Agencije za dogodke lani dosegle za petino več prihodkov kot v letu 2018
Pregledali smo poslovanje podjetij in agencij, ki pomemben odstotek prihodkov ustvarijo z organizacijo dogodkov za naročnike. Skupaj je 11 pregledanih podjetij ustvarilo več kot 15 milijonov evrov prihodkov.
Marjan Novak
Tina Guček
Dreamstime
Leto 2019 je bilo za podjetja, ki upravljajo dogodke, uspešno, saj so ustvarila za 20 odstotkov ali 3 milijone evrov prihodkov več kot leta 2018. Se pa sprašujemo, kaj bodo pokazali podatki za leto 2020, ko se bo bolj natančno videlo, kako je nanje vplival covid-19.
MPG Plus z veliko rastjo
Podjetje MPG Plus, ki po besedah direktorja Roka Mišvelja ustvari 30 do 40 odstotkov prihodkov z organizacijo dogodkov, je v letu 2019 zabeležilo več kot 4 milijone evrov prihodkov. Njihovi največji naročniki so Microsoft, Philip Morris, Samsung, Robert Bosch, Mondelez in L’Oreal. Največji dogodki, ki so jih organizirali v letu 2019, so bili Microsoftova NT konferenca, Heineken UCL (finale lige prvakov) in regijski projekt Samsung Roadshow.
Paideia s skoraj tretjino več prihodkov
V podjetju Paideia Events, ki jih poznamo predvsem po organizaciji festivalov SOF in Zlati boben, so v letu 2019 z organizacijo dogodkov ustvarili 80 odstotkov prihodkov. Maja 2019 so organizirali 64. svetovni kongres za Spar International, konec avgusta in v septembru 2019 pa so za Renault Nissan pripravili serijo dogodkov, in sicer družinski piknik Dacia v treh državah, v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji. Večji projekt je bil tudi otvoritev prenovljenega Maxija za naročnika Mercator.
Madea Mojca Majhen, ustanoviteljica in direktorica podjetja Paideia Events, nam je zaupala še, da so bili lani njihovi največji naročniki Spar Slovenija, Renault Nissan, Mercator, Astellas Pharma, Ceneje.si in Pro Plus.
Proevent lani uspešno, letošnje leto »izzivalno«
Agencija Proevent je v letu 2019 uspešno poslovala. Prihodke so povečali za 15 odstotkov na 2,1 milijona evrov. Kot je pojasnil njihov direktor Janez Levec, jim dogodki prinašajo 100-odstotni delež prihodkov, zato jim »nastala situacija predstavlja velik izziv«. Želijo si, da bi pristojne institucije vsaj deloma napovedale, kaj se bo glede množičnih dogodkov dogajalo v prihodnje.
V letu 2019 so organizirali številne velike dogodke. Na področju organizacije sejemskih oziroma festivalskih prireditev so bili njihovi trije paradni konji preteklega leta 12. Sejem izobraževanja in poklicev – Informativa, medgeneracijski izobraževalno-sejemski dogodek 19. Festival za tretje življenjsko obdobje, velike nadgradnje in uspeha pa je bil deležen tudi 22. Slovenski festival vin.
Največji naročniki so sicer Zbornica računovodskih servisov pri Gospodarski zbornici Slovenije, Slovensko logistično združenje, Business Networking Adria in časopisna hiša Delo.
FM agencija z 38-odstotno rastjo prihodkov
FM agencija, ki z organizacijo dogodkov ustvari 90 odstotkov svojih prihodkov, je te lani povečala za 38 odstotkov na 1,7 milijona evrov. Kot nam je sporočil njen direktor Jaka Gornik, so bili največji dogodki, ki so jih organizirali v letu 2019, cargo otvoritev iLog centra, obletnica BTC-ja in dogodek »Skupaj v prihodnosti« zavarovalnice Generali. Poleg BTC in Generalija sta med njihovimi največjimi naročniki še Pivovarna Laško Union in IKEA.
95 % prihodkov dosegajo z organizacijo dogodkov
Luka Križnik iz agencije Promo nam je zaupal, da z dogodki ustvarijo 95 % prihodkov za različne naročnike s področja farmacije, bančništva in podelitve nagrad.
Tudi v Eventniki ustvarijo 95 % prihodkov z dogodki. V letu 2019 so bili najpomembnejši, ki so jih organizirali, lastna konferenca World of Synergy, Speak up –
bodi sprememba (skupaj z Lidlom Slovenija in Zavodom Ypsilon) in Bodi dober, bodi kul! za naročnika Institut za etiko in vrednote.
MA marketing z dogodki ustvari 15 do 30 % prihodkov
V podjetju MA marketing z dogodki v običajnih razmerah ustvarijo od 15 do 30 odstotkov celotnih prihodkov. Lani so organizirali družinski dan za zaposlene in družinske člane ob 15. letnici trgovske verige Eurospin Slovenija. Njihovi največji naročniki pa so E.ON Ljubljana, Microsoft in Skupnost socialnih zavodov Slovenije.
Ne zanašajo se le na dogodke
Iz agencije GIG so nam sporočili, da že nekaj časa ne slonijo zgolj na dogodkih, ampak so se večinoma preusmerili v digitalne, komunikacijske, marketinške in sponzorske projekte. Usmeritev se je izkazala za ključno tudi v novi realnosti, ko je »novovirusna« kriza najbolj prizadela dejavnosti, ki se ukvarjajo oz. nagovarjajo večje množice ljudi in kulturni ter preostali dogodki zagotovo sodijo mednje.
V preteklem letu so sicer izvedli več kot 150 komunikacijskih in drugih dogodkov kulturnega, športnega, poslovnega in zabavnega žanra. Tomaž Krajnčič iz agencije GIG je še posebej izpostavil Pokal Vitranc, »Zmajevo srce« Cedevite Olimpije in božični koncert s Simfoničnim orkestrom in Big bandom RTV SLO.
Poslovanje največjih agencij, ki se ukvarjajo z organizacijo dogodkov, v letu 2019
AGENCIJA |
2019 |
2018 |
SPREMEMBA (V %) |
MPG Plus |
4.087.644 |
2.407.986 |
70 % |
Paideia Events |
2.276.716 |
1.737.373 |
31 % |
Proevent |
2.102.159 |
1.841.767 |
14 % |
Hiša vizij |
1.866.354 |
1.768.280 |
5 % |
FM agencija |
1.702.437 |
1.229.002 |
38 % |
Fabulatorij |
1.123.223 |
1.134.895 |
-1% |
Agencija Promo |
843.227 |
1.148.127 |
-27 % |
GIG Int |
552.035 |
608.499 |
-10 % |
Promideja |
455.260 |
380.024 |
20 % |
MA marketing |
222.140 |
273.873 |
-19 % |
Eventnika |
87.196 |
49.313 |
76 % |
15.318.391 |
12.579.139 |
20 % |
Prispevek je bil prvotno objavljen v 471. številki Marketing magazina