mm
Intervju

Prva Best of the Best Red Dot Brand in Communication design nagrada v Sloveniji Žaretu Kerinu in Futuri DDB

Žare Kerin in Futura DDB sta prejela svoj 13. in 14. Red Dot; tokrat med njimi Best of the Best, ki se podeli najbolj inovativnim oblikovnim rešitvam, v Sloveniji pa je bil v kategoriji Brand & Communication design podeljen prvič.

Žirija je presežek inovativnosti v oblikovanju prepoznala v embalaži Bjana Quatro in jo nagradila z Red Dot: Best of the Best. Red Dot nagrado pa so prejeli tudi oglasi Cubo Take away. Oblikovalske oskarje smo izkoristili za kratek klepet z Žaretom, kreativnim direktorjem na Futuri DDB.

G. Kerin , čestitamo za nagrade! Jih še štejete, katere so vam najljubše?

Natančne številke ne vem več, na prst bi ocenil, da jih je tam nekje okrog 250. So pa med njimi seveda nagrade, ki imajo posebno mesto in so mi še posebej drage. Ena takih je gotovo oblikovalec desetletja, ki mi ga je podelil Marketing magazin. Ponosen sem tudi na tri Creste, na medalje iz newyorškega festivala, D&AD Awards, ter priznanja iz Cannesa.

Pa se vrnimo k letošnjim nagradam. Kako je nastajala embalaža Bjana Quatro?

Z Miranom in Petro Sirk smo se odločili, da naredimo omejeno serijo drugačnih, pionirskih embalaž. Ko sem poslušal Mirana pripovedovati zgodbo o tem vinu, ki nastane iz grozdja štirih različnih vinogradov in mora iti skozi štiri različne in ključne postopke pridelave kakovostnega vina, sem se začel igrati s to štirico, ki se je nato spremenila v kubus. Od tu izhaja ime in posledično tudi oblika. Tukaj gre res za inovacijo v embalaži vin, saj ta omogoča zlaganje in igranje. Zaradi posebne embalaže ne potrebujemo stojala za vino.

Bjana Quatro vsebuje torej vse elemente: zgodbo, praktično uporabnost in estetiko. Kaj od tega je najbolj pomembno?

Moje mnenje je, da je najprej treba imeti zgodbo, ki je temelj. To je navdih in vodilo za vse nadaljnje korake. Potem je treba tej zgodbi slediti in poskrbeti, da je rešitev funkcionalna. Na koncu mora biti estetika na vrhunskem nivoju. To, da estetika pride na koncu, seveda nikakor ne pomeni, da je kaj manj pomembna. Pomembni so tudi materiali, s katerimi se začnemo ukvarjati že v fazi ideje. Zgodbi torej sledi osnovna ideja, ki se materializira skozi materiale, barve in tipografijo.

m

Red Dot so dobili tudi oglasi za Cubo Take away. Kaj vas je vodilo tukaj?

Prva različica Cubo Take away oglasov je nastala med pandemijo. Cubo je bila takrat prva restavracija visokega ranga, ki je ponudila »take away«. Tukaj smo morali upoštevati značaj in posebnosti restavracije ter ciljno občinstvo, ki ni klasična »take away« klientela. Zato sem se poigral z metaforo – take away ti omogoča, da vzameš del Cuba in njegove kakovosti s seboj domov. Tako sem kombiniral slike kakovostne hrane z deli logotipa.

z

Kaj pa vam je osebno ljubše, naročiti hrano na dom, obiskati restavracijo ali morda celo domača kuhinja?

Bom kar iskren – nikoli še nisem naročil take away. Rad imam dobre restavracije. Imam nabor najljubših restavracij, kjer se počutim kot doma in kjer me sprejmejo, kot da sem prišel domov. Rad se družim, rad imam ljudi. To povezujem s hrano. Zelo rad imam tudi domačo kuhinjo. Po mojem mnenju pa tu ni primerjave. Gre za dve ločeni izkušnji. Vsaka ima svoje prednosti in čare. V obeh uživam.

Ali je kaj, kar še posebej posebej radi delate?

Morda se zdi, da najraje izbiram oblikovanje embalaže za hrano in pijače. Ampak to je zgolj naključje. Morda je v našem okolju za to največ priložnosti. Enako uživam v ustvarjanju logotipov in oblikovanju knjig. Največji zalet mi da, če je naročnik ambiciozen in ti zaupa. Na ta način nastanejo najlepše zgodbe, kar je skupna lastnost vseh nagrajenih del. Sicer pa me v oblikovanju zanima prav vse, od 3D do 2D; vse me navdušuje. Pomembno je le, da je prisotna ta ambicioznost naročnika.

Kaj bi svetovali mlajšim kolegom, ki si želijo uspeti?

Prvo je: "think different" v vseh pomenih in v vsakem trenutku. To je najbolj pomembno. Ko hodim po Ljubljani ali drugje po Sloveniji, vidim ogromno trendovskih vidnih sporočil, katerih edina kvaliteta je, da so trendovska, sporočilno pa so zelo šibka. To je zgrešeno. Razmišljajte drugače, neprestano se trudite, vlagajte veliko ljubezni in vztrajnosti v svoje delo ter uživajte v vsem tem. Potem pride rezultat.

Drugo je: ostanite radovedni, potujte, raziskujte! Raziskovanje je polnjenje vašega bazena kreativnosti. Potujte, oglejte si arhitekturo, muzeje, galerije, zanimajte se za zgodovino, obiskujte knjigarne, kupujte prave knjige. Danes je vse to sicer dostopno preko spleta, a nobena spletna vsebina ne more nadomestiti pristnega doživetja v živo. Izkušnje, ki ti jih lahko ponudi ogled razstave v živo, ne more nadomestiti noben TikTok, reel ali karkoli podobnega. Nič na spletu se ne more primerjati z občutki, ki jih doživiš na razstavah velikih umetnikov in oblikovalcev, na primer na Dunaju ali v Milanu. To me hkrati inspirira in navda s ponižnostjo, saj si mislim: "Ali sem sploh že kaj dobrega naredil?"

Tretje: cilj pri vsem, kar delate, naj bo, da bodo stvari imele moč zbujanja čustev in premikanja. Naj imajo vaša dela "The Power To Move".

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji