Več spletne trgovine pomeni več digitalnega oglaševanja – in obratno
S povečevanjem spletne prodaje se povečujejo naložbe v digitalno oglaševanje, od katerih pa je odvisen delež spletne prodaje v celotni prodaji, kaže nova raziskave IAB Slovenija.
Raziskava 6. spletnega IAB Panela je pokazala, da so se naložbe v digitalno oglaševanje v letu 2022 povečale praktično pri vseh oblikah spletne prodaje. Največ prostora za nadaljnjo rast zaznavajo v storitvenem sektorju in pri trgovcih, ki fizično prodajo kombinirajo s spletno. »Skoraj 60 odstotkov trgovcev in 80 odstotkov storitvenih podjetij napoveduje, da se bo njihova prodaja na spletu povečala tudi v letu 2023, temu pa bodo pričakovano sledile tudi večje naložbe v digitalno oglaševanje,« pojasnjujejo v IAB Slovenija.
Prodajne prakse odvisne od oblike prodaje
V IAB ugotavljajo, da se večina trgovcev s širitvijo prodaje na splet osredotoča predvsem na vedenjske vzorce svojih kupcev. Po drugi strani pa se pričakovanja in koristi spletne prodaje med trgovci razlikujejo in so pogojeni z obliko prodaje. »Trgovci, ki imajo fizične trgovine, se za spletno prodajo odločajo predvsem zato, ker sledijo vedenju kupcev in konkurenci. Za tiste, ki prodajajo le preko spleta, je splet največkrat tudi edini možen način prodaje in rasti,« pojasnjujejo. Po drugi strani podjetja s kombinirano prodajo ključne prednosti spleta vidijo predvsem v zagotavljanju boljše izkušnje za kupce. Izključno spletni trgovci pa zasledujejo kriterij prodajne učinkovitosti; v spletu vidijo predvsem priložnost za pospešeno rast, širitev na tuje trge in optimizacijo operativnih stroškov skozi celoten prodajni lijak.