24. SKOJ: Začenja se doba pristnosti
Slovensko društvo za odnose z javnostmi (PRSS) je letošnjo 24. Slovensko konferenco o odnosih z javnostmi (SKOJ) ponovno organiziralo v živo, poleg vrhunskih predavateljev pa se je zbralo rekordnih skoraj 250 udeležencev.
Tamara Pevec Barborič
»Vsi opažamo željo in potrebo po druženju«
Kot so poudarili organizatorji, visoko število udeležencev nakazuje tako na željo po druženju kot tudi relevantnost konferenčne rdeče niti – pristnosti – in ne nazadnje pester program. »Cilj je bil, da konferenco organiziramo v živo, kajti vsi opažamo željo in potrebo po vnovičnem druženju. Vseskozi smo stremeli k temu, da se maja vidimo v Portorožu in veseli smo, da nam je uspelo. Posebej ponosni pa smo, da je bil obisk rekorden,« je povedala Tina Cipot, predsednica PRSS in vodja korporativnega komuniciranja v Lidlu Slovenija. Programski odbor 24. SKOJ-a je stremel k pripravi programa, ki bo udeležencem ponudil odgovore na vprašanje, kako biti pristen in relevanten v množici znamk, sporočil in informacij, ki se borijo za pozornost potrošnika.
Pogum za pristnost in trajnost
Pristnost se izraža na različne načine in je lastna vsakemu posamezniku. Strokovnjakinja s področja človeškega vodenja Chaya Mistry (na fotografiji), direktorica in ustanoviteljica Humanly, je v nagovoru poudarila povezanost pristnosti in zaupanja: »Ni zaupanja brez resnice in odnosi z javnostmi so posel zaupanja. Gre za odnose med organizacijami, za katere delamo, in njihovimi deležniki,« je povedala in nadaljevala, da se temelj resnice oblikuje znotraj organizacij, kjer smo nosilci komunikacije, odnosov in vrednot ljudje. Zato ne sme priti do razkoraka med interno in eksterno komunikacijo, slednja mora odsevati prvo. Pri tem so pomembni tudi vodje v organizacijah, ki morajo, če želijo resnično voditi, vseskozi gledati na to, kako se ljudje ob njih počutijo.
»Trajnost so vsi odnosi, skrb za zaposlene, skrb zase, skrb za družino«
(Pristno) vodenje je veščina, ki jo je potrebno razvijati, so se strinjali tudi sogovorci na okrogli mizi, mag. Edita Krajnović, direktorica Mediade, Sabina Sobočan, prejemnica Primusa 2022 in direktorica Varis Lendava, Petra Juvančič, izvršna direktorica Združenja Manager, in Žiga Hieng, predsednik uprave podjetja Salus in Mladi manager 2020. »Pogum za pristnost je težka odločitev, biti pristen ni tako zelo enostavno,« je dejala Juvančičeva, strinjal pa se je tudi Hieng, ki je povedal, da zanj pristnost pomeni, da si to, kar si, tako v službi kot v zasebnem življenju. Prejemnica letošnjega Primusa, nagrade za komunikacijsko odličnost menedžerk in menedžerjev, edinega strokovnega slovenskega priznanja, ki prepoznava in nagrajuje komunikacijska znanja in veščine vodilnih v podjetjih oziroma organizacijah in jo PRSS letos prvič podeljuje v sodelovanju z Združenjem Manager, pa je poudarila tudi vidik trajnosti: »Ta se ne nanaša samo na okolje, ampak tudi na ljudi. Trajnost so vsi odnosi, skrb za zaposlene, skrb zase, skrb za družino,« je povedala Sabina Sobočan.
Koncept trajnosti na vseh področjih je ključen, če želi organizacija obstajati tudi v prihodnje
Besedo »trajnost« je slišati praktično od povsod, a je pri tem je še kako pomembna transparentnost dejanj in komunikacije, je poudarila Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER Partnerstva za trajnostno gospodarstvo, ki je izpostavila, da se nove poslovne priložnosti odpirajo prav na tem področju, ki je ključno tudi za strateško komuniciranje: »Zmanjšanje stroškov, povečanje učinkovitosti, dvig kompetenc zaposlenih, spodbujanje inovacij, dostop do zelenih financ, obvladovanje tveganj, povečanje konkurenčnosti, krepitev ugleda.« O tej temi je Struna Bregarjeva nadaljevala tudi na okrogli mizi, ki jo je vodila Alenka Vidic Praprotnik, vodja sekcije PRSS za družbeno odgovornost in nevladne organizaciie, sodelovala pa sta še Boštjan Kralj, vodja tržnega komuniciranja pri Lumarju, in Matjaž Rakovec, župan Mestne občine Kranj. Govorci so se strinjali, da je trajnost sicer postala »buzzword«, vendar to ni pomembno, saj je koncept trajnosti na vseh področjih resnično ključen, če želi organizacija obstajati tudi v prihodnje. Nove generacije namreč zahtevajo odgovorno poslovanje od blagovnih znamk, ki jih zaupajo.
Prav posebno pristnost pa so na koncu 24. SKOJ-a, ki je navdušil udeležence – tudi večerna zabava in koncert Hama in Rudija Bučarja sta pripomogla k splošnemu zadovoljstvu nad organizacijo konference –, v dvorano hotela Mind Slovenija v Portorožu prinesli Nina Gaspari, avtorica podkasta Lovim ravnotežje in njena gosta Filip Vurnik, likovni pedagog, aktivist in trener na področju človekovih pravic, ter Katka Bogataj, podjetnica in avtorica knjige Tebi in drugim. Spregovorila sta o tem, kako je bila pristnost, zvestoba samemu sebi, spremljevalka v iskanju njune edinstvene poti v življenju, pri delu in poslanstvu, ki ga nosita v sebi.
Daljši prispevek bomo objavili v naslednji tiskani izdaji Marketing magazina.