7-odstotna rast prihodkov agencij
»J..... več nas je,« bi rekel znani televizijski voditelj ob pogledu na seznam agencij, katerih prihodke v letu 2022 smo pregledali. Na verjetno najbolj obsežnem pregledu poslovanja do zdaj smo preverili prihodke kar 133 podjetij.
Marjan Novak
Prvič smo, tako kot obljubljeno pred enim letom, združili oglaševalske in digitalne agencije, saj je postalo jasno, da je delitev nesmiselna. Dobrih 100 agencij je v letu 2022 ustvarilo dobrih 186 milijonov evrov prihodkov, kar je za 7 odstotkov več kot leta 2021. Agencij, ki so imele prihodke nižje od 100.000 evrov, nismo predstavili.
Podatki za prve tri največje agencije še niso znani, zato smo upoštevali tiste iz leta 2021.
47 agencij, ki so imele prihodke višje od milijona evrov, je ustvarilo 161 milijonov evrov prihodkov, kar je 7 odstotkov (150 milijonov evrov) več kot leta 2021. Manjše agencije (54 podjetij) so imele skupaj 25 milijonov evrov prihodkov.
Agencije za odnose z javnostmi podobno kot v letu 2021
Specializirane agencije za odnose z javnostmi so imele podobne prihodke kot v letu 2021. Raziskovalna podjetja so ustvarila dobrih 23 milijonov evrov prihodkov, kar je 6 odstotkov več kot leta 2021.
Nove podatke o poslovanju največjih podjetij, ki so praviloma zavezana bolj podrobnemu poročanju o računovodskih izkazih, bomo objavili jeseni.
Agencije
PR agencije
Raziskovalne agencije
Uspešno nadomestili izpad prihodkov iz koronavirusnih let
Podjetje Sport Media Focus je v letu 2022 zelo uspešno poslovalo. Njegov direktor Tomaž Ambrožič je za MM povedal: »Leto 2022 je bilo za nas zelo uspešno, a hkrati izjemno naporno. Epidemija covida-19 nas je v letih 2020 in 2021 zelo prizadela, saj so odpadli številni športni dogodki, posledično pa so bile tudi aktivnosti sponzorjev bistveno manjše. Na ta račun smo imeli samo v letu 2020 prihodke v primerjavi z letom 2019 nižje za več kot polovico. V letu 2022 smo nadomeščali izpad prihodka v letih 2020 in 2021 tudi na račun nekaterih velikih športnih dogodkov, ki jih je gostila Slovenija: Svetovno prvenstvo v hokeju na ledu divizije 1, Finale lige prvakov v odbojki, SP v odbojki in Evropsko prvenstvo v rokometu za ženske, prvič pa smo organizirali dogodek L'etape Slovenia by Tour de France.«
V letu 2022 spremenili poslovni model
Ekipa agencije Arnoldvuga+ se je v letu 2022 v celoti osredotočila na dejavnosti agencije, torej na znamčenje in oblikovanje, kot je za MM povedal njen ustanovitelj in kreativni direktor Radovan Arnold. Z naročniki so se posvetili predvsem celovitim in za naročnike strateško pomembnim projektom. Na višino prihodkov so delno vplivale tudi storitve medijskega zakupa. Pri tem Arnold poudarja tudi, da so v letu 2022 spremenili poslovni model, »znanje in izkušnje vseh sodelavk in sodelavcev pod vodstvom novega direktorja Žana Bokan pa so očitno dali dobre rezultate.«
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, junij 2023, #504. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si