z
Intervju

Pripovedovalka zgodb o pristnosti, zvestobi, čustvih – in družini 

Nina Grilc, mama treh otrok, ljubiteljica narave, športa, potovanj, glasbe, mode in dobre hrane, zajema življenje s polno žlico.

 

Njeno razgibano življenje se kaže tudi na poslovnem področju. Je namreč ambasadorka več in zelo raznolikih znamk, lastnica produkcijske hiše, organizatorka dogodkov, ustanoviteljica spletne trgovine, ustvarjalka spletnih vsebin in občasna sinhronizatorka za slovenske filme in oglase.

Kako se je začela vaša pot v svet družbenih omrežij? 

Pot v svet družbenih medijev je prvi začel moj mož Marko Grilc. On namreč ni bil le eden najuspešnejših športnikov na svetu na svojem področju, temveč tudi izredno inovativen, podjeten in iznajdljiv posameznik. Ko je v veliki meri zaključil svojo tekmovalno pot, se je začel predvsem posvečati snemanju kratkih filmov, epizod in podobnih vsebin za družbena omrežja. Na začetku so prednjačili fotografije in oseben stik s prijatelji in znanci. Ko pa smo z njim začeli potovati in deskati na snegu vsi člani najine družine, sva spomine, fotografije in posnetke objavljala tudi na družbenih omrežij v bolj javni sferi, in sicer z idejo, da z javnostjo deliva najin svet in pokaževa, kako lepo je početi stvari, ki te veselijo ter v njih vključevati svoje otroke in družino. Zanimanje za najin pogled na življenje in družinsko dinamiko je začelo rasti in z njim tudi število ljudi, ki nama je sledilo. Moj večni in največji navdih za stvari, ki jih počnem v življenju, je dolgo časa bil in vedno bo moj Marko.

Za vami je precej pestra pot. Vaše življenjske izkušnje vas delajo drugačno. Kako bi opisali razlike med vami in drugimi vplivneži v Sloveniji?

Ne vem, ali bi jih opredelila kot razlike ali kot posebnosti, ki delajo moj profil drugačen, vsekakor pa je to moje življenje, ki ga skozi osebne zgodbe in izkušnje prikazujem na družbenih omrežjih. Moj profil pripoveduje zgodbe o pristnosti, lojalnosti, čustvih, moji družini, kako živeti življenje v pravem pomenu besede in kako ljubiti ter ceniti samega sebe in ljudi okoli sebe. Profil ni namenjen prodaji, krepitvi potrošništva ali nakupnih odločitev med ljudmi, temveč ima lastnosti nekakšnega dnevnika, v katerem se lahko sledilci najdejo in se poistovetijo z našo družinsko zgodbo ali načinom življenja.  

Če bi že morda želela vplivati na druge ljudi glede česar koli, bi bilo to glede življenjskih vrednot. To se kaže pri mojih dolgoletnih sodelovanjih, ki jih imam s podjetji, ki imajo bolj trajnostne usmeritve. Z njimi ustvarjamo bolj pristne vsebine in so del našega življenja, ne kot del enkratnih generičnih oglaševalskih kampanj. 

z

Kako bi ocenili stanje na področju ustvarjanja vsebin v Sloveniji? 

Zanimanje in povpraševanje po ustvarjanju vsebin se je v zadnjih dveh letih pri nas zelo povečalo. Ljudje vedno več časa preživijo za telefonskimi in računalniškimi zasloni, vedno več je tudi povpraševanja po hitrih informacijah in komunikacijah in to so zaznale tudi večje blagovne znamke, ki zmeraj bolj cenijo vplivneže kot močan novodobni medij.

Kako se po vašem mnenju ustvarjalci vsebin razlikujejo od vplivnežev?

Ustvarjalci vsebin so v večini posamezniki, ki se osredotočajo na ustvarjanje vsebin, katerih namen je vsebina sama ali pa za potrebe določenega podjetja oziroma širjenja informacij v imenu blagovnih znamk. To so pogosto izkušeni fotografi, snemalci, režiserji, producenti, ki ustvarjajo izredno kakovostne in dovršene vsebine. 

Vplivneži pa so po mojem mnenju posamezniki, ki ustvarjajo vsebine v korist rasti svojega lastnega profila in zviševanja priljubljenosti, in seveda to na način, ki sovpada z njihovim profilom in profilom njihovih sledilcev. Ob tem tudi objavljajo plačljive vsebine v namen promocij različnih znamk. To so običajno slavne, prepoznavne osebnosti ali pa osebe, ki so pridobile prepoznavnost skozi vsebine na družbenih omrežjih, ki so pridobile veliko število ogledov. Seveda se v veliko primerih ti dve vlogi precej prepletata.  

