Cannes Lions 2023: Microsoftu velika nagrada za oblikovanje
Letošnjo veliko nagrado za oblikovanje je prejela kampanja ADLaM (»An Alphabet to Preserve a Culture« oz. »Abeceda, ki ohranja kulturo«) agencije McCann New York in družbe Microsoft.
Kaja Kovič
V kampanji so združili dober namen in tehnologijo ter vzpostavili kodificirano abecedo za jezik ljudstva Fulani v Zahodni Afriki, znano kot Pulaar, govori pa ga več kot 40 milijonov ljudi.
Jezik do pred 30 leti ni imel abecede, ko sta se brata Ibrahim in Abdoulay Barry lotila ustvarjanja abecede, znane kot ADLaM. Kratica uporablja prve štiri črke abecede, kar pomeni Alkule Dandayɗe Leñol Mulugol (abeceda, ki ščiti ljudi pred izginotjem). Brez abecede je bilo ljudstvo Pulaar v nevarnosti, da izgine, danes pa se med seboj in z drugimi lažje sporazumevajo, poslujejo, iščejo informacije, razumejo svet okoli sebe in vladne nazore.
V partnerstvu z agencijo McCann New York je Microsoft pretvoril besedilne pisave Pulaar v prikazne pisave in ljudem omogočil uporabo abecede za komunikacijo na platformah družbenih medijev, ki je zdaj najpomembnejše sredstvo komunikacije za ljudstvo Fulani.