bla
Kolumne

Naša panoga v 2021

Nikoli doslej ni bilo komuniciranje tako pomembno za smisleno delovanje sveta, kot je danes. Nikoli ni bilo boljše biti v tem poslu.

Že skoraj štirideset let se poklicno ukvarjam s komuniciranjem, najprej kot špiker na radiu, pa novinar in urednik, svetovalec za odnose z javnostmi in končno kot podjetnik na vseh področjih komuniciranja in medijev, vključno z najnovejšimi preskoki v informacijsko-komunikacijski tehnologiji in njenem vplivu na prodajo in ugled. Ta panoga se je vedno spreminjala, vendar nikoli tako hitro, kot danes. Kot da je na pospeških.

Kaj se dogaja? Kateri so ključni dejavniki, ki nas opredeljujejo v 2021?

Digitalno je prvo

Pred dvajsetimi leti je prijatelj Marko Rogač ustvaril enega najlepših sloganov slovenskega oglaševanja za Telekom oziroma Siol: svet ni eden, svetova sta dva. Mišljena sta bila fizični, analogni, in virtualni, digitalni svet. Prišel je internet. V zadnjem letu sta se združila v eno, s tem da je digitalni prevzel primat in vlada analognemu. Vesolje sestavljajo informacije, vse kar je in kar smo, je/smo komuniciranje.

Globalizem vlada

Globalna tehnološka podjetja (Amazon, Facebook, Google...) poberejo že več kot polovico svetovnih prihodkov na področju oglaševanja. Medtem ko se večina peha za deleži v tradicionalnih medijih (tisk, radio, televizija), se posel odvija drugje. Namesto da lulamo proti vetru, se moramo pametno prilagoditi in najtio svoje mesto v globalnem toku pridobivanja pozornosti, ki je edina globalna valuta.

Dvomim, torej sem

Internet je omogočil hiter in splošen dostop do znanja vsem, zato so vse vrste avtoritet izpostavljene dvomu in kritičnosti. Ni več strukturnih nosilcev moči. Kdor hoče spoštovanje, si ga mora pridobiti in to ne enkrat za vselej, ampak vsakič znova. Legitimnost se vzpostavlja v multilogih, navzkrižnih pogovorih mnogih z mnogimi in na družbenih omrežjih pogosto celo samim s seboj. Znanost, ki vendarle izhaja iz kritičnosti, je na koncu zmagala.

Mediatizacija vsega

Ko je pred več kot petdesetih letih Marshall McLuhan napisal, da je medij sporočilo, ni mogel vedeti, kako prav bo imel danes. Če pogledate interakcijo med mladostniki, lahko vidite, da si dopisujejo po družbenih omrežjih tudi ko so si telesno blizu in se lahko hkrati glasovno v živo pogovarjajo. Vse boj postajamo tovrstno mladostni vsi. Pametni mobilni telefoni in ostali stroji nam omogočajo, da hkrati in hipoma komuniciramo s komerkoli.

Pandemija, ki je razvoju komunikacijske tehnologije dala pospeške

Leta 2021 smo s Sloveniji dobili Strateški svet za digitalizacijo, vendar je njegovo delo že začela opravljati pademija korone. Kar se je zdelo še lani nemogoče, danes že živimo. Poslovanje večine podjetij (zunaj nesrečnih, kot da kaznovanih panog, kot so dogodki, kultura, gostinstvo, turizem in zabava) ob pomoči videokonferencčnih povezav teče skoraj nemoteno in to se kaže tudi v gopodrski rasti države. Šolanje je teklo naprej (o kakovosti bi lahko razpravljali), trgovina pa cveti. Izjemni dobički tehnoloških podjetij povedo vse: ves razviti svet se je v zadnjem letu podigitaliziral. Poti nazaj ni več.

Nikoli doslej ni bilo komuniciranje tako pomembno za smisleno delovanje sveta, kot je danes. Nikoli ni bilo boljše biti v tem poslu, v tej panogi, kot je danes. Vsi smo na pospeških.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji