bla
Vpogled

MM-ova mini anketa: Enkrat ni nobenkrat

V filmsko obarvani MM-ovi anketi smo med drugim ugotovili, da je med sodelujočimi* le malo takšnih, ki si vrhunski film ali serijo ogledajo le enkrat. Poizvedeli smo tudi, zakaj si nekatere filme ogledamo večkrat.

Danes so vrhunski filmi in serije dostopni bolj kot kdaj koli prej. Pravzaprav je novosti toliko, da skorajda ne veš, kaj izbrati. Pri tem pa ima vsakdo še svoje »klasike«. Netflix, HBO, Disney+, VOYO, YouTube, nacionalne in komercialne televizije ter še marsikaj drugega.

V prvem vprašanju smo tako poizvedovali, ali vrhunske filme oziroma serije pogledate a) večkrat ali b) samo enkrat. Večkrat si jih pogleda 80 odstotkov sodelujočih. Pri enkratnem ogledu jih ostaja 20 odstotkov.

V drugem vprašanju nas je zanimalo, ali sledilci raje gledajo a) stare odlične mojstrovine večkrat ali b) nove, ker so pač nove. Tu sta si deleža v odgovorih precej bolj izenačena. Z a) je odgovorilo 51 odstotkov in z b) 49 odstotkov.

Nazadnje smo sledilce vprašali še, kolikorat so gledali svoj najljubši film z možnostmi odgovorov a) trikrat, b) petkrat, c) desetkrat in d) dvajsetkrat (mogoče še večkrat). 37 odstotkov jih je svoj najljubši film gledalo desetkrat. Trikrat si ga je ogledalo 27 odstotkov sodelujočih, 20 odstotkov vsaj dvajsetkrat, 16 odstotkov pa petkrat.

Psihologija za ponavljanjem in ponovnim gledanjem

S psihološkim ozadjem, zakaj ljudje večkrat preberemo neko knjigo ali pogledamo film, sta se ukvarjala profesorja na American University Cristel Russell in Sidney Levy. V svoji raziskavi »Znanost ponovitev« (»The Science of reruns«) ugotavljata, da se ljudje vračamo k svojim najljubšim serijam in filmom iz treh razlogov. Prvi je zagotovljeni »izid«, izboljšana izkušnja gledanja kot rezultat ponavljajočega se dejanja in ponovno odkrivanje subtilnih podrobnosti. Pojav sta poimenovala »izkustveni nadzor« (ang. experiential control), ki zagotavlja »čustveno regulacijo« (ang. emotional regulation). Poenostavljeno povedano, to pomeni, da ker že poznate konec, veste tudi, kako se boste na koncu počutili. »Razlogi za ponavljajočim se vedenjem so veliko bolj kompleksni od nostalgije. Motivacija za tem, da si ljudje dejansko vzamejo čas za to, da nekaj počnejo znova in znova, je običajno globoko zakoreninjena in pretresljiva,« je ob ugotovitvah raziskave zapisala Russlova.

*pri posameznih odgovorih je glasovalo 65, 63 in 67 sledilcev MM-ovega profila na Instagramu

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji