Mojca Marš Žove
Aktualno

Čas za dušo – in za dober posel

Mojca Marš Žove, strokovnjakinja za oglaševanje na Facebooku, se je pred dobrim letom dni podala v novo podjetniško zgodbo, ki je že bogato obrodila.

Po vzpostavitvi spletne trgovine s kadili in kristali pod imenom Your Soul Time je na željo svoje zelo pripadne in zveste skupnosti kmalu odprla še fizično trgovino, ki je presegla vsa njena pričakovanja. O njenih začetkih in nadaljnjih korakih smo se z 31-letno podjetnico pogovarjali v njeni trgovinici, ki obiskovalca zapelje s čudovitimi dišavami in obiljem najrazličnejših kristalov.

Lokacija trgovine Your Soul Time v industrijski coni Litostroj v Ljubljani ni izbrana naključno. »Industrijski slog mi je bil od nekdaj blizu, zato sem iskala prostor, ki bi ga lahko oblikovala v skladu s tem. Nisem si želela trgovine v središču Ljubljane, v katero bi zahajali naključni mimoidoči, ki bi si izdelke zgolj ogledovali, ampak sem želela ustvariti srečevališče vseh navdušencev nad kadili in kristali. Ko sem naletela na prostor v industrijski coni Litostroj, sem takoj začutila, da je to to,« mi na začetku najinega pogovora pove Mojca Marš Žove.

Obiskovalec se resnično počuti, kot da je prišel v posvečen prostor, saj ga ovije vonj opojnih kadil, ki prihaja iz trgovine v pritličnem prostoru. Tam so razstavljene različne vrste kadil, med katerimi še posebej izstopa palo santo, sveti les, ki raste v Peruju. Kot lahko preberemo na lični kartici ob kadilu, z njim iz prostora odstranimo negativno energijo in stres, hkrati pa v prostor vnesemo dobro energijo in kreativnost. Poleg kadil si lahko obiskovalci oči spočijejo tudi na vrsti kristalov, razstavljenih tako na veliki osrednji mizi kot tudi na stenskih policah. »Vsak kristal je videti malce drugače, zato si jih naše stranke, ki jih sicer naročajo tudi preko naše spletne strani, rade ogledajo tudi v živo. Ko se pogovarjam z njimi, pravijo, da jih nek kristal kar pokliče k sebi, zato jim ga ni težko izbrati,« pripoveduje sogovornica. Toda trgovina ni edino, kar želi ponuditi obiskovalcem, zato je v zgornjem nadstropju uredila prostor, kjer se bodo odvijali različni dogodki, ki jim bodo nudili možnost druženja. »Your Soul Time ni le trgovina, ampak je skupnost. To so ljudje, ki se radi družijo, se pogovarjajo in izmenjujejo svoje izkušnje, zato sem jim želela omogočiti, da se spoznajo tudi v živo,« pravi. Tako se bodo lahko družili na tečaju joge, sproščanju z glino, branju iz kart tarot in drugih dogodkov: »Morda gre za malce bolj mistične stvari, ampak tega si naša skupnost želi. Sama pa si želim, da bi si vzeli čas zase in se sprostili v krogu podobno mislečih ljudi.«

