Mercator Soseska
Aktualno

Cilj je, da preprosto rečemo »hvala«

Največji slovenski trgovec Mercator si je zadal ključno nalogo, da skupaj s svojimi kupci čim hitreje prebrodi krizno situacijo in da se življenje vrne v običajni ritem.

»Med akcijami, ki smo jih pripravili v tem času smo še posebej ponosni na Minute za junake in M sosesko,« je za MM povedala Viktorija Radojević Mavrič, izvršna direktorica marketinga in razvoja Skupine Mercator.

V kriznem času so v sodelovanju z agencijo Herman & partnerji pripravili niz konkretnih aktivnosti in prilagojenih sporočil. Kot pravijo v Mercatorju, so ponovno dokazali, da so najboljši sosed tako kupcem kot tudi malim pridelovalcem in velikim dobaviteljem. »Najšibkejšim smo pomagali najprej z donacijo živil in higienskih izdelkov, širši družbi pa z zagotavljanjem nemotene preskrbe,« navajajo. Poleg hitrega prilagajanja novim razmeram so predstavili tudi zanimive oglaševalske in komunikacijske rešitve. Med njimi so še zlasti ponosni na virtualno platformo »M soseska«, kjer se lahko ljudje srečujejo, si izmenjujejo nasvete, ogledajo predstave in delijo številne izkušnje, ki nam lepšajo življenje. V zahvalo tistim, ki so v prvih vrstah boja proti epidemiji delali za skupno dobro, pa so zasnovali pobudo »Minute za junake«.

Majda Vodopivec, direktorica projektov v Mercatorju, pravi, da sta akciji rezultat dveh osnovnih vodil, ki so jima sledili v času krize. »Prebivalstvu smo želeli zagotoviti nemoteno oskrbo s svojo ponudbo izdelkov in, kolikor je le mogoče, prispevati tudi tistim, ki so se znašli v nezavidljivem socialnem položaju. Poleg tega smo želeli ljudem na prilagojen način zagotoviti izkušnje, za katere so bili v času krize sicer prikrajšani, kot so športne aktivnosti, obisk gledališča in še marsikaj drugega.«

Majda Vodopivec

»V prvem tednu samoosamitve se je na Mercatorju porodila ideja o vsebinski platformi, ki bi nam vsem pomagala prebroditi to nezavidljivo situacijo. Podobne platforme na trgu v tistem času nismo zaznali, zato smo v tem videli svojo priložnost,« pravi Majda Vodopivec, direktorica projektov v Mercatorju.

Prepoznali so junake našega časa in prevzeli pobudo

Kot pravi Vodopivčeva, so že ob izbruhu »koronakrize« stopili skupaj in prepoznali situacije, ko so ljudje potrebovali pomoč v obliki hrane ali drugih potrebščin. Dostavili so pakete malic zdravstvenim delavcem na infekcijskih klinikah v Ljubljani in Mariboru, pa tudi voznikom, ki so se znašli ujeti na zaprti državni meji. Na pomoč so priskočili tudi Zvezi prijateljev mladine Moste-Polje. »Skupaj z agencijo smo se zavedali, da niso zgolj prizadete skupine tiste, ki potrebujejo pomoč ali pozornost, temveč si našo pozornost zaslužijo tudi tisti, ki so se v prvih vrstah spopadali s koronavirusom ali njegovimi posledicami. Razmišljali smo o različnih možnostih. Ko so v agenciji predlagali akcijo 'Minute za junake', nam je bil predlog takoj všeč,« je povedala za MM.

V Mercatorju so prepoznali junake našega časa in prevzeli pobudo. Slovenski karitas in Rdečemu križu so donirali 30 ton prehrambnih in higienskih potrebščin. Ves mesec so z malicami oskrbovali vseh 16 vstopnih točk covid-19 po Sloveniji, malice pa so dostavljali tudi Upravi RS za civilno zaščito v krajih, ki jih je epidemija najbolj prizadela – v Šmarju pri Jelšah, Metliki in Ljutomeru. Minute za junake so posvetili tudi 3000 prostovoljkam in prostovoljcem Rdečega križa in Slovenske karitas.

»V sklepni fazi so svoje izdelke dodala tudi priznana podjetja, partnerji projekta Moje znamke. Seveda smo se s pozornostjo zahvalili tudi našim zaposlenim. Namen akcije je bil tako opozoriti na vse tiste ljudi, ki so v času krize s svojim delom nesebično prispevali za dobro družbe, in se jim vsaj z gesto zahvaliti. Mercator je to storil, kot najbolje zna, torej z dostavo malic in nujnih potrebščin, širšo javnost pa smo pozivali, naj svoje zahvale junakom oddajo preko naše skupine M soseska na Facebooku. Tako smo prejeli številna sporočila, fotografije in risbice, odzvali pa so se tudi številni športniki. Zahvale smo natisnili in jih priložili malicam za junakinje in junake tega trenutka,« je potek akcije opisala Vodopivčeva. 

Kristina Gregorc

Kristina Gregorc, direktorica digitalne komunikacije, razvoja in spletne prodaje v Mercatorju, pravi, da v prihodnosti načrtujejo še veliko nadgradenj »M soseske«, predvsem na področju uporabniške izkušnje.

Izzivi so se vrstili drug za drugim

Snovanje akcije ni potekalo brez težav; še več, Uroš Goričan, kreativni direktor v agenciji Herman & partnerji, pravi, da so se izzivi vrstili drug za drugim. »Največji zalogaj je predstavljala logistika, ki jo zahteva tako velika akcija. Dogovarjanje z različnimi deležniki in pristojnimi ustanovami je na strani naročnika potekalo kar ves mesec. Ni bilo preprosto uskladiti logistike in komunikacije. Veliko srčnih junakinj in junakov je svoje minute namenilo našim sosedom in junakom v zdravstvu, civilni zaščiti in prostovoljnim službam. Seveda pa je bilo ob vsem tem treba upoštevati tudi napotke državnih institucij za primerno varnost zaposlenih, kar je delo le še otežilo. Vse se je odvijalo precej hitro, roki so bili kratki, vse minute smo porabili za odzivnost, da smo lahko poročali čim bolj ažurno in čim jasneje, a na srečo je Mercatorjeva ekipa že dobro utečena in pripravljena na vsak izziv. Tudi na takšne, kot nam jih je 'servirala' korona,« pravi Goričan.

Delo je bilo poplačano s pozitivnimi občutki, ki so sledili predvsem akciji Minute za junake. »Občutki, ko vidiš odziv in hvaležnost ‘junakov’, so seveda nepopisni in predvsem topli. V čast nam je, da smo bili lahko del tako človeškega projekta, kjer ni cilj, koliko ljudi prestopi prag trgovin, ampak da preprosto rečemo 'hvala'. Ne nazadnje lahko na karanteno in delo od doma, v vsej tej paniki, gledamo kot na luksuz. Medtem ko smo nekateri delali iz zavetja lastnega doma, so bili drugi na delovnih mestih redno izpostavljeni nevarnosti okužbe. In za takšno požrtvovalnost smo lahko samo hvaležni. Odzivi teh srčnih ljudi, ki so v tem času skrbeli, da se kolesje našega sveta ni popolnoma ustavilo, so večji od katere koli nagrade,« je prepričan Goričan.

Uroš Goričan

Uroš Goričan, kreativni direktor v agenciji Herman & partnerji, pravi, da sta akciji »Minute za junake« in »M soseska« rezultat dolgoletnega tesnega sodelovanja z enim od njihovih največjih naročnikov. »V vsem smo skupaj; v tej izredni situaciji pa smo si bili morda še nekoliko bližje,« je zadovoljen.

Ljudje potrebujejo več kot le osnovne potrebščine

Ob začetku epidemije je zaživela tudi ideja o M soseski. V Mercatorju so se zavedali, da bodo ljudje, ki so se čez noč znašli zaprti za štirimi stenami, kmalu potrebovali še kaj več kot osnovne potrebščine. Prikrajšani niso bili ne le za druženje, ampak tudi za kulturne dogodke, športne dejavnosti in še marsikaj drugega. »M soseska je nastala tako rekoč čez noč kot odgovor na tri, po našem mnenju ključne vrste potreb sodobnega človeka. Prvi sklop vsebin je bil logično povezan s prehranskimi izdelki – to je ne nazadnje naša ključna dejavnost. Zato smo odgovorili na potrebo, da gospodinjstvom pomagamo pri načrtovanju tedenskega jedilnika za preproste jedi in pisanju nakupovalnega seznama. Želeli smo pripraviti načrt v pomoč družinam, ki so se znašle v novih razmerah – starši doma pred računalnikom, na drugi strani mize pa otroci s šolskimi obveznostmi. Ponudili smo tudi sklop nasvetov, kako določena živila zamenjati z drugimi, da ni treba večkrat v trgovino,« akcijo opisuje Majda Vodopivec.

