MM-ova mini anketa: Hitrost dostave pomembna, a zanjo ne bi doplačali
Hitrost dostave je sodeč po naši mini anketi zelo pomemben dejavnik pri nakupovanju preko spleta, a za hitrejšo dostavo z doplačilom se odloča le malo sodelujočih.
Gašper Meden
Andrii Yalanskyi | Dreamstime.com
Živimo v t. i. postpandemičnem času, ko praktično vsi nakupujemo preko spleta. Kot smo poročali v enem od člankov, je bila pandemija za spletno trgovino neke vrste brca v zadnjico, saj jo je pospešila za do pet let. Tako kažejo tudi ugotovitve ankete med MM-ovimi sledilci na Instagramu, saj preko spleta redno nakupuje 74 odstotkov sodelujočih*, redko, le ob posebnih priložnostih, pa 26 odstotkov. Da nikoli ne kupuje preko spleta, ni odgovoril niti en naš sledilec.
V vsesplošni rasti spletne trgovine je dostava vedno pomembnejši dejavnik. V ZDA na primer Amazon od leta 2005 preko naročnine Prime omogoča hitrejšo dostavo (v roku dneva ali dveh) na izbranih območjih. Še posebej pestro je pri dostavi hrane, kjer je v ZDA letos nastalo vrsta start-upov, ki so zagotavljali »ultrahitro« dostavo, a so po pisanju Forbesa tudi hitro pogoreli. Tudi pri nas številni spletni trgovci za določeno doplačilo zagotavljajo hitrejšo dostavo. Naše sledilce** smo tako povprašali, kako pomembna jim je hitrost dostave z možnostmi odgovorov a) zelo, b) nekaj srednjega in c) nepomembna. Kar 71 odstotkom sodelujočih je zelo pomembna, nekaj srednjega pa 28 odstotkom. Za odstotek anketirancev je nepomembna.
Eden od razlogov za potop prej omenjenih start-upov naj bi bilo preprosto to, da so bili ... prehitri. Tudi v velikih ameriških mestih še niso našli dovoljšnje množice uporabnikov, ki bi bili pripravljeni dodatno plačati za hitrejšo dostavo. Kot kažejo ugotovitve, tudi naši sledilci ne, natančneje 70 odstotkov sodelujočih***. Včasih se jih za doplačilo odloči 28 odstotkov, vedno pa le 2 odstotka.
*57 odgovorov
** 80 odgovorov
*** 82