Your Soul Time 1

Oglaševalski začetki

Preden pa se s strastno podjetnico poglobiva v njeno najnovejšo podjetniško zgodbo, jo povprašam še po njenih kariernih začetkih in poti, ki jo je vodila do odločitve, da se tudi profesionalno posveti kadilom in kristalom. Svojo poslovno pot je začela v eni od mariborskih oglaševalskih agencij. »Agencija je bila takrat skoraj povsem usmerjena na tradicionalno oglaševanje in digitalnemu ni posvečala tolikšne pozornosti, kot bi si sama želela. K nam je namreč prihajalo vse več strank, ki so si želele vzpostaviti stran na Facebooku in oglaševati na njem. Takrat je bil Facebook še v povojih, a meni se je zdelo, da ima velik potencial in da ne gre zgolj za muho enodnevnico, v kar so bili nekateri močno prepričani,« pripoveduje. Ker so se njihovi pogledi na to, v kolikšni meri se posvečati porajajočim se družbenim omrežjem, precej razhajali, so se njihove poti razšle. Odločila se je, da gre na svoje in se posveti prav Facebooku. »Dala sem si dva meseca časa, da si najdem stranke, ki mi bodo pokrile plačo, ki sem jo prejemala v agenciji, in to mi je v tem času tudi uspelo. Naredila sem seznam podjetij, s katerimi bi si želela sodelovati, pogledala, kakšna je njihova prisotnost na Facebooku, in stopila v stik s tistimi, ki so po mojem mnenju potrebovali izboljšave,« svojo strategijo pridobivanja strank, iz katere se je porodilo njeno podjetje Super Spicy Media, opisuje sogovornica.

Your Soul Time 2

Nastop na konferenci v ZDA ji je odprl vrata do ameriških strank

Sprva je sodelovala le s podjetji v Sloveniji, že kmalu pa je začela svoje priložnosti prepoznavati v tujini. »Takrat sem bila zelo aktivna na Twitterju – no, saj sem še zdaj, ampak ne več tako močno – in sledila sem nekaj znanim ameriškim svetovalcem, ki so mi bili v vzor. Spremljala sem jih, všečkala njihove objave, se vključevala v pogovore z njimi in odgovarjala na vprašanja, s čimer sem si gradila mrežo poslovnih povezav. Eden od teh svetovalcev, ki je bil takrat precej znan, me je posledil nazaj, začela sva se pogovarjati in nekoč me je pohvalil, da ne pozna nobenega strokovnjaka za oglaševanje na Facebooku, ki bi bil v tem tako dober kot jaz. Povabil me je k sodelovanju na neki konferenci v Virginiji. Zgodba se je takrat začela odvijati sama od sebe. Po uspešnem nastopu na tej konferenci so me namreč začeli vabiti tudi drugi ameriški organizatorji dogodkov in moj krog poznanstev po ZDA se je začel širiti, prav tako se je krepil moj ugled,« pripoveduje.

To je vodilo do tega, da je bilo med njenimi strankami vse več ameriških podjetij, zdaj pa se posveča izključno naročnikom iz ZDA. Gre za večmilijonska podjetja, ki se večinoma ukvarjajo z razvojem programske opreme, zaradi česar potrebujejo drugačen pristop k oglaševanju, kar pa jim omogoča prav Facebook. »To tudi pomeni, da imam Američanom prilagojen delovnik, saj se ta začne okrog 13. ali 14. ure, konča pa ob 20. ali 21. uri,« razlaga. Celoten posel sicer že ves čas pelje od doma; najprej je bilo to v Mariboru, kamor sta se z možem Juretom zaradi študija preselila iz Velenja, njunega domačega mesta, zdaj pa je to v Ljubljani, kamor sta prišla pred nekaj leti in kjer si je, kot pravi sogovornica, vedno želela živeti.

Your Soul Time 3

Facebook z Instagramom je zmagovalna kombinacija

Za Facebook v zadnjih letih sicer velja, da ga v večji meri uporabljajo starejše generacije, mlajše pa ga v duhu upornosti prav zaradi tega zapuščajo, a se to pri njenem poslu še ne pozna, pravi. »Čeprav je to za uporabnika malce temnejša plat Facebooka, pa je njegova prednost za podjetja v tem, da imajo o uporabnikih zbranih ogromno podatkov. Oglaševanje na Facebooku je tako še vedno eden od najbolj učinkovitih načinov oglaševanja in ne izgublja svoje moči. Je pa seveda prav, da oglaševalci preučujejo tudi druge oglaševalske kanale, ki se porajajo, in opazujejo, kaj se dogaja na njih. Še ena dobra plat Facebooka oziroma Mete pa je dejstvo, da med njegove platforme sodi tudi Instagram, ki pa še zdaleč ni v zatonu. Preko Facebookove platforme namreč lahko oglašuješ tudi na Instagramu in ti dve omrežji skupaj v paketu sta zmagovalna kombinacija. Tako da bo Facebook še dolgo časa z nami,« pojasnjuje z nasmeškom.

Kako pa na njeno delovanje vpliva dejstvo, da Facebook izjemno hitro spreminja svoje funkcionalnosti in dodaja nove? »To pač ni tradicionalno oglaševanje, kot je na primer televizijsko, kjer zelo počasi prihaja do sprememb. Pri oglaševanju na Facebooku se spremembe dejansko lahko zgodijo z danes na jutri. Ena od zadnjih takšnih je bila, ko je Apple s posodobitvijo Facebookove aplikacije zaklenil veliko možnosti ciljanja, zaradi česar Facebook svojim uporabnikom ni mogel slediti v tolikšni meri kot do takrat. Temu se je pač treba prilagoditi, ves čas spremljati, kaj se dogaja, predvsem pa veliko testirati in preizkušati, kako lahko vedno nova pravila tudi zaobideš in ljudi ciljaš malce po ovinkih. Imam to srečo, da so moji naročniki pripravljeni eksperimentirati skupaj z mano in da me ne prepustijo svoji lastni iznajdljivosti, poleg tega pa so mi pripravljeni nameniti določen proračun tudi samo za testiranje,« odgovarja.

Your Soul Time 4

Premagovanje stresa s kadili in meditacijo

Ker je bila pri Super Spicy Medii dolgo časa sama za vse – šele z vzpostavitvijo blagovne znamke Your Soul Time je najela nekaj pogodbenikov, ki ji pomagajo pri operativnih opravilih –, kot tudi zaradi dela v večernih urah, je bilo njeno življenje precej stresno, priznava. »Zaradi tega sem že dolgo časa uporabljala kadila, ki so mi v kombinaciji z meditacijo pomenila način sprostitve po dolgem delovnem dnevu. Kadila sem kupovala v tujini, ker v Sloveniji nikjer nisem našla trgovine, ki bi ji povsem zaupala, da gre za resnično naravne izdelke. Tako kadila kot tudi kristali se namreč veliko ponarejajo. Nekateri proizvajalci pač iščejo bližnjice, ampak mene zdaj ne morejo več naplahtati,« pripoveduje o zametkih Your Soul Time. Kot primer ponarejanja navede že uvodoma omenjeno kadilo palo santo. To je drevo, ki mora naravno rasti in tudi naravno, samo od sebe, pasti na zemljo. Ne sme se ga namreč posekati, sicer ne pride do tako izrazitega vonja, poleg tega pa mora na tleh odležati deset let, da se v polnosti razvije njegov prepoznaven vonj. To je dolgotrajen proces, ki pa ga določeni proizvajalci želijo pospešiti, na primer tako, da kupijo običajen les in ga potopijo v eterična olja. Ko ga povohate, bo morda spominjal na palo santo, ko pa ga prižgete, bo po besedah sogovornice celo smrdel. »Sama sem se temu hotela izogniti in sem v Španiji našla zaupanja vrednega prodajalca. Ker so tudi moje prijateljice uporabljale palo santo, sem razmišljala, da bi od njega kupila večjo količino tega kadila in bi si razdelile stroške poštnine. To sem tudi storila, potem pa sem začela razmišljati, da verjetno obstajajo tudi drugi ljudje, ki se srečujejo s podobnimi problemi pri naročanju kadil. Že pred korono sem se začela poigravati z zamislijo, da bi vzpostavila spletno trgovino, ko pa je nastopilo obdobje lockdownov, pa sem se ji resneje posvetila,« razlaga.

Prvo naročilo razprodano v trenutku

Takrat se še ni prav dobro zavedala, da je do ideje prišla v odličnem trenutku, saj smo ljudje zaradi preživljanja časa med domačimi štirimi stenami več pozornosti posvečali prav dobremu počutju v lastnem domu in odpravljanju stresa, ki se je v tem obdobju še okrepil. »Z moževo pomočjo sem hitro vzpostavila spletno stran in na njej najprej ponudila pet različnih kadil. Moja prva naložba je znašala 300 evrov, kolikor je stala prva pošiljka kadil. Na začetku tudi nisem hotela imeti preveč kadil, saj sem želela testirati trg, s kakšno naklonjenostjo jih bo sprejel. Če ne bi bilo zanimanja zanje, bi jih pač sama uporabila ali jih podarila prijateljicam in 300 evrov se mi ni zdelo prevelik strošek. A s tem se mi ni bilo treba ukvarjati, saj sem celotno zalogo takoj razprodala,« razlaga. Prvemu naročilu je sledilo drugo v višini 1000 evrov. In zgodba se je ponovila; stranke so izdelke ponovno razgrabile. Kmalu je pri svojem španskem dobavitelju začela naročati veleprodajne količine in si temu ustrezno izborila tudi večje popuste. Toda sam je svojo trgovino kmalu zaprl, zato je morala poiskati druge dobavitelje: »To je bil velik raziskovalni podvig. Naša skupnost, ki je bila že takoj na začetku precej številčna, resnično ceni to, da so kadila pridobljena na trajnostni način in da se pri tem narava izkorišča v čim manjši meri. Želela sem si pridobiti najbolj kakovostna kadila, zato sem dobavitelje z vsega sveta temeljito izprašala, na kakšen način jih pridobivajo in ali gre za etično in trajnostno proizvodnjo. Najprej sem pri njih naročila testne količine, da sem preverila njihovo kakovost, in ko sem se prepričala, da jim lahko zaupam, sem začela graditi odnose z njimi.«

Your Soul Time 5

Kadilom so sledili kristali

Naslednji kamenček v njenem podjetniškem mozaiku so bili kristali. »Od omenjenega dobavitelja iz Španije sem za darilo dobila nek kristal, ki naj bi povečeval produktivnost. Sama takrat v to še nisem verjela, sem ga pa vseeno položila poleg računalnika. Potem pa sem se zalotila, da sem ga vsake toliko časa povsem nezavedno prijela v roke in zato začela razmišljati, da morda pa je le nekaj na tem,« najprej opiše svojo osebno izkušnjo s kristali. Ko je svoji ponudbi začela dodajati vse več kadil, so jo številne njene stranke začele spraševati, ali razmišlja tudi o kristalih. »Naša skupnost se je resnično veliko pogovarjala o kristalih. Med njenimi člani smo si do tedaj že zgradili določen ugled in ljudje so nam zaupali, zato smo morali njihovo zaupanje tudi upravičiti. Pri kristalih je namreč podobno kot pri kadilih ogromno ponaredkov. Veliko jih je izdelanih v laboratorijih, v zadnjem času pa iz Kitajske prihajajo resnično fantastični ponaredki, za katere zelo težko opaziš, da niso naravni kristali. Najprej sem tako našla nekega malo manjšega prodajalca, potem pa sem iskala malo večje dobavitelje, ki bi mi lahko zagotovili večje popuste. Zdaj se lahko pohvalim, da smo prišli že tako daleč, da imamo v Braziliji, kjer pridobivajo največ kristalov, že neposreden stik z dobaviteljem, ki kristale dobiva neposredno od rudarjev, saj je bil tudi sam nekoč rudar. To torej pomeni, da kristali ne prečkajo več toliko rok, kot so jih, ko sem jih začela vključevati v našo ponudbo,« razlaga sogovornica. Kot pravi, je v tem času tudi sama dodobra spoznala, kako ločiti ponaredke od pristnih kristalov.

Če je narava kadil takšna, da se jih kupuje vedno znova, ker pač izgorijo, pa pri kristalih verjetno ni tako, jo povprašam. »To sem tudi sama mislila na začetku,« se nasmeje, »ampak sem že kmalu morala spremeniti mnenje. Ta skupnost ljudi je resnično posebna. Ko posvojijo določen kristal, recimo ametist, ki je tudi sicer med najbolj priljubljenimi kristali, ne bodo imeli nobenih zadržkov pri kupovanju novih kosov. Vsak kristal je unikaten, morda bo nekoga pritegnila prav njegova posebna oblika ali vzorec. Pri meni se to dogaja s kameno strelo, ki se ji ne morem upreti in kar dodajam nove in nove kose.«

Še ena predpostavka, ki jo ovrže, je, da kadila in kristale največ kupujejo ženske: »Tudi sama sem podobno razmišljala, dokler ni v trgovino začelo zahajati vse več moških, od poslovnežev v suknjičih do stalnih strank, ki vsak teden prihajajo po novo zalogo kadil. Pride celo kakšen dan, ko je v trgovini več moških kot žensk.« To pripisuje tudi dejstvu, da v svoji komunikaciji na Facebooku in Instagramu ter v e-novičnikih enakovredno nagovarja oba spola. »Veliko je spletnih trgovin s kristali, ki ciljajo na ženske, kar je razvidno iz tega, da pišejo v ženskem spolu. Mi tega nikoli nismo počeli, ampak smo v svojih objavah sporočali, da so pri nas dobrodošli prav vsi, tudi psi.«

Ko stranke poznaš po imenu

V najinem pogovoru Mojca Marš Žove večkrat omeni skupnost, ki jo gradi na Facebooku in Instagramu, omrežjih, s katerima se največ ukvarja tudi profesionalno. »V Sloveniji je ogromno prodajalcev kadil in kristalov, toda naša skupnost je resnično edinstvena; že skorajda vse stranke poznam po imenu in z večino se tudi tikam. Mislim, da mi je to uspelo predvsem zato, ker sama sebe veliko izpostavljam, da bi ljudje resnično spoznali osebo, ki stoji za Your Soul Time. Poleg tega snemam ogromno Instagram storyjev, v katerih razlagam vse, kar drugi prodajalci raje zamolčijo. Tudi to, kako umetne kristale ločiti od pravih, pa ko dobim pošiljko, jo pred njimi odpiram, objavljam tudi trenutke iz mojega zasebnega življenja. Dobivam precej sporočil od ljudi, v katerih pravijo, da postanejo boljše volje, ko gledajo moje storyje. V njih namreč veliko tudi plešem,« se nasmeje in doda, da je takšen način komunikacije vzbudil zaupanje v to, kar dela, še posebej veliko pa njenim sledilcem pomeni to, da vse počne s srcem. »Ljudje resnično uživajo, ko so del neke zgodbe in niso samo pasivni gledalci, ki nimajo nobene moči. Sama jih vedno vključujem v celotno komunikacijo, veliko jih sprašujem za mnenje in jih tudi poslušam ter jim poskušam ustreči. Takšen način komunikacije je pri njih vzbudil zaupanje v to, kar delamo, in v naše izdelke, zato je naša skupnost zares hitro zrasla. Bolj kot jih vključuješ, večja bo skupnost, s tem pa bo boš tudi bolj uspešen in boš rasel kot podjetje,« ugotavlja.

V enem letu ustvarili 200.000 evrov prometa

Poslovni rezultati, ki so jih zabeležili do zdaj, so resnično zavidanja vredni, pri čemer pa sogovornica dodaja, da jim njihova skupnost uspeha ne zavida, ampak jim ga resnično privošči. »Ljudje prepoznavajo, da zelo rada delam to, kar počnem, in da sem z vsem srcem pri stvari, zato se iskreno veselijo mojih uspehov in mi čestitajo. Tudi če je kdaj kakšen izdelek, ki ga želijo kupiti, kmalu razprodan, pravijo, da so sicer žalostni, ampak da jih po drugi strani veseli, da smo bili tako uspešni pri njegovi prodaji,« pripoveduje o pripadnosti članov skupnosti.