Brez športa in kulture ne gre

Drugi sklop vsebin je temeljil na dejstvu, da je Mercator velik podpornik športa, kar so želeli povezati z dejstvom, da tudi ko smo doma, potrebujemo gibanje za ohranitev zdravega življenjskega sloga. Kot sponzor Ljubljanskega maratona so se nemudoma povezali z ekipo Priprav, ki je že v prejšnji sezoni pripravljala Mercatorjeve zaposlene na maratonski podvig, in organizirali vsakodnevno vadbo v živo. Namesto telovadbe Lumpi v živo, ki jo vsako pomlad zaženejo kot pripravo na jesenski tek Lumpi, so za M sosesko pripravili nov sklop vaj za najmlajše »Lumpi tekovadba«, z dr. Feelgoodom so ob nedeljah delili nasvete za ohranjanje zdravega življenjskega sloga, vsako jutro med tednom pa so za dobro razpoloženje obiskovalcev spletne strani skrbeli z jogo.

Tretji sklop so posvetili druženju in predvsem kulturi. »Ob zaprtju gledališč ter kino- in koncertnih dvoran smo najprej pomislili na ta del hrane za dušo. Nemudoma smo se povezali z Dramo in Mini teatrom ter poskušali poustvariti pravo doživetje vikenda. Med tednom smo ponujali preproste nasvete, kako naj se družina poveže, tudi z babicami in dedki, ob preprostih igrah, ki jih lahko izdelaš tudi sam doma. Ob koncih tedna pa je čas za kakovostne predstave. Vsak petek in nedeljo so na sporedu Dramine predstave, ob sobotah pa je čas za mlajšo populacijo s predstavami iz Mini teatra,« pravijo. Mercator sicer že tradicionalno podpira delovanje številnih kulturnih ustanov, med drugim SNG Drame in Cankarjevega doma, ter sodeluje z Mini teatrom, s Festivalom Ljubljana, z Moderno galerijo in s številnimi drugimi. Vsem, ki so imeli možnost in ki so jim avtorske pravice to dopuščale oz. so se zanje posebej dogovorili, so omogočili dostop do predvajanih vsebin, na katere so zelo ponosni, saj pomagajo ohranjati stik s tovrstno kulturo.

Za vsakega nekaj

Pri snovanju projekta je bilo zanje ključnega pomena, da med vsebinami na »M soseski« vsakdo najde kaj zase na čim bolj preprost način; nekaj, kar mu je tudi sicer domače. Predvidevali so, da se bo v času epidemije obisk digitalnih komunikacijskih kanalov povečal in da jih bodo začeli uporabljati tudi tisti, ki so jih prej le redko. Zato so želeli omogočiti čim bolj preprosto uporabniško izkušnjo in jo zgraditi na stičišču vseh vsebin. Ker družbena omrežja predstavljajo hipno komunikacijo, so na spletni strani mercator.si vzpostavili platformo, ki uporabniku na enem mestu ponudi vse vsebine, nato pa mu skozi tedenski ali dnevni razpored vsebin ponuja možnost zabave na enem mestu, ogled vsebin za nazaj in podobno.

»Seveda je bilo pri tem ključno, da smo pripravili dobro premišljen digitalni komunikacijski načrt in vsebine razdelili na ustrezne kanale v primernih oblikah. Tedensko smo denimo oblikovali jedilnike z recepti naših blogomanov, ki jih lahko spremljate na zgodbah na Instagramu, hkrati pa so razloženi tudi v simpatičnih videoposnetkih na Facebooku. Rubrike oziroma tako imenovane 'ulice' in vsebine so jasno poimenovane in izpostavljene v tedenskem sporedu, tako da uporabnik vedno zlahka poišče svoje najljubše vsebine oziroma si vzame čas, da jih bo spremljal,« pravi Kristina Gregorc, direktorica digitalne komunikacije, razvoja in spletne prodaje v Mercatorju, ki dodaja, da v prihodnosti načrtujejo še veliko nadgradenj. Predvsem bodo poskušali nadgraditi uporabniško izkušnjo, saj se zavedajo, kako pomembno je, da se tovrstne vsebinske platforme prilagajajo tako spremembam v življenjskem načinu sledilcev kot tudi zunanjim dejavnikom, ki določajo njihov vsakdan, ter seveda algoritmom družbenih omrežij.

Izstopale so vadbe v živo in tedenski jedilniki

Sogovornica pravi, da so bili odzivi z vseh strani izjemno pozitivni. Po njenih besedah so se sledilci z »M sosesko« poistovetili in v le nekaj dneh so v njeni skupini na Facebooku zabeležili skoraj 1000 sledilcev. »Pohvalili so nas, da smo povezali kulturo, kulinariko in šport v smiselno celoto, všeč pa jim je bil tudi način, kako smo vključili inovativne vsebine. Po gledanosti so še posebej izstopale vadbe v živo in tedenski jedilniki, takoj zatem pa vikendi kulture. Kulturni dogodki so vsekakor naša razlikovalna prednost in so deležni veliko pohval. Sicer pa so vsa področja zelo dobro obiskana, na kar smo resnično ponosni,« še dodaja.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji