
»Vsak logotip je le simbol, dokler mu ljudje ne vdihnemo pomena«
15. decembra bodo na POP TV praznovali 30 let, odkar so slovenskim gledalcem predstavili novi televizijski program. Ob tej priložnosti smo se sprehodili skozi evolucijo njegove celostne grafične podobe.

Tina Guček
»V teh tridesetih letih se je zgodilo marsikaj – oddaja 24UR, s katero smo prvič pozdravili svoje gledalce, je postala najbolj gledana in zaupanja vredna informativna oddaja v Sloveniji, poleg tega pa smo v svet poslali triindvajset različnih zabavnih oddaj in resničnostnih šovov ter postavili nove mejnike domače produkcije v snovanju in snemanju lokalnih serij,« pravijo pri POP TV. Za to, da so v očeh gledalcev prepoznavni, pa skrbijo tudi z znamčenjem in svojo podobo, ki je za televizijske hiše zelo pomembna.
Kot pravi Darja Zajc, direktorica marketinga in odnosov z javnostmi pri Pro Plusu, je logotip POP TV eden od redkih, ki je hkrati tudi njegovo ime. »V tem je njegova moč in njegova odgovornost. Vsak logotip je le simbol, dokler mu ljudje ne vdihnemo pomena – in naš logotip že tri desetletja predstavlja več kot le vizualno podobo. Predstavlja vrednote, ki nas vodijo – strast, ustvarjalnost, pogum in spoštovanje do gledalcev in okolja, v katerem delujemo,« pravi.
Po njenem mnenju je logotip, čeprav močan in prepoznaven, kakršen je njihov, le majhen del blagovne znamke: »Tisto, kar ji daje resnično vrednost, so izkušnje, ki jih ustvarjamo. Naša identiteta ni zgolj v barvah in črkah, temveč v zgodbah, ki jih pripovedujemo, zaupanju, ki ga gradimo, in vplivu, ki ga imamo na družbo. POP v našem imenu ni naključje; vedno sem si ga razlagala kot People Oriented Programming, torej program, osredotočen na ljudi, na gledalce. POP TV je medij za ljudi, ki ga ustvarjajo ljudje. Globoko spoštovanje vsem, ki so prispevali k nastanku in razvoju tega logotipa, a še bolj tistim, ki ga vsak dan polnijo z vsebino in mu dajejo pomen – naši ekipi in našim gledalcem. Oni so tisti, ki stojijo za logotipom, in oni so razlog, zakaj že 30 let ostajamo vodilna medijska hiša,« pravi Darja Zajc.
Trideset let, trije logotipi
Prvega logotipa POP TV se starejši gledalci verjetno še spominjajo. Rdeče-zeleno-moder napis POP TV je nastal v agenciji Luna \TBWA, v desnem kotu malih zaslonov pa so ga gledalci gledali kar enajst let – od leta 1995 do leta 2006.
Takrat je prišel čas za prvo prenovo, za katero je poskrbel Žare Kerin, kreativni direktor v agenciji Futura DDB. »To je bilo obdobje, ko nisem izpustil nobene dirke Formule 1, ki jo je takrat pokrival prav POP TV. Spominjam se, da sem največ pozornosti namenil redukciji. Odstranil sem končnico TV, umaknil barve – zeleno, modro, sivo in črno iz obstoječega logotipa – in obdržal samo rdečo. Tipografsko sem logotip zelo poenostavil in tako je nastal novi monumentalni logo, ki je zaradi svoje enostavnosti prepoznaven in obenem uporaben tako v barvni kot črno-beli različici, v pozitivu in negativu in na različnih barvnih podlagah. Logotip je bil odprt in zato uporaben kot odlično izhodišče za različne dinamične animacije in moderne kreacije,« se spominja.
Prvi logotip POP TV je nastal v agenciji Luna \TBWA, v uporabi pa je bil od leta 1995 do 2006. Drugi logotip je leta 2006 zasnoval Žare Kerin iz Future DDB, v tretji različici pa so ga leta 2019 le malenkostno spremenili v londonski agenciji Red Bee.
Trideset let strasti
Leta 2019 so se na POP-u odločili, da je ponovno čas za prenovo celostne grafične podobe in logotipa. Tokrat so to nalogo zaupali londonski agenciji Red Bee. »Zanje smo se odločili, ker so nas na natečaju najbolj prepričali, pa tudi zato, ker gre za agencijo, ki sodeluje z največjimi televizijskimi in produkcijskimi hišami na svetu. Razumeli so našo potrebo po funkcionalni, prilagodljivi grafični podobi, ki omogoča hitro integracijo aktualnih vsebin v televizijskih in digitalnih komunikacijah, ter jo uspešno uresničili,« pravi Luka Klemenc, vodja promocije pri Pro Plusu.
Logotip so v agenciji Red Bee sicer spremenili le minimalno, pri čemer so sledili sodobnim televizijskim trendom. Spremenil se je format (iz 4:3 v 16:9), dizajn pa je narejen zelo preprosto, na principu zlatega reza in transparence. »Če se osredotočimo na črko O, lahko vidimo, da predstavlja televizijski zaslon, v primerjavi s prejšnjim logotipom pa je O zdaj nekoliko širši in nižji, kakršne so tudi novejše televizije oz. kakršen je sodoben televizijski in filmski format. Ohranili smo tudi rdečo barvo, ki je barva strasti – ne nazadnje se tudi naš slogan ob 30-letnici glasi '30 let strasti.' Strasti do pripovedovanja zgodb in ustvarjanja oddaj – pravzaprav do vsega, kar delamo,« pove Luka Klemenc.
Aileen Madden, namestnica generalnega direktorja agencije Red Bee, pravi, da sta jih pri ekipi POP TV najbolj navdušili dve stvari: izjemno jasen brief in njihova ambicija, postavljati trende in biti mnenjski voditelj v svoji panogi. »Obstoječi logotip POP TV je bil že dobro prepoznaven na trgu, mi pa smo želeli razmisliti o njegovi uporabi v prihodnosti in omogočiti, da bo bolje deloval za blagovno znamko, ne da bi pri tem izgubil svojo kredibilnost. Zato smo zgolj poenostavili njegovo obliko in na novo oblikovali proporce. Novi logotip je še vedno prepoznaven in značilen za POP TV – blagovno znamko, ki imajo gledalci radi, hkrati pa je nekoliko osvežen in bolj 'samozavesten',« pojasni Aileen Madden.
Logotip je navdihnil tudi druge komponente osveženega oblikovalskega sistema. Negativni prostor znotraj črke P tako tvori tvori osnovo lastnosti blagovne znamke, ki zagotavlja njeno funkcionalno prepoznavnost. Navdihnil je tudi zvočni podpis: preprost tritaktni podpis, ki nakazuje, da gre za »znamko v gibanju«.
Naj sije v očeh ...
Ko so leta 2019 s strani agencije Red Bee na POP TV dobili osnovno podobo, logotip in animacije, so jih naprej razvijali sami. Skrb za podobo televizije oz. t. i. channel branding je pri njih naloga oddelka promocije, ki sodi pod oddelek marketinga. Tam poskrbijo tako za samo podobo kanala kot tudi za logotipe, napovednike oglasnih blokov in vse ostalo, kar sodi zraven – tako za POP TV, kot tudi za vse druge kanale, kot so Kanal A, Kino, OTO, in Brio.
Ko govorimo o vizualni podobi POP TV, pa ne moremo mimo posebnega fenomena, ki je povezan z njeno zvočno podobo. Gre za pesem Naj sije v očeh, ki je leta 2012 zaznamovala spomladansko prenovo podobe POP TV.
Kot je za MM povedal Igor Ivanič, slovenski radijski voditelj, urednik, redaktor, glasbeni menedžer in producent, ga je leta 2012 poklicala Darja Zajc, ki je za POP TV želela v glasbeni knjižnici založbe Universal ekskluzivno odkupiti glasbo, ki bi se vrtela pred in po oglasnih blokih. »Ker eksluziven odkup licence ni bil mogoč, sem ji predlagal drugo rešitev. Že pred tem sem se namreč pogovarjal z Brankom Čakarmišem, takratnim programskim direktorjem, ki je izrazil željo, da bi bila POP TV nekakšen trendsetter med slovenskimi televizijami. Zakaj ne bi torej ustvarili pesmi prav v namen, ki so ga želeli?« je tedaj razmišljal Ivanič.
Sam je v tistem času že sodeloval z Anžetom Cazzafuro, ta pa je skupaj s pevko Senidah ravno začenjal pisati zgodbo glasbene skupine Muff. Začeli so s sedmimi sekundami akustičnega uvoda, nato pa se je projekt razvijal naprej. Na POP TV sta Cazzafura in Senidah, ki sta avtorja besedila, dobila devet besed, ki odražajo vrednote kanala in vključila sta jih v besedilo, ki je nato nastalo povsem organsko.
»Preden smo pesem predