Mediana
Kolumne

Spoštovana gospa Melania Putin,

v imenu predsednika stranke Ime Stranke gospoda Ime Priimek, vas vljudno vabim na n-ti kongres Ime Stranke, ki bo v nedeljo, n-tega novembra v kraju temintem.

Zares dvomim, da bi se kdo od podpornikov, prostovoljcev, tajnikov ali katerih koli prepisovalcev naslovov kontaktnih oseb tako hudo zmotil, da bi k nam na Mediano poslal lično oblikovano, dostojno oznamčeno osebno vabilo po klasični pošti – še preden so delavci Pošte Slovenije stavkali –, originalno podpisano, vseh pohval vredno in nedvoumno opaženo med večinoma, kolikor jih je še, tiskanimi računi.

V resnici sem dejansko prejela vabilo, naslovili pa so me z Janja Božič Meden, kar v časih razširjenih prehladov samodejno kliče po naravni preventivi z medom ali pa spominja na Biserko Marolt Meden, s katero naju druži eden od priimkov, ne vem pa, ali je gospa morda članica vabeče stranke in zato celo negoduje in viha nos, ker ni prejela osebnega vabila. Za Nikolo Teslo piše, da je bil aseksualen, jaz pa sem samo apolitična, zato namekljub (zgrešenemu) osebnemu vabilu strankarska ne učinkujejo.

Še pred pojavom interneta– ja,dragi Z-jevci, v devetdesetih letih prejšnjega stoletja smo se že ločili od opic, elektronske pošte, ki jo po podatkih Mediane TGI danes uporablja 1.452.000 (92 %) prebivalcev v Sloveniji (15–75 let), med zaposlenimi pa 857.000 (97 %),pa še nismo imeli na voljo, kaj šele GDPR– sem predavala naročnikom, da je osebna pošta izjemno učinkovit medijski kanal. V obe smeri. Ali zmagaš ali izgubiš! Ali zadeneš na polno ali na polno zgrešiš!

Ali se najbolj približaš in naslovniku dobesedno zlezeš pod kožo, ko med razglednicami tipa»Lep pozdrav z morja! Rudi, MBA« zagledaš zlato pisemsko ovojnico s svojim pravim imenom, v kateri te uvrščajo medVIP-osebnosti, ne da bi sicer vedel, kje in kdaj si si to prislužil, podarjajo pa ti zlate bone za ekstra ekstra ekstra velike popuste. Ali pa prejmeš na naslov svojih domačih to isto zlato ovojnico s taistimi velikimi popusti za VIP-osebnosti, naslovnik pa je Podjetje d.o.o., ki ga ni na našem naslovu že najmanj osemnajst let, odkar tu domujemo mi.

V tem primeru me ne nagovorijo niti z Biserka niti z Janja, pač pa se spretno izognejo s »Spoštovani, prepoznali smo vas kot VIP-osebnost! Zato vam ekskluzivno predajamo zlato nakupovalno kartico…«

Osebna pošta zahteva osebni nagovor, napake pa niso dopustne in so malodane nepopravljive, sem povzemala iz literature, sčasoma pa tudi že iz prakse. Dr. Janez Čok se je razjezil, dvignil telefon in razburjeno prepovedal obisk farmacevtke, ker on vendar ni Čuk, kakor so ga naslovili. Gospa Božica se je pridušala, da če so Jožice res pogoste, naj je nikar, če jim je do tega, da ji prodajo knjigo, ne mešajo mednje. Dipl. ing. gradbeništva, Tit Opeka,je bil pa na srečo ves zadovoljen, da so ga povabili na prodajno predstavitev novih materialov, čeravno so ga preimenovali v Tima. Pač, skuliran tip. Vedel je, da je njegovo ime redko, vsi smo že kdaj naredili kakšno napako. Se zgodi.

Jaz osebno sploh nimam težav s tovrstnimi napakami. Če mene naslovijo napačno, se odzovempodobno kot Tit Opeka. Se zgodi. Se pa res ne počutim dobro, celo zelo slabo, če bi se pri naslavljanju zmotila jaz ali kdo pri nas. Naj mi/nam bo oproščeno.

Še vedno si upam trditi, da je osebna pošta zelo učinkovita. Ker je osebna in predvsem, ker je redka. Je pa res, da če sem v hipsterski kulturi zasledila kaj iz starih časov, kot na primer filodendrone, kraljeve stole, (ročno) pletena pregrinjala, gramofone, klasične fotoaparate in podobno, je osebna klasična pošta očitno prepočasna in preokorna.Če pa je zgrešena že v osnovi, kot v naslednjemprimeru, pa je res priporočljivo, da jo ukinejo, ker je škoda vsaj papirja.

Ne vem, kje so mene našli, da se mi je samo v zadnjem mesecu zgodilo toliko spodrsljajev ponudnikov, da bi lahko napisala priročnik s primeri napak, ki se ne bi smele zgoditi.

V sicer ne angleško govoreči državi, na Nizozemskem, a v hotelu, ki je del priznane svetovne verige, mi je receptorka naveličano, res da je bilosredi noči, vročila pismo WV-ja, general managerja, ki piše:  »Dear mr/ms Bozit,  Welcome to Ime Hotela. My name is WV – izpiše celo ime–, the general manager of the hotel, and my team and I are pleased to have you as our valued RC member.« Zelo pomembno: hotel nima petihzvezdic!

GM se v tem primeru ne podpiše, vseeno jim je, ali sem on ali ona, ne dopustijo pa mi tretje izbire, bi kdo porekel. Priimek so vpisali narobe,lahko da zato, ker je bila rezervacija telefonska, v elektronskem naslovu, kamor so mi poslali potrditev rezervacije, jih nisem utrujala s priimkom, za vnaprejšnje plačilo pa je vse ostalo, razen vnaprejšnje kartične transakcije,nepomembno. Enkratno! Ne večkratno.

Melanii bi verjetno pripisali pravi priimek. Če ne drugje, v katerem od Trumpovih hotelov. 

Kolumna je bila prvotno objavljena v  462. številki Marketing magazina. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji