Finance v letu 2020 za skoraj četrtino povečale število naročnin
Časnik Finance je leto 2020 končal s skoraj 14.000 naročniki, kar je za 24 odstotkov več kot leto prej. Delež njihovih digitalnih naročnikov je že 70-odstoten.
Simona Kruhar Gaberšček
Aleš Beno
Kot je na Twitterju objavil Jure Gostiša, direktor digitalnega razvoja pri Časniku Finance in vodja podatkovne analitike v švedski medijski skupini Bonnier, je današnje število naročnikov doseglo rekordno raven izpred desetih let. Ob tem je navedel še podatek, da imajo Finance v tiskani obliki 4.096 naročnikov (29,6 odstotka), v digitalni pa 9.762 (70,4 odstotka). Pri tem 85 odstotkov naročnikov na tiskano izdajo uporablja tudi dostop do digitalnih vsebin.
Na vprašanje MM-a, čemu pripisujejo tolikšno rast števila naročnin v letu 2020, Gostiša odgovarja, da je bila rast, sicer nekoliko nižja, pričakovana in načrtovana, ter je predvsem plod sistematičnega dela na področju digitalne transformacije Časnika Finance v zadnjih dobrih petih letih. »To zajema nove, inovativne pristope k naročniškemu poslu ter preko podatkov in analitike fokusiranje na potrebe strank, kar se z dobrim delom uredništva izraža v koristni, k potrebam strank usmerjeni vsebini. Vsebino, ki se predvsem ukvarja s problemi strank, te nagrajujejo z zvestobo, privablja pa tudi nove,« je pojasnil Gostiša.
Po karantenskem pospešku sledil »koronski maček«
V mesecih po epidemiji covida-19 smo lahko zasledili podatke o večji branosti uveljavljenih in verodostojnih medijev, saj so bili ljudje še v večji meri željni ažurnih informacij. Gostiša pravi, da to opažajo tudi pri Financah: »Tudi epidemija je nedvomno vplivala in še vedno vpliva na dobro prodajo vsebin. V prvem valu, marca in aprila lani, smo lahko govorili o t. i. »korona bumpu«, precejšnjem hipnem povečanju zanimanja – in plačevanja – za vsebino. Pojav je bil globalen, ne pa vsesplošen. Prisoten je bil predvsem pri tistih medijih, ki so bili že prej vsebinsko in tehnično sposobni izkoristiti ta »karantenski pospešek« spremljanja in plačevanja vsebin na digitalnih kanalih. Uspešni smo lahko bili še uspešnejši.« A, kot dodaja, je »korona bumpu« že lani poleti, ko se je stanje glede epidemije nekoliko normaliziralo, sledil »korona maček«, saj sta zanimanje in tudi prodaja upadala, vendar pa je določen segment strank že spremenil navade. Enako se po njegovih opažanjih dogaja tudi v drugem valu.
Finance kot nišni informacijski servis
Za leto 2021 Gostiša napoveduje nekaj novosti na digitalnem področju. »Nekatere bodo vidne navzven, druge ne,« pravi. Tako preurejajo in nadgrajujejo ponudbo, pakete Financ, predvsem pa razvijajo nove vsebine in formate. »Gre večinoma za precej nišne vsebine, še bolj usmerjene k potrebam nekaterih naših ključnih segmentov strank, kot so mali in srednje veliki podjetniki ter specialisti v podjetjih in drugih organizacijah,« pojasnjuje. Kot sklene, »Finance vse bolj postajajo informacijski servis, sklop različnih nišnih vsebin in storitev. Kdor želi, pa bo še naprej lahko prebral časopis Finance, v tisku ali na digitalnih kanalih.«