Petarde
Aktualno

12. etapa kampanje »Petarde? Ne, hvala!« se je začela

Z namenom zmanjšati trpljenje živali ter opozoriti na nevarnosti uporabe petard med mladostniki se je začela nova, že 12. etapa kampanje »Petarde? Ne, hvala!«. Njen cilj je spodbuditi mlade k premisleku o posledicah svojih dejanj.

Kampanja nagovarja predvsem mlajše najstnike, stare od 12 do 15 let, ki navkljub opozorilom in razmeroma visoki ravni informiranosti še vedno poskušajo pridobiti petarde preko spletnih platform. V okviru dražilne faze kampanje so v agenciji DROM Agency na TikToku in Instagramu vzpostavili profile, ki so se pretvarjali, da ponujajo petarde. Rezultati so zaskrbljujoči – več kot 100 mladostnikov, večinoma fantov, starih od 12 do 15 let, je poskušalo kupiti petarde preko teh profilov. »To jasno kaže na nujnost ozaveščanja in neposrednega nagovarjanja te starostne skupine,« ugotavljajo snovalci kampanje.

Eden od osrednjih elementov kampanje je distribucija »ponarejenih« petard, ki ob odprtju »eksplodirajo« v zvok živali v stiski. V škatli uporabniki namesto petard najdejo plišasto igračo psa ali mačke ter avdiočip, ki predvaja zvoke prestrašene živali, škatla pa jih nagovori s ključnim sporočilom: »On sliši tvoje petarde. Ali ti slišiš njegov strah?«

Kampanjo spremlja tudi močan »hero video«, ki prikazuje reakcijo mladostnika ob odkritju vsebine »petard«. Video poudarja šok, zavedanje in obžalovanje ter tako še dodatno krepi sporočilo kampanje. Zgodba se nadaljuje na mestnih plakatih TAM-TAM, opremljenih s QR-kodami, ki uporabnike usmerijo na animirane podobe prestrašenih živali, in na digitalnih platformah kampanje in njenih partnerjev.

V kampanjo so vključili tudi ambasadorje in njihove, s pomočjo UI-tehnologije ustvarjene prestrašene ljubljenčke, ki se pojavijo na vizualih kampanje in v ozaveščevalnih videih. Kot pravijo snovalci akcije, bodo osebne zgodbe Katarine Benček, Alena Podlesnika in Jurija Zrneca zagotovo pripomogle k širjenju sporočila ter ozaveščanju širše javnosti o problematiki.

petarde

Dosedanji uspehi kampanje

Kampanja je po podatkih iz raziskave Valicon (2021) dosegla že 85 odstotkov Slovenk in Slovencev, več kot 11 občin je ukinilo ognjemete in kar 6 od 7 večjih trgovcev je ukinilo prodajo pirotehničnih izdelkov. Vendar, kot kaže, »boj proti petardam še ni končan, zato je pomembno, da s kampanjo ozaveščamo vsako leto znova,« je poudaril Damjan Koren, direktor podjetja TAM-TAM. Milena Jakovljević, strateška direktorica DROM agency, dodaja: »Želimo, da mladi razumejo, da vsaka petarda pomeni trpljenje za žival in predstavlja nevarnost tudi za njih same. S tem, ko neposredno nagovarjamo najstnike preko kanalov, ki jih vsakodnevno uporabljajo, jih želimo spodbuditi k premisleku in odgovornemu ravnanju.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji