reddit
Aktualno

»Dred it«? Ne, »Reddit«!

Ne bojte se neznanega, izkoristite svež oglaševalski potencial.

Reddit je eden največjih spletnih forumov na svetu, katerega priljubljenost še vedno narašča. V letu 2023 naj bi po napovedih število dnevno aktivnih uporabnikov Reddita naraslo že na 56 milijonov. V primerjavi z drugimi družbenimi omrežji je Reddit veliko bolj osredotočen na skupnost, uporabniki so anonimni in bolj vpleteni, uporabna in kakovostna vsebina pa ima glavno besedo. Na omrežju najdemo zelo aktivne specifične ciljne skupine, kot so investitorji, gamerji, tehnološki navdušenci, programerji, znanstveniki, študenti in drugi.

Prav zaradi teh podatkov so tuji oglaševalci že osvojili oglaševanje na platformi. Kaj pa v Sloveniji? Ali je Reddit primerno omrežje za oglaševanje na tako majhnem trgu? Pa še kako! Odkrijte, v katerih primerih se oglaševanju na Redditu lahko bogato obrestuje – kot se je obrestovalo tudi partnerjem agencije ENKI.

Kako sploh oglaševati na Redditu?

Predpostavka za začetek je, da na Redditu ustvarite račun za podjetje, znotraj katerega lahko oglašujete na oglaševalski platformi (v tem primeru ustvarite še Reddit Ads Manager profil) ali pa pripravljate organske objave.

Toplo priporočamo, da se oglaševanja na Redditu ne lotite »na vrat, na nos«, temveč se prej čim bolj spoznate z vašo ciljno skupino in platformo uporabljate tudi za organske, neplačane objave. V tem primeru morate seveda dobro razumeti splošno delovanje Reddita in svojo komunikacijo najprej prilagoditi platformi – šele tako boste razumeli tudi, kako na uspešen način zastaviti oglase.

Na Redditu je na voljo več oblik oglasov, vključno s prikaznimi oglasi, video oglasi in sponzoriranimi objavami. Ustvarjanje kampanje in oglasov poteka na zelo podoben način kot na drugih oglaševalskih platformah – ustvarjanje kampanje, določitev ciljne skupine, lokacije in čas prikazovanja oglasov, določitev proračuna in priprava kreativne rešitve.

A ključne skrivnosti do uspešnih kampanj se skrivajo globlje …

3 zelo zgovorne prednosti oglaševanja na Redditu

  1. Ciljno usmerjeno oglaševanje

Reddit omogoča ciljanje uporabnikov na podlagi njihove starosti, lokacije, spola in interesov – ampak to omogočajo tudi druge platforme. Prava posebnost Reddita je možnost prikazovanja oglasov v posameznih »subredditih« (manjših forumih s specifično temo), s čimer povečujete verjetnost, da bo vaše oglasno sporočilo doseglo prave posameznike. Predstavljajte si, da bi lahko na Facebooku določili, da bi se vaši oglasi lahko prikazovali le znotraj posamezne skupine (Facebook group), kjer vse člane povezuje isti interes. Zato je Reddit idealen v primerih, ko želite doseči nišne oz. zelo specifične ciljne skupine.

  1. Stroškovna učinkovitost

V primerjavi z drugimi platformami je oglaševanje na Redditu relativno poceni, kar je idealno za podjetja z omejenimi proračuni. Zgovoren je podatek nekaterih poročil, da lahko CPC (Cost-Per-Click) na Redditu znaša tudi le četrtino vrednosti CPC na Facebooku.

  1. Visoka stopnja vpletenosti

Uporabniki Reddita so znani po svoji visoki stopnji vpletenosti oz. aktivnosti na platformi, kar pomeni, da lahko dobro zastavljeni oglasi pri njih sprožijo večjo vpletenost kot na drugih omrežjih.

Kako smo na ENKI to izkoristili v prid naših partnerjev?

Tu pa postane zanimivo … V preteklih letih smo za naše partnerje izvedli dve uspešni oglaševalski kampanji, ki sta z rezultati na Redditu nadpovprečno izstopali.

  1. KRIPTO kampanja za Porsche

Po tem, ko smo zaznali občutno povečano povpraševanje po luksuznih avtomobilih, ki je bilo deloma povezano z novo generacijo kripto milijonarjev, smo zastavili digitalno kampanjo z namenom povečanja prepoznavnosti blagovne znamke Porsche med t. i. »kriptaši«.

Ker gre za zelo specifično ciljno skupino, smo se izbire oglaševalskih kanalov lotili zelo strateško – ciljno skupino smo namreč želeli nagovoriti na mestih, kjer se je ta največ zadrževala. Reddit in njegovi subredditi, povezani s kripto vlaganji, so se nam za to nalogo zdeli idealni. Poleg tega smo med kampanjo ažurno spremljali dogajanje na kripto trgu in glede na trend gibanja valute sproti prilagajali oglase.

V nekaj več kot 2 tednih kampanje smo dosegli za 379 % višje število prikazov oglasov, kot smo sprva predvidevali (carousel oglas je dosegel celo za 568 % višje število prikaza oglasa). Na drugi strani je video oglas dosegel kar 51 % VTR (View-Through-Rate). Cena na klik (Cost-Per-Click) je v povprečju znašala 0,69 €.

Kar pa je še pomembnejše od zgornjih rezultatov, je, da smo v salone Porsche pripeljali nove potencialne kupce, kar je bil tudi naš glavni cilj.

Porsche1

Porsche2

  1. Dan odprtih vrat za Fakulteto za elektrotehniko

Priprave na uspešno šolsko leto smo s Fakulteto za elektrotehniko v Ljubljani začeli s popolno prenovo njihove spletne strani, da je ta bolje nagovarjala interese potencialnih novih študentov. Ob približevanju informativnih dni pa smo zasnovali posebno kampanjo, ki bi potencialne študente elektrotehnike privabila k obisku fakultete in poznejšemu vpisu.

Tudi tukaj je bilo potrebno glede na specifične interese ciljne skupine strateško izbrati oglaševalske kanale. Poleg Reddita smo oglase postavili še na YouTubu in Googlovi prikazni mreži.

Po analizi vseh treh kanalov smo ugotovili, da smo na Redditu zabeležili več kot 1,9 milijona prikazov oglasov, kar je predstavljalo za 247 % več prikazov kot na Googlu in za 101 % več prikazov kot na YouTubu.

Posledično je bilo višje tudi število klikov na oglase. Na Redditu smo dosegli izjemnih 4.160 klikov, kar je bilo za 423 % več kot na Googlu in za neverjetnih 847 % več kot na YouTubu.

fe1

fe2

Kaj smo se naučili?

Prednost oglaševanja za slovenska podjetja vidimo predvsem v nenasičenosti omrežja z oglasi, ki ga ponekod na spletu lahko opazujemo že lep čas. To ne koristi le vidnosti vaših oglasov, temveč se odraža tudi v njihovi nižji ceni.

Oglaševanje na Redditu ponuja edinstvene priložnosti za tiste, ki želijo doseči specifične ciljne skupine in ob tem učinkovito promovirati svojo blagovno znamko in izdelke. Z razumevanjem, kako deluje platforma Reddit, lahko podjetja ustvarjajo uspešne kampanje, ki prinašajo potencialno bogate rezultate, kar zgornja primera agencije ENKI zgolj potrjujeta.

Eva Novak je tekstopiska v agenciji ENKI.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji