Epidemija kot voda na mlin lokalnim radijskim postajam
Po podatkih poslušanosti so v času epidemije lokalne radijske postaje postale še bolj priljubljene, poleg tega pa beležijo tudi povečano zanimanje oglaševalcev.
Gašper Meden
Pixabay
Podatki o poslušanosti kažejo na povečano zanimanje Slovencev za radijske postaje z lokalnimi in informativnimi vsebinami. Nekaterim lokalnim radijskim postajam se je v enem letu povečala poslušanost tudi za več kot 200 odstotkov. »To je moč povezovati s tem, da so lokalne radijske postaje v večini primerov edini vir verodostojnih in ažurnih informacij v lokalnih okoljih, tam, kjer smo Slovenci doma,« ugotavljajo pri Lokalni radijski mreži. Ob tem poudarjajo, da oglaševalci vedno večji delež proračuna namenjajo oglaševanju na lokalnih radijskih postajah.
Oglasi pridejo bolj do izraza
Lokalna radijska mreža je po besedah predsednika Aleksandra Žišta kljub epidemiji in »lockdownom« v lanskem letu beležila povečanje prodaje. Po njegovih ugotovitvah rezultat sovpada z več dejavniki, med katere sodi tudi rast števila poslušalcev na lokalnih radiih. »Predvsem pa so postali lokalni radii za nacionalne oglaševalce zanimivi zato, ker je pozornost poslušalcev lokalnih radijskih postaj bistveno večja kot pri tistih komercialnih radijskih mrežah, ki v glavnem temeljijo na glasbi. Prav tako je na lokalnih radiih bistveno manj oglasov, zato pridejo oglasi naročnikov bolj do izraza. Ker je na lokalnih radiih manj istovrstnih oglaševalcev, dobijo oglaševalci tudi bistveno večji delež naložbe (ang. share of voice, op. p.), ob tem pa še vedno nacionalno nagovarjajo celotno Slovenijo,« je za MM povedal Žišt.
Pandemija zanihala celotno radijsko panogo
Začetki lanskega leta so bili za lokalne radie po ugotovitvah Žišta zelo spodbudni, saj so dosegali celo 50- in več odstotne rasti. Nato sta prišla pandemija in zaustavitev javnega življenja, kar je zanihalo celotno radijsko in oglaševalsko panogo. A so se jeseni zadeve obrnile, zato so lansko leto zaključili s »spodbudno rastjo prihodkov« na področju nacionalnih oglaševalcev na lokalnih radijskih postajah. »Na področju lokalnih oglaševalcev, ki jih lokalno tržijo na vsaki naši radijski postaji, je slika malenkost drugačna, saj so lockdowni bistveno bolj vplivali na poslovanje malih lokalnih obrtnikov in trgovcev kot tistih trgovcev in podjetnikov, ki delujejo na nacionalni ravni, kar se je poznalo tudi pri lokalnih prihodkih iz naslova oglaševanja,« sklene Žišt.