![Brezalkoholno pivo](/sites/default/files/styles/article_620x440/public/images/beer-6627547_1920.jpg.webp?itok=XrKYo-ZZ)
Brezalkoholno pivo? Ja, prosim!
Če smo se včeraj o spreminjanju trendov na področju pitja alkohola in o odgovornem pitju pogovarjali (predvsem) z vinarji, so zdaj na vrsti pivovarji.
![Tina](/sites/default/files/styles/80x80_thumb/public/images/TIna.jpg.webp?itok=LHKAK0ls)
Tina Guček
V Pivovarni Laško Union pravijo, da z navdušenjem opažajo, da povpraševanje po brezalkoholnih in nizkoalkoholnih različicah piva in pijač iz sladu v Sloveniji zmerno narašča. »Naše nizko- in brezalkoholne pijače, ki predstavljajo že skoraj 16 odstotkov portfelja, potrošniki dobro sprejemajo. Prodaja naših piv – lagerjev, radlerjev in maltov, ki so povsem brez alkohola –, se je v zadnjih treh letih količinsko podvojila. V širšem segmentu piv z nizko vsebnostjo alkohola ali povsem brez alkohola so bile leta 2024 naše prodajne uspešnice Union Radler Isotonic 0,0, Union Radler Grapefruit, Laško Malt Ananas in Laško Malt Dark,« so povedali za MM.
Mladi manj posegajo po alkoholnih pivih
Naraščanje povpraševanja po brezalkoholnih in nizkoalkoholnih pijačah je po njihovem mnenju skladno s splošnim trendom zmernega pitja, ki je povezan z zdravim načinom življenja in skrbjo za dobro počutje. To opažajo zlasti pri mlajših generacijah potrošnikov.
»V Pivovarni Laško Union z raziskavami redno pozorno spremljamo navade in potrebe različnih generacij in jih naslavljamo s prilagojenimi komunikacijami in aktivacijami. Raziskave kažejo, da mladi, predvsem generacija Z, manj posegajo po alkoholnih pivih. Pri tej kategoriji potrošnikov je v porastu priljubljenost segmenta pijač brez alkohola, predvsem radlerjev in maltov. V obdobju od leta 2021 do 2024 smo pri generaciji Z zasledili porast deleža tistih, ki pijejo brezalkoholno pivo, pivo, radler in pijače z dodanim alkoholom. V istem obdobju smo pri milenijcih zasledili velik porast pitja radlerja, medtem ko brezalkoholno pivo ostaja na približno enaki ravni,« pravijo.
Pravilno pitje piva = odgovorno pitje
V okviru svojega delovanja vselej poudarjajo, da je pravilno pitje piva odgovorno pitje. Odgovorni potrošnji posvečajo veliko pozornost, saj jo vidijo kot samostojen, izjemno pomemben steber njihovih trajnostnih prizadevanj. »Odgovorno pitje spodbujamo preko širjenja ponudbe brezalkoholnih in nizkoalkoholnih različic pijač in tako potrošnikom ponujamo raznoliko izbiro. Od leta 2019 varimo Heineken 0,0, dve leti pozneje smo ustvarili brezalkoholno pivo Laško Zlatorog 0,0, v letu 2022 pa Union Premium 0,0 Hoppy lager. Ne smemo pozabiti še na osvežilne radlerje in malte, s katerimi smo obogatili kategorijo funkcionalnih pijač,« povejo.
Z namenom informiranosti, ozaveščenosti in transparentnosti svojih potrošnikov dosledno navajajo vse informacije o sestavinah in hranilni vrednosti na embalaži vseh blagovnih znamk pijač. Takšen pristop je skladen s trendom BFY (Better-For-You), ki spodbuja zmanjševanje vsebnosti alkohola in kalorij v pivu. Dodatno vsaj 10 odstotkov medijskih sredstev letno namenjajo proaktivnemu ozaveščanju o odgovornem pitju. Hkrati sklepajo partnerstva, ki se zavzemajo za zmanjšanje škodljivega pitja.
Prodaja raste
Da so nizko- ali brezalkoholne pijače postale ogromen trend, ugotavlja tudi Juan Pablo Povše, menedžer Pivnice Lajbah, kjer ponujajo piva z vsega sveta. »Opažamo, da večina pivovarn izdeluje vsaj eno brezalkoholno ali nizkoalkoholno pivo, začeli pa so tudi z razvojem drugih brezalkoholnih pijač, kot so hmeljne limonade ali sokovi. Tako se osnovna sestavina hmelj, ki jo imajo v pivovarnah, ne izgubi, ampak le uporabi v drugih oblikah,« pove.
V letu 2024 so prodali za 7,3 odstotka več brezalkoholnih piv v pločevinkah v primerjavi z letom 2023, pri čemer opažajo večje zavedanje med gosti, sploh pri večjih skupinah. »Tisti, ki vozijo, ne pijejo ali pa posežejo po brezalkoholnem pivu. Stopnja alkohola se znižuje, ljudje večkrat posegajo po pivih, ki nimajo toliko alkohola, recimo tam do 3 odstotke. Okusi so enaki, ljudje pa zaužijejo manj alkohola, kar je super,« pove.
Ker se trudijo zadovoljiti svoje stranke, iz leta v leto povečujejo ponudbo brezalkoholnega piva, in podpirajo pivovarje, ki jih imajo v ponudbi. »Edina slovenska craft pivovarna, ki izdeluje svoje brezalkoholno pivo, je trenutno Bevog, v tujini pa je med craft pivovarnami ponudba seveda večja,« še izvemo.