bla
Vpogled

Oglaševalsko leto 2021 pestro tudi po številu pritožb na razsodišče

V letu 2021 so po podatkih Oglaševalskega razsodišča (OR) zabeležili 26 pritožb, kar ga poleg leta 2017 uvršča med rekordne.

V Veliki Britaniji so lani zabeležili rekordno število pritožb na oglase v zgodovini svojega oglaševalskega razsodišča (ASA), pri čemer je največ pozornosti požel Tescov cepljeni Božiček, ki je – ironično – božični oglas. V MM-u smo zato preverili, ali je bilo leto 2021 – poleg višjih prihodkov oglaševalskih agencij – v Sloveniji obilno tudi z vidika pritožb na oglase. Po številu vloženih pritožb (26, od tega so jih 19 vložili potrošniki, 7 pa pravne osebe) si deli prvo mesto z letom 2017. A pomembna razlika je v utemeljenosti pritožb. OR je namreč razsodilo, da je bilo lani utemeljenih 9 pritožb, leta 2017 (15 pritožb so vložili potrošniki, 11 pravne osebe) pa 15.

Nad 20 pritožb je bilo kronološko od leta 2001 naprej vloženih v letih 2005 (23), 2009 (21) in 2016 (22). Najmanj so se potrošniki in pravne osebe nad oglasi »razjezili« v letih 2003 in 2012 (11 pritožb), 2013 (10) in leta 2007, ko je OR obravnavalo le 7 primerov, prav vse pritožbe pa so bile neutemeljene.

Če so pritožbe večinoma vlagali potrošniki, pa to ne velja za leto 2005, ko so med skupaj 23 pritožbami pravne osebe vložile 15 pritožb, potrošniki pa 8. Tega leta je bilo tako kot v letu 2017 največ utemeljenih pritožb, torej 15. Če pogledamo z druge strani, je bilo največ neutemeljenih pritožb lani in leta 2010, in sicer 13.

Med Playboyem in sočno breskvico iz Vipavske doline

Pozanimali smo se še, kateri oglasi so bili magnet za pritožbe. Ob tem so pri Slovenski oglaševalski zbornici poudarili, da so primeri, ko na isti oglas prejmejo več pritožb, zelo redki. Množične pritožbe – s popolnoma enako vsebino pritožb – so prejeli v letu 2006, in sicer na veliki obcestni plakat za Playboy »Rebeka, sočna breskvica iz Vipavske doline«. Pritožba je bila utemeljena. Precej sporen je bil tudi veliki obcestni plakat za revijo GEO »Narava skriva, GEO odkriva«, kjer pa pritožba ni bila utemeljena.

Po več  pritožb sta prejela tudi oglas iz leta 2007, in sicer veliki obcestni plakat za Playboy »Slovenija vstani! Playboy.«, kjer pritožba ni bila utemeljena, ter oglas iz leta 2009, t.j. veliki obcestni plakat »Živali prosijo, ne jejte mesa!«, kjer pa je bila pritožba utemeljena.

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

answear
17. 08. 2022

Modna spletna trgovina Answear je od junija na voljo tudi v Sloveniji.

Zavedamo se, da dandanes biti le spletna modna platforma, ki ponuja nakup modnih artiklov, ni dovolj. Želimo biti več kot to. Prav tako se ne imamo…

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

Naši avtorji