Prvi si želijo prepoznavnosti, da lažje tržijo svoje delo, medtem ko si vplivneži želijo ustvarjati zmeraj bolj dovršene in kreativne vsebine, da ostajajo zanimivi in konkurenčni. Veliko vplivnežev se zaradi kakovosti vsebine odloča za sodelovanja z ustvarjalci vsebin, slednji pa so zadovoljni, ker so jih vplivneži objavili na svojih profilih.  

Sama svoje vsebine za zdaj ustvarjam sama, predvsem zaradi osebne note, ki je vedno prisotna v mojih vsebinah, vseeno pa podpiram sodelovanja, še posebej, kadar stremimo k vsebinam, ki zahtevajo del znanja, ki ga morda sami še nismo usvojili. 

Kakšna znanja in veščine pa po vašem mnenju potrebuje ustvarjalec vsebin na družbenih omrežjih? 

Tako kot se razlikujejo funkcije ustvarjalcev vsebin, se razlikujejo tudi omrežja. Enake vsebine ne dosegajo enakih rezultatov na vseh omrežjih, zato so vsestranskost, inovativnost, prepoznavanje novosti in trendov, snemanje in urejanje, osnove fotografiranja ter prepoznavanje potreb sledilcev le nekaj od veščin, ki ustvarjalcem pridejo. Nikoli pa ni preveč avtentičnosti, to je ena od najpomembnejših lastnosti. V prihodnosti nam bodo prav prišla tudi tehnološka znanja, saj bo vse več integracije umetne inteligence v ustvarjanje vsebin. Do kakšne mere in na kakšen način, pa je seveda odvisno od tega, koliko lastnega ustvarjalnega pridiha bomo želeli ohranjati in kako bomo lahko UI-vsebine ohranili kot avtentične.

Kako pa se da te veščine tudi unovčiti?

Priložnosti za sodelovanja je veliko, predvsem je važno, da si oseba s profilom ustvari prostor, kjer na svojevrsten način komunicira svoje interese in poznanja. Seveda je med toliko uporabniki in podjetij veliko vsega, vendar blagovne znamke še vedno intenzivno iščejo posameznike, ki komunicirajo »njihov jezik«. Z družbenimi omrežji posameznik lažje dobi priložnost za prepoznavnost, samopromocijo in sodelovanja z drugimi vplivneži, blagovnimi znamkami in samimi platformami, ki mu lahko nudijo zaslužek.

Kako bi se lahko podjetja bolj povezala in razumela z vplivneži v vaši niši? Imate morda kakšen konkreten nasvet? 

Ustvarjanje vsebin je osebni kreativni proces, ki je zelo specifičen vsakemu profilu posebej, zato mislim, da je zmotno, da se ga dojema kot ogleševanje, še posebej, kadar so vsebine izredno okrnjene po smernicah naročnika, kar je največkrat težava, če naročniki dostopajo do posameznikov zgolj zaradi števila sledilcev. Ustvarjalci vsebin oziroma vplivneži najbolje ustvarjajo svoje vsebine na način, ki je značilen zanje, kar je tudi razlog, zakaj so jim sledilci zvesti. Vsebine, ki od tega odstopajo in so očitno prodajne, v večini primerov ne porajajo dobrih rezultatov, kar ni v interesu ne naročnika ne vplivneža oziroma ustvarjalca. Prav zaradi tega mislim, da je komunikacija med naročnikom in ustvarjalcem ključna, da ima ta kreativni prostor, kjer lahko ustvari vsebine, ki so za njegov profil primerne, ter na pristen način prikazuje prednosti in želene lastnosti naročnika oziroma izdelka.

z

Kako pa lahko takšen posameznik poskrbi za samopromocijo? 

Na družbenih omrežjih je najboljša samopromocija stalno ustvarjanje vsebin, uporaba označb (hashtag), vključevanje v druge vsebine in sodelovanje z ustvarjalci, priporočila pa bi tudi aktivnost na več kot eni platformi.

Kakšna je vizija za vašo prihodnost? So na vidiku kakšni novi projekti?

Vedno (smeh). Čaka nas kar nekaj potovanj, raziskovanj, produkcijskih projektov in dogodkov, največji in tudi eden od najpomembnejših projektov, ki se ga lotevam, pa je zagotovo film o Marku. Vanj bom vložila veliko truda, energije in čustev, a vem, da bo to nekaj, kar bo zagotovo imelo velik odmev, viden bo na tako velikih kot malih zaslonih; veselim se, da bom s širšo javnosto delila njegov proces ustvarjanja in košček notranjega sveta tako velikega človeka, kot je bil Marko Grilc.

 

 

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji SaMMozavestno, maj 2024. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

Naši avtorji