V prvem letu od vzpostavitve spletne trgovine so ustvarili okrog 200.000 evrov prihodkov, v zgolj prvih treh mesecih letošnjega leta pa že 100.000 evrov. »Ko sem začela s spletno trgovino, sem Juretu rekla, da bom zadovoljna že, če mi bo prinesla dodatnih 1000 evrov na mesec. Že prvi mesec smo to presegli,« pravi. Njena pričakovanja so bila presežena tudi v primeru fizične trgovine: »Prepričana sem bila, da se bo prihodek, ki smo ga ustvarjali s spletno trgovino, prepolovil, saj sem menila, da bo polovica spletnih strank raje kupovala v fizični trgovini. Prišlo pa je do tega, da so se prihodki od spletne trgovine obdržali, fizična trgovina pa je prinesla še dodatne prihodke. To pomeni, da nam gre zdaj, odkar imamo še fizično trgovino, še dosti bolje, kot nam je šlo samo s spletno.«

Vse prihodke sicer z možem Juretom, ki se ji je pred nekaj časa pridružil pri Your Soul Time, vlagata nazaj v podjetje. »Že začetna naložba je bila velika, saj sva le v prostore, poleg trgovine so to še skladišče in pisarne, vložila okrog 40.000 evrov lastnega denarja. Vse, kar sva zaslužila z najinimi drugimi posli – Jure je sicer programer in sodeluje z nekim ameriškim podjetjem –, sva vložila v trgovino,« pravi. Zdaj vsa razpoložljiva sredstva vlagata v povečevanje zalog in razvoj novih izdelkov. »Pri ponudbi novih izdelkov se prav tako posvetujem s skupnostjo. Nikoli ne grem z glavo skozi zid, temveč upoštevam njihove želje. Tako bomo na njihovo pobudo uvedli linijo lastnega nakita iz kristalov, ki ga tudi sama oblikujem,« pravi vsestranska podjetnica. Čeprav za zdaj prodajajo le v Sloveniji, ne skriva ambicij tudi po tujini: »Sladka težava je v tem, da trenutno komaj dohajamo povprašanje že v Sloveniji. Poleg tega bi si želela izpopolniti tudi določene procese, da bi vse resnično gladko teklo, potem pa bi se podala tudi na druge trge. Ponosna sem na to, da smo ustvarili tako unikatno zgodbo in škoda bi bilo, če je ne bi ponesli tudi onkraj slovenskih meja.«

Razgalite se!

Za konec jo povprašamo še po najpomembnejši lekciji, do katere jo je privedla zgodba o Your Soul Time in ki bi zagotovo koristila tudi drugim mladim podjetnikom, ki se šele podajajo na to pot. »Po mojem mnenju bi moralo biti več podjetnikov pripravljenih, da sami sebe izpostavijo v komunikaciji in se na ta način povežejo s svojo skupnostjo, saj to ljudem resnično veliko pomeni. Ne živimo več v časih, ko so ljudje najbolj zaupali velikim podjetjem in trgovinam, ki so se skrivali za logotipom. Pri generacijah, ki prihajajo, je treba ubrati drugačen marketinški pristop, saj se hočejo povezovati z drugimi ljudmi, ne pa z blagovnimi znamkami, ki se predstavljajo z logotipom. Če si pripravljen izpostaviti samega sebe, se razgaliti pred ljudmi, ti bodo ljudje lažje zaupali. Logotip pač nikoli ne bo vzpostavil čustvene povezave. Tudi trendi pridejo in odidejo. To, da ljudje potrebujejo čustveno povezavo, pa ne bo nikoli izginilo,« sklene.

Članek je bil objavljen v spomladanski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji