bla
Intervju

S TikTokom uresničili filmske sanje

Ekipa pod vodstvom režiserja Mateja Rimaniča je na letošnjem kanskem filmskem festivalu prejela veliko nagrado v kategoriji kratkih filmov na TikToku. O nastanku filma Love In Plane Sight smo se pogovarjali z Nikom Kranjcem, direktorjem fotografije.

Med kratkimi, izvirnimi videoposnetki, dolgimi od 30 sekund do treh minut, so v premierni izvedbi tekmovanja (z »družbenim« imenom #TikTokShortFilm) letos podelili dve veliki nagradi. Ena je šla v slovenske roke, in sicer ekipi, v kateri so poleg Ritmaniča in Kranjca še direktor fotografije Nik Kranjec, igralka Eva Mlakar, oblikovalec zvoka Alen Fekonja in svetovalec Luka Jurinčič. Film o porajajočem se ljubezenskem razmerju med dvema sosedoma, ki sta komunicirala na zelo prikupen način, je tekmoval v resnično globalni konkurenci. Sodelovalo je 44 držav, filmi pa so skupaj zabeležili več kot 4,5 milijarde ogledov. Kot pravi Nik Kranjec (na fotografiji levo), se med snemanjem niso izkazali za najboljše metalce papirnatih letal, so pa zato postali del globalne filmske elite.

Naj začnemo v nekoliko športnem žargonu. Kanski filmski festival ima letos slovenski pečat. Novovzpostavljeno tekmovanje v sodelovanju s TikTokom je presenetilo tudi organizatorje, vam pa je v globalni konkurenci uspelo dobiti veliko nagrado. Ste že dojeli veličino nagrade?

Zdaj ko smo se vrnili iz Cannesa, nam je teža tega dosežka že veliko bolj oprijemljiva, ampak mislim, da lahko govorim za celotno ekipo, ko rečem, da smo še zmeraj iz dneva v dan bolj presenečeni. Sploh zdaj, ko doživljamo tako lep odziv od znancev in medijev.

bla

V svojem zapisu na LinkedInu ste dejali, da ste bili še pred samo idejo prepričani v vrhunski rezultat. Zakaj?

Z režiserjem Matejem Rimanićem in igralko Evo Mlakar se poznamo že nekaj časa, skupaj zelo lepo sodelujemo in se zavedamo svojih sposobosti. Tako smo poleg svojega poznavanja TikToka potrebovali samo še malce sreče pri izvedbi. Zdaj trdimo, da so se vsi problemi morali zgoditi, da smo se iz njih nekaj naučili, poiskali boljšo možnost in na koncu zmagali.

Kot smo lahko zasledili v medijih, ste imeli tik pred rokom oddaje nemalo težav s snemanjem. S katerimi izzivi ste se srečali pri produkciji?

Napisali smo pet različnih scenarijev, od katerih zaradi kompleksnosti noben ni prišel v poštev. Med samo produkcijo pa smo imeli večje težave s saniranjem strtih src in iskanjem novih kadrov zaradi manjše nesreče z opremo.

Od kod ste črpali idejo za končni izdelek?

Samo bistvo smo črpali iz naše želje po ustvarjanju filmov, ki gledalce pustijo z dobrimi oziroma pozitivnimi občutki. Poleg tega smo želeli posneti nemi film, ker je bilo tekmovanje globalno in bi ga na ta način najlažje razumela največja množica ljudi. Ko smo določili ti dve predpostavki, pa smo pogledali, kaj nam je na voljo in kakšen nepričakovan obrat lahko vključimo.

Nam lahko zaupate kakšno anekdoto s snemanja?

Med snemanjem smo ugotovili, da nismo največji profesionalci v metanju papirnatih letal. Zato smo jih pripravili 30 in jih začeli metati skozi okno, dokler nismo dobili tista dva posnetka, ki sta bila popolna za umestitev v video. Razjezili smo nekaj sosedov, nekaj letalc se je zataknilo ob žlebove na bloku, nekaj pa so jih pobrali otroci, da so se lahko z njimi igrali. Preostale pa smo seveda pobrali.

TikTok se je – kar ne nazadnje dokazuje kanski filmski festival in vaš uspeh – uveljavil tudi kot platforma za filmske ustvarjalce. Kakšen je vaš pogled na TikTok, ki ga številni še vedno jemljejo kot platformo za »neumnosti« in »otročarije«?

Tako je, žal večina ljudi vidi TikTok samo kot izgubo časa, kar se mi zdi zelo velika zamujena priložnost. Čeprav večjih posledic zmage v Cannesu še nismo zares občutili, mislim, da lahko zdaj že kar samozavestno rečem, da mi je TikTok spremenil življenje. Sam sem začel ustvarjati videe za TikTok pred dvema letoma, ustvarjal pa sem jih z namenom, da bi dobil tisto eno življenjsko priložnost. Po nekaj pravih mreženjih se je ta življenjska priložnost pokazala kot sodelovanje z najuspešnejšima Slovencema pri globalnem projektu. Uspel sem dobro spoznati njiju, njun način dela in delček njunega načina življenja, v čemer sem tudi sam našel veliko odgovorov na svoja vprašanja. Poleg vsega tega pa smo zdaj zaradi TikToka imeli možnost zmagati na enem od največjih festivalov na svetu. Kar želim povedati, je, da se TikTok lahko uporablja kot orodje. Orodje za učenje, orodje za povezovanje z ljudmi, orodje za sporočanje svetu, da obstajaš in da imaš nekaj za povedati. Zelo si želim, da bi se na slovenski TikTok sceni več ljudi odločilo biti ustvarjalec vsebin in ne le njihov spremljevalec. Konec koncev, če uspeš premagati strah pred ustvarjanjem za Tiktok, uspeš odkriti to moč, ki jo imaš v sebi za ustvarjanje življenja, kot si ga želiš.

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji