bla
Vpogled

AdEx 2021: V Evropi 30,5-odstotna rast naložb v digitalno oglaševanje

Evropski Urad za interaktivno oglaševanje (IAB) je predstavil ugotovitve raziskave AdEx o evropskih naložbah v digitalno oglaševanje za leto 2021. Rast je največja po letu 2008, vrednost evropskega trga pa ocenjujejo na 92 milijard evrov.

Kot da bi lanskim naložbam dodali celoten trg iz leta 2010

Kot so v poročilu o naložbah za leto 2021 zapisali v IAB-ju, si je trg digitalnega oglaševanja opomogel po izzivih in udarcih, ki jih je povzročila pandemija. Evropski IAB skupno vrednost naložb ocenjuje na okrog 92 milijard evrov, za 21,5 milijarde več kot lani, kar je  toliko, kot je znašala vrednost celotnega evropskega trga digitalnega oglaševanja leta 2010.  Kot smo poročali že včeraj, smo v Sloveniji zabeležili 16-odstotno povečanje naložb na skupno vrednost 71,3 milijona evrov.

bla

Tri države obsegajo več kot polovico evropskega trga

Velika Britanija z nekajkratnim naskokom ostaja največji trg digitalnega oglaševanja v Evropi. Z vrednostjo več kot 32 milijard evrov (!) dosega kar 35,2 odstotka vseh naložb, kar je skoraj trikrat več kot Nemčija (13,2 odstotka) in skoraj štirikrat več kot Francija (9,1 odstotka). Več kot 5 odstotkov obsega le še ruski trg (6,8 odstotka). Slovenija je v tem pogledu predpredzadnja (kot so nam povedali v IAB Slovenija, številka 69 milijonov evrov ne vključuje digitalnega zunanjega oglaševanja), in sicer pred Srbijo in Belorusijo. Nekoliko pred Slovenijo je Hrvaška z ocenjenimi 109 milijoni evrov naložb v digitalno oglaševanje.

bla

Ogromno povečanje naložb v vseh državah

Ob pogledu na sedmerico držav, kjer beležijo več kot 30-odstotno povečanje naložb, vidimo zanimivo kombinacijo razvitih trgov in trgov v razvoju. Prva je Turčija z 99,7-odstotnim povečanjem naložb, druga nesrečna Ukrajina s 43-odstotnim povečanjem, tretja pa Velika Britanija s 40-odstotnim. Sledijo soseda Avstrija (35,8 odstotka), Španija (33,1 odstotka), Slovaška (31,4 odstotka) in Nizozemska (31,2 odstotka). Slovenija si s 16,5-odstotnim povečanjem z Nemčijo deli predzadnje mesto (pred Bolgarijo). Gledano z vidika regije so visoko rast zabeležili v Srbiji (26,6 odstotka) in na Hrvaškem (24,3 odstotka). Zanimiv je tudi pogled na oglaševalske naložbe glede na prebivalca. Kot kaže spodnji graf, je tudi tu daleč prva Velika Britanija s 481 evri, Slovenija je pod evropskim povprečjem (115 evrov) s 33 evri.

bla

Prikazno oglaševanje polovica vseh naložb, v Sloveniji 62,8 odstotka

Gledano z vidika formatov oglaševanje v iskalnikih predstavlja 42,9 odstotka vseh naložb (lani 43,1 odstotka) ali 39,5 milijarde evrov, imeniki 7,5 odstotka (lani 8,8 odstotka) oziroma 6,9 milijarde evrov, prikazno oglaševanje pa je svoj delež v primerjavi z lani (48,1 odstotka) povečalo na skoraj polovico – 49,6 odstotka oziroma na 45,6 milijarde evrov. Naložbe v slednjega so se povečale za 34,5 odstotka, v oglaševanje v iskalnikih pa 29,9 odstotka. V IAB-ju poudarjajo, da prikazno oglaševanje predstavlja več kot polovico vseh naložb na številnih trgih, v Sloveniji je ta delež 62,8 odstotka.

Družbena omrežja predstavljajo četrtino vseh naložb v digitalno oglaševanje

Ob tem so v IAB opozorili še na eno zanimivo ugotovitev. Naložbe v oglaševanje na družbenih omrežjih predstavljajo skoraj polovico prikaznega oglaševanja (49,5 odstotka) oziroma 25 odstotkov vseh naložb. Ravno naložbe v družbena omrežja izpostavljajo kot tista, ki so zabeležile še posebej veliko povečanje – kar 42 odstotkov v primerjavi z lanskim letom. Glavni motor rasti naložb v družbena omrežja je seveda video oglaševanje, naložbe v katerega so se povečale za 50 odstotkov. Tudi gledano na splošno rast prikaznega oglaševanja je video glavni poganjalec rasti, v tem pogledu so se naložbe povečale za 46 odstotkov.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji