Apple ostaja vodilna blagovna znamka na svetu
Združenje TopBrand Union je razkrilo seznam najboljših 500 globalnih blagovnih znamk. Apple tudi letos zaseda prvo mesto, sledita mu Microsoft in Amazon.
Eva Peserl
Dreamstime
Apple je na seznamu Top 500 Global Brands tudi letos prepričljivo na prvem mestu, saj je njegova blagovna znamka vredna že 1021,73 milijarde dolarjev (925,23 milijarde evrov). Na drugo in tretje mesto sta se z vrednostjo blagovne znamke 966,93 milijarde dolarjev (874,77 milijarde evrov) oziroma 808,42 milijarde dolarjev (732,02 milijarde evrov) uvrstila Microsoft in Amazon. Z osmega na četrto mesto je napredovala Nvidia. Peto do deseto mesto pa zasedajo Alphabet, Saudi Aramco, Walmart, Berkshire Hathaway, Meta in UnitedHealth Group.
Na seznamu največ podjetij iz ZDA
Kar zadeva države, je na seznamu največ podjetij (187) iz Združenih držav Amerike, in sicer 37,4 odstotka s skupno vrednostjo blagovnih znamk 16,8 bilijona dolarjev (15,21 bilijona evrov). Med prvo deseterico se je uvrstila samo ena znamka, ki ni ameriška (Saudi Aramco). V prvo dvajseterico pa so se uvrstile še ameriške družbe ExxonMobil, JPMorgan Chase, Eli Lilly, Costco in Tesla.
Na stopničkah tudi Kitajska in Japonska
Kitajska, ki je na drugem mestu, ima na seznamu 99 podjetij s skupno vrednostjo blagovne znamke 6,29 bilijona dolarjev (5,69 bilijona evrov). Med njimi so: Sinopec z vrednostjo blagovne znamke 289,77 milijarde dolarjev (262,15 milijarde evrov) na 12. mestu, sledijo PetroChina, State Grid in TSMC. V prvi petdeseterici pa so tudi tehnološka podjetja, kot so Tencent, Huawei in Alibaba.
Na tretje mesto se je s 37 podjetji s skupno vrednostjo blagovne znamke 1,68 bilijona dolarjev (1,52 bilijona evrov) uvrstila Japonska. Toyota se je z vrednostjo 222,47 milijarde dolarjev (201,35 milijarde evrov) uvrstila na 15. mesto, v prvo stoterico pa sta se uvrstili tudi podjetji Mitsubishi Corporation in Honda. Na seznamu so med drugim tudi Sony, Hitachi in SoftBank.
Kaj pa evropska podjetja?
Francija ima na seznamu 25 podjetij, kot so LVMH Group, AXA, L'Oréal in TotalEnergies. Nanj so se med britanskimi podjetji uvrstili Shell, BP in AstraZeneca, skupno pa jih je na lestvici 24. Med 22 nemškimi podjetji so se najboljše odrezali Volkswagen, BMW in Siemens.
Med panogami vodita medicina in farmacija
Največ podjetij s seznama (41) prihaja s področja medicine in farmacije, med najvidnejšimi predstavniki pa so Eli Lilly, CVS in Novo Nordisk. Sledijo jim podjetja s področja znanosti in tehnologije (40 podjetij) ter energetike in bančništva (35 podjetij).
Po besedah Dr. Wang Yonga, predsednika TopBrand Union, seznam kot raziskovalni vzorec upošteva 43.590 blagovnih znamk iz 83 držav in regij po vsem svetu ter na podlagi metode tržne vrednosti meri vrednost blagovne znamke na podlagi razsežnosti obsega prihodkov, stopnje internacionalizacije, izgradnje ekipe, ugleda in ključne konkurenčnosti.