razl video
Aktualno

7 nasvetov za nastanek odličnega razlagalnega videa

Razlagalni videi niso samo priljubljen način marketinškega komuniciranja vrednosti izdelkov in blagovnih znamk, ampak pomagajo reševati tudi raznotere komunikacijske izzive na vseh področjih delovanja podjetij.

Razlagalni videi, kot pove že samo ime, so osredotočeni na razlago aktualnega komunikacijskega izziva. Predstavljajo odličen način, s katerim preoblikujemo kompleksna sporočila v zgodbe, ki si jih ljudje radi ogledamo, zlasti s področij korporativnih vsebin, internega komuniciranja in izobraževanja. A ne vsi razlagalni videi. Ustvariti odličen razlagalni video, ki bo dosegel, še bolje presegel zastavljene cilje, ni preprosto.

Ustvarjalci razlagalnih videov prepogosto pretiravajo in tisto, kar naj bi bil preprost in učinkovit razlagalni video, postane prenatrpan video z nepotrebnimi, konfuznimi informacijami. Dejstvo je, da manj kot je »motenj« v  razlagalnem videu, bolj bo ciljna javnost osredotočena na ključno sporočilo in zgodbo.

Pogosto se zastavlja vprašanje, kako zasnovati odličen razlagalni video. Na temelju izkušenj in raziskav je bil narejen izbor sedmih ključnih nasvetov, ki jih ne smete prezreti pri načrtovanju razlagalnega videa.

1. Namen in cilj

 Z razlagalnim videom pomagamo ljudem razumeti in najti rešitev na njihove vsakodnevne izzive. Ključen namen razlagalnega videa je predstaviti problem, ki ga rešuje, nato pa gledalcem pokazati, zakaj potrebujejo rešitev.

rv1

Z »whiteboard« razlagalnim videom na privlačen način prikažemo rešitev problema.

Cilji razlagalnih videov so lahko zelo različni, na primer povečanje konverzije na spletni strani, pridobiti nove potencialne stranke na družbenih omrežjih, povečati zanimanje za zaposlitev v podjetju ali izboljšati dobro počutje in varnost na delovnem mestu.

Pomembno je, da se razlagalni video osredotoči na en sam cilj. Več kot en cilj v kratkem razlagalnem videu lahko zmede ciljno občinstvo. Če se težko odločite, kaj bi moral biti cilj, poskusite najprej zapisati ključno sporočilo v enem stavku. To sporočilo naj deluje kot »sidro« razlagalnega videa. To vam bo preprečilo, da bi se v nadaljnjih fazah oddaljili od zastavljenega cilja.

Ko se odločate o cilju, upoštevajte tudi, katero dejanje želite, da ciljno občinstvo izvede ob koncu razlagalnega videa. Ne bi želeli, da vaše občinstvo odide, ne da bi preverilo spletno mesto za dodatne informacije, sodelovalo v nagradni igri ali izpolnilo obrazec za prijavo, kajne?

2. Scenarij kot temelj

Številni naročniki imajo že zarisano v glavi, kako bi želeli, da je videti končni razlagalni video. Večkrat se zgodi, da naročniki pošljejo povezavo do razlagalnega videa, ki jim je všeč, izberejo slog, ki ga naj uporabimo. Izvedba je res zelo pomembna, a zavedati se je treba, da se vsak odličen razlagalni video začne s prepričljivim in dobro premišljenim scenarijem.

rv2

Odličen scenarij pripelje do izbire ustreznega sloga razlagalnega videa.

Kakovostno zapisan scenarij je ključ do uspešnega razlagalnega videa. Predstavlja temelj, na katerem je zgrajeno vse ostalo (osupljive ilustracije, poskakujoči liki, vrteči se logotipi itd.). Pri pripravi scenarija je treba upoštevati številne dejavnike, v ospredju pa so ciljno občinstvo, namen, cilj, problem, ključno sporočilo, ton pripovedovanja itd.

Dobro zastavljen scenarij, četudi izveden skromno z dokaj poenostavljeno animacijo, je še vedno lahko zelo vpliven in učinkovit. Nasprotno, zmeden in zapleten scenarij, ki bi ga oživeli najboljši animatorji, ne bo dosegel zastavljenih ciljev. Slaba kakovost scenarija se prenese na vse preostale stopnje kreativnega procesa. Brez privlačne zgodbe in jasnega sporočila navdušujoča vizualna podoba in živahna glasba ne bosta mogli preseči slabo pripravljenega scenarija.

3. Izpostavljanje prednosti

Ne glede na to, ali predstavljamo nov izdelek, aplikacijo ali projekt, se običajno znajdemo v skušnjavi, da poskušamo prikazati čim več funkcij in podatkov kot 100 GB prostora za shranjevanje, LCD-zaslon 4K Ultra HD itd. Seznam se lahko nadaljuje in nadaljuje. Vendar pa so prednosti tiste, ki so ciljnemu občinstvu resnično pomembne.

rv3

Podatke je mogoče predstaviti na privlačen in zapomnljiv način.

Namesto da razlagamo o tehničnih podrobnostih, povejmo ljudem raje, kako jim bo izdelek, ideja ali projekt izboljšal življenje. Spomnimo se ikoničnega slogana Steve Jobsa in Appla za iPod. iPod bi lahko bila le še ena naprava za predvajanje glasbe s 5 GB. A ni samo to. iPod je »1000 pesmi v tvojem žepu«.

4. Jasnost sporočila

Zlahka pozabimo, da so lahko nekatere najosnovnejše stvari o izdelku, ideji ali projektu, ki jih dobro poznamo, za gledalca popolnoma nove kot novi koncepti, novi izrazi in novi načini reševanja problema. Ne jemljimo za samoumevno, da gledalec ve, kar veste vi. Vzeti si je treba čas, da natančno pregledamo, katere informacije so ključne in jih je zares potrebno komunicirati. Pri tem je pomembno, da govorimo v jeziku, ki ga razume in je blizu ciljnemu občinstvu.

rv4

Prepoznati je treba ključno bolečino ciljnega občinstva.

Da bodo sporočila resnično nepremagljiva in vznemirljiva v tako kratkem času, jih moramo narediti osebna. S tem mislimo na resnično razumevanje, kaj žene ciljno občinstvo. Lahko je to skrb, bolečina ali motivacija. Odgovoriti moramo na vprašanja, kot so: Kaj jim ne pusti spati ponoči? Kaj so njihove frustracije? Kaj jih navdušuje?

Ko enkrat vemo, kaj zares pritegne pozornost ciljnega občinstva, lahko ustvarimo veliko bolj dragoceno videovsebino, ki jo bo občinstvo brez problema »vsrkalo« in si jo zapomnilo.

5. »Prava« dolžina

Večja je verjetnost, da si bodo ljudje zapomnili sporočilo, če razlagalni video ni predolg. Zavedamo se, da želijo naročniki ciljnemu občinstvu povedati čim več naenkrat o svojem čudovitem podjetju, izdelku ali storitvi, vendar je tovrstni video največkrat mišljen kot »trnek«, ki pritegne zanimanje ljudi, da naredijo naslednji korak.

Ne obstaja idealna dolžina razlagalnega videa. Omejiti se na eno minuto ni dobra strategija, saj se potem ne ukvarjamo s tem, kako dobro predstaviti problem, ampak kako zapakirati vsebino, da bo ustrezala dolžni, pri tem pa dostikrat osiromašimo besedilo besed, ki ga naredijo »živega«. Glede na naše izkušnje so razlagalni videi največkrat dolgi od 1 do 3 minute, odvisno od teme, ki jo naročnik želi razložiti. Če ugotovimo, da potrebuje izbrana tema več časa za razlago, je bolje razmisliti o več kot samo o enem videu.

6. Enostavnost pripovedovanja

Enostavnost je pomembno vodilo pri ustvarjanju razlagalnega videa.

Odlični razlagalni videi se osredotočajo največkrat na štiri ključne stvari:

1.     Problem – obravnava bolečino, ki jo ima ciljno občinstvo;

2.     Rešitev – pojasni, kako bo življenje odslej boljše kot odgovor na problem;

3.     Kako deluje – opiše, kako poteka proces, potrjeno s podatki, dokazi in mnenji;

4.     Poziv k dejanju – pove ciljnemu občinstvu, kaj je naslednji korak.

Zaporedje in dolžina navedenih vsebin variira, odvisno od problema in s tem zgodbe, ki jo pripovedujemo skozi razlagalni video.

rv5

Poziv k dejanju je lahko del scenarija.

7. Zabava

Raziskave kažejo, da ne glede na to, kdo gleda video – izvršni direktorji, tržniki, zaposlene mame ali otroci – ena stvar vedno drži, in to je, da se ljudje radi zabavamo.

Če razlagalnemu videu dodamo nekaj malce drugačnega, pa naj bo to humor, presenečenje ali nekaj povsem »čudaškega«, lahko dosežemo neverjetne rezultate. Omenjeni odzivi pomagajo pri povezovanju s ciljnim občinstvom na način, ki ga npr. spletno mesto z objavljenim besedilom preprosto ne more doseči.

rv6

Eden od načinov povečevanja odmevnosti razlagalnih videov je humor.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij-avgust 2023, #505-506. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji