Hisense: Z drznimi koraki na poti do »številke ena«
Qingdao je desetmilijonsko mesto na vzhodu Kitajske, znano predvsem po dveh blagovnih znamkah; znamki piva Tsingtao, ki ga poznamo tudi Slovenci, in Hisensu, globalnem velikanu na področju zabavne elektronike in gospodinjskih aparatov.
Tina Guček
Qingdao in Hisense sta med seboj neločljivo povezana. V mestu, kjer so ustanovili to podjetje, ima Hisense med drugim svoj trg, cesto, most, stolp, muzej in nakupovalno središče Hisense Plaza. Ob svoji 55-letnici so prvič organizirali večje srečanje predstavnikov medijev iz Evrope, za katere so organizirali obisk na sedežu podjetja ter ogled razvojnega centra in nekaterih tovarn. Med novinarji, ki smo bili med povabljenimi, so bili predstavniki evropskih trgov, kjer je Hisense najmočnejši, to so Nemčija, Velika Britanija in Francija, regijo pa smo zastopali novinarji iz Slovenije in Srbije.
Ob svoji 55-letnici je Hisense prvič organiziral večje srečanje predstavnikov medijev iz Evrope, med katerimi je bila tudi Tina Guček, novinarka Marketing magazina.
Ključni so izdelki in ljudje
Zgodovina Hisensa se je začela pisati leta 1969, ko so začeli kot proizvajalec radijskih sprejemnikov, danes pa veljajo za globalni konglomerat, v okviru katerega delujejo različne znamke, med katerimi so poleg blagovne znamke Hisense še Gorenje, Toshiba, Hitachi, Asko, Sanden in druge. Pri tem pokrivajo številna področja – od malih in velikih kuhinjskih aparatov do telekomunikacij, rešitev za pametne zgradbe in pametna mesta, visoko tehnoloških medicinskih pripomočkov, med njihovimi najpomembnejšimi kategorijami pa so televizorji. Na Kitajskem namreč veljajo za vodilno blagovno znamko televizorjev, globalno pa so na drugem mestu.
Sedež skupine Hisense v Qingdao na vzhodu Kitajske.
Kot je za MM povedala Alenka Potočnik Anžič, direktorica marketinga v Hisense Europe, sama Hisense še vedno vidi kot izzivalca, njihova ambicija pa je, da postanejo številka ena. »Tja stopamo z drznimi koraki, hkrati pa z veliko mero integritete in poštenosti, in prepričana sem, da nam bo kmalu uspelo,« pravi.
»Osebno še vedno vidim Hisense kot izzivalca, naša ambicija pa je, da postanemo številka ena. Tja stopamo z drznimi koraki, hkrati pa z veliko mero integritete in poštenosti,« pravi Alenka Potočnik Anžič, direktorica marketinga v Hisense Europe.
Jerry Liu, podpredsednik Hisense International, je poudaril, da se zavedajo, da lahko svoje ambiciozne načrte uresničijo samo z resnično kakovostnimi in zanesljivimi izdelki, ki jih ustvarjajo na podlagi tega, da poslušajo svoje kupce in njihove želje. Da jim to uspeva, potrjujejo tudi poslovni rezultati – dohodki od prodaje so v letu 2023 so dosegli 202,2 milijarde kitajskih juanov (približno 26,5 milijarde evrov), pri čemer je medletna rast znašala 9 odstotkov.
Močni tudi v Evropi
Rok Zagruševcem, vodja razvoja blagovnih znamk in športnih sponzorstev v Hisense Europe, dodaja, da je Evropa regija, kjer je Hisense zelo močno prisoten. O tem pričajo tudi številke: v Hisense Europe, kjer so združene tri globalne znamke (Hisense, Gorenje in Asko), je 9823 zaposlenih. Vrednost prodaje Hisensovih izdelkov je v letu 2023 znašala 3,8 milijarde evrov, pri čemer so prodali 17 milijonov izdelkov, medletna rast pa je znašala 22 odstotkov.
Hisense kot znamka je po njegovih besedah osredotočena na kupce (ang. costumer centric), hkrati pa na kakovostne izdelke (ang. performance oriented). »Želimo takojšne povratne informacije s strani kupcev, sočasno pa že predvidevamo, kakšne bodo njihove potrebe v bližnji prihodnosti. Z multibrand strategijo lahko nagovarjamo vse potrebe naših kupcev, k našemu uspehu pa prispeva tudi dejstvo, da imamo razvojne centre in proizvodnjo tudi v Evropi, saj smo na ta način bližji svojim kupcem iz Evrope. Lokalno znanje, razvoj in produkcija omogočajo trajnostne rešitve, hitro prilagoditev trgu, zmanjšanje okoljskega vpliva ter ustvarjanje izdelkov, ki so natančno prilagojeni potrebam kupcev,« pravi.
Hisense in Gorenje
Eden od omenjenih evropskih razvojnih centrov (kot tudi proizvodni center) se seveda nahaja v Sloveniji, v Velenju. Gorenje ima za Hisense velik pomen – pred letom 2018 je namreč to kitajsko podjetje v svojem portfelju imelo vse, razen izdelkov iz produktnih linij za kuhinjo, ki pa so jih pridobili s prevzemom Gorenja. S tem je Hisense postal eden od le treh proizvajalcev na svetu (poleg Samsunga in LG-ja), ki ponujajo celoten nabor izdelkov za dom – torej vse gospodinjske aparate, pa tudi zabavno elektroniko.
»Pravzaprav je šlo v primeru prevzema Gorenja za medsebojno korist oz. odličen 'match'. V Gorenju smo edini imeli resne kompetence na globalnem trgu v proizvodnji kuhalnih aparatov, kot so pečice in kuhalne plošče. Naši razvojniki zdaj ogromno sodelujejo tudi pri razvoju Hisensovih naprav za ameriške trge, ki se od evropskih precej razlikujejo. Med drugim so sodelovali pri vzpostavitvi tovarne in razvojnega centra v Mehiki. In obratno – Hisense je nam pomagal na področjih, kjer prej nismo imeli kompetenc, na primer pri proizvodnji televizorjev, ki smo jo v Velenju zagnali leta 2021,« pove Alenka Potočnik Anžič.
V showroomu na sedežu skupine Hisense ima prav posebno mesto tudi Gorenje.
»Izdelano v Evropi«
Prav dejstvo, da so številni izdelki izdelani v Evropi, v Hisensu poudarjajo kot eno od svojih konkurenčnih prednosti. Raziskave med evropskimi potrošniki namreč kažejo, da stereotipi, da so izdelki, narejeni na Kitajskem, morda manj kakovostni, še vedno držijo. »V veliki meri je to posledica preteklih izkušenj potrošnikov, se pa situacija izboljšuje, saj ljudje v zadnjih letih vedno bolj zaupajo kitajskim izdelkom. Tu res zaznavamo ogromne premike, kljub temu pa še vedno vidimo, da je dejstvo, da večina naših aparatov nosi oznako 'made in Europe', torej izdelano v Evropi, prednost. In ni skrivnost, da je pri Hisensu osnova za vse prav kakovost izdelka, ne glede na to, od kod prihaja. Ogromno vlagamo v kakovost in sproti rešujemo težave, ki bi lahko bile posledica kakovosti proizvodnje, logistične dostave, neustreznega skladiščenja ali embalaže ... Trudimo se izboljševati ta celoten krog, tudi v povezavi z marketingom,« pove Potočnik Anžičeva.
Pomemben element, ki ga naslavljajo v oddelku za marketing, je analiza ocen potrošnikov, saj se zavedajo, da te ocene vplivajo neposredno na prodajo. »Ta voice of consumer, glas potrošnika, ima velik vpliv – ne glede na to, ali se nanaša na izdelek, storitev, logistiko ali kar koli drugega. Morebitne težave potrošnikov vedno preverjamo, analiziramo in sproti rešujemo,« pravi sogovornica.
Velik pomen športnih sponzorstev
Po njenih besedah, pa tudi po mnenju Jerryja Liuja, so imela največji vpliv na prodor blagovne znamke Hisense na globalne trge športna sponzorstva. Hisense je na nek način še mlada znamka in globalna športna sponzorstva zagotovo ogromno pripomorejo k njeni prepoznavnosti, moči in razvoju.
Leta 2016 je bil Hisense prvič sponzor evropskega prvenstva v nogometu. »Takrat se je ime naše blagovne znamke prvič pojavilo v Evropi in marsikdo je sploh ni poznal oziroma ni vedel, kaj Hisense sploh počne. Sponzorstvo smo izpeljali odlično in dokazali, da lahko neka kitajska znamka sponzorira velike športne dogodke in po tem smo postali čedalje bolj opazni. Sledili so novi partnerski odnosi in nova sponzorstva, vrednost blagovne znamke pa je naraščala,« pravi Liu.
Največji vpliv na prodor blagovne znamke Hisense na globalne trge so imela športna sponzorstva.
Leta 2016 je bil Hisense prvič sponzor evropskega prvenstva v nogometu, od takrat so podprli vsa večja nogometna prvenstva, tudi letošnji UEFA EURO 2024.
»Hkrati pa je tu zelo dobra kompatibilnost – če govorimo o nogometu, je namreč dobro znano dejstvo, da se prodaja televizorjev poveča v času večjih prvenstev. Letos smo na primer že maja opazili večjo prodajo in lahko rečemo, da je število prodanih televizorjev zaradi UEFA EURA 2024 zraslo za 20 odstotkov,« ga dopolni Potočnik Anžičeva, ki omeni, da je tudi Gorenje dolgoletni podpornik športnikov – ravno pred kratkim so namreč ponovno podpisali pogodbo o sponzorstvu slovenskih skakalnih reprezentanc.
»Če so nam športna sponzorstva zagotovila globalno prepoznavnost, bi morda lahko rekli, da zdaj počasi prehajamo v drugo fazo razvijanja znamke. Tu bodo ključni vrhunski izdelki, za katere skrbimo v naših številnih razvojnih centrih. Naš cilj je potrošnikom ponuditi kakovostne izdelke po konkurenčnih cenah, ki jim bodo na voljo v pravem času in na pravem mestu,« pravijo v Hisensu.
Prihodnost bo temeljila na scenarijih življenja kupcev
V svojem delovanju sledijo tudi cilju, ki so ga poimenovali »scenario driven future«, pri čemer gre za to, da jim ne ponujajo samo aparata, ki stoji sam zase in ga kupiš kot posamezen izdelek, ampak se prilagajajo različnim scenarijem človekovega življenja. »Dva upokojenca na primer živita povsem drugačno dinamiko življenja kot neka mlada družina in potrebujeta drugačne stvari in njunemu življenjskem slogu prilagojene funkcije na aparatih. Hisense se trudi vse to povezati v eno celoto. Gledamo na to, kako se lahko ta aparat poveže v tvoje življenje in ti ga olajša oz. izboljša. Na to, da se ne boš preveč ukvarjal z aparati, ampak ti bo pralni stroj sam predlagal program za pranje. Ali pa boš na pečici, ki ima že naložene recepte, le kliknil sliko pečenega piščanca, nato pa se bo pečica segrela na pravo temperaturo, prižgala prave grelce, med peko spreminjala temperaturo, po potrebi dodala paro. Aparate v pametnem domu je mogoče upravljati preko aplikacije ConnectLife, s tem pa želimo kar najbolj celostno podpirati uporabnikov način življenja in različne življenjske scenarije, hkrati pa tovrstna komunikacija omogoča tudi lažje reševanje morebitnih težav, ponuja koristne nasvete o uporabi aparatov, pošlje opozorila o delovanju aparatov in podobno,« pojasni Mateja Celin, vodja korporativnega komuniciranja v Hisense Europe.
Obenem pa je njihov cilj pri vsakem aparatu zniževanje porabe energije, saj je trajnostni vidik ena njihovih najvišjih prioritet, pri čemer so se poleg energetske učinkovitosti aparatov, najbolj osredotočili tudi na razvoj embalaže, ki jo je mogoče reciklirati, optimizacijo navodil za uporabo ter trajnostno zasnovo aparatov. Poleg trajnosti pa nenehno sledijo tudi drugim svojim vrednotam, med katerimi so integriteta, inoviranje in osredotočenost na kupce, ter sloganu »Postati stoletje staro podjetje in najbolj zanesljiva blagovna znamka na svetu«.
Se bodo naprave že kmalu pogovarjale med seboj?
Eden od konceptov, na katerega se v Hisensu osredotočajo, je koncept pametnega doma (ang. smart living), ki so ga začeli razvijati pred štirimi leti. Koncept podpira mobilna aplikacija ConnectLife, s katero pametne aparate v svojem domu povežete z aplikacijo preko wi-fija, uporabnikom pa prinaša veliko prednosti. »Od tega, da lahko vse, kar se dogaja v vašem domu, preverite preko telefona – na primer, kdaj je stroj opral perilo ali kdaj je meso v pečici pečeno, do tega, da vam ponuja dostop do več različnih programov na aparatih, da aparat lahko priključite na internet, preko katerega imate dostop do različnih posodobitev, povezani pa ste tudi s proizvajalcem. Če se pojavijo kakršne koli težave, vam je na ta način vedno na voljo naš servisni center. S tem lahko uporabnik prihrani veliko časa in denarja,« navaja Rong Hua Yang, specialist za programsko opremo za pametne gospodinjske aparate. V popolnosti »pameten« in »povezan« dom je po mnenju nekaterih možen le, če se bodo lahko aparati različnih znamk znali »pogovarjati« med seboj, česar Rong Hua Yang ne izključuje že v bližnji prihodnosti.
Velikost televizije je kupcem vedno bolj pomembna
Ena od kategorij, kjer je Hisense najmočnejši, so televizije. Na obisku na Kitajskem smo novinarji imeli priložnost obiskati tovarno v Huangdau, v kateri letno izdelajo 13 milijonov televizorjev, izvedeli pa smo tudi, kakšni so trenutni trendi na tem področju:
- eno od področij, na katerega so v Hisensu v zadnjih desetih letih nenehno vlagali, in so nanj zares ponosni, je področje laserske tehnologije;
- velikost televizije je kupcem vedno bolj pomembna in televizorji so iz leta v leto večji;
- če so zasloni vedno večji, pa so čipi vedno manjši, kar omogoča, da so tudi projektorji manjši, njihovo delovanje pa ostaja enako dobro ali celo boljše, kar posledično omogoča tudi večje zadovoljstvo pri kupcih;
- prav mnenje kupcev jim je zelo pomembno, zato imajo pri inovacijah vedno v mislih njihove želje. Ker je med njimi veliko igričarjev, so letos spomladi podpisali pogodbo z Xboxom, Microsoftovo igričarsko blagovno znamko, cilj partnerstva pa je izboljšati izkušnjo igranja igric z vrhunsko tehnologijo laserskega zaslona;
- ker je prav tako kot dobra slika pomemben tudi kakovosten zvok, so se pri določenih modelih povezali tudi z znamko JBL, znano po visokokakovostni zvočni tehnologiji. Z integracijo zvoka JBL tako Hisense TV ponuja poglobljeno zvočno izkušnjo, ki izboljša izkušnjo gledanja vsebin ali igranja igric.
Inovativni pomivalni stroji
Ogledali smo si tudi proizvodnjo pomivalnih strojev, ki jih prodajajo v 56-ih državah sveta, zanje pa so prejeli številne nagrade. Kategorija pomivalnih strojev je področje, na katerem Hisense ogromno vlaga v inovacije, pri čemer so ključni razvojni centri v Sloveniji (Velenju), na Švedskem in na Kitajskem.
Napredna tehnologija jim na primer omogoča avtomatsko doziranje detergenta, ventilacijsko sušenje posode (kar omogoča večjo higieno in daljšo življenjsko dobo stroja) ter intenzivno pranje pod različnimi koti (kar je zlasti praktično pri pomivanju otroških stekleničk ali drugih posod, ki se jih sicer težje opere). Stroji imajo večje in bolj pregledne zaslone, ki so nagnjeni pod 18-stopinjskim kotom, umetna inteligenca jim pomaga pri zaznavanju stopnje umazanije posode in ponudi najbolj optimalen program pomivanja, vgrajena UV-luč pa poskrbi, da je voda pri končnem izpiranju dodatno očiščena, splaknjena posoda pa 99,99-odstotno brez bakterij in virusov.
Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu december 2024, #522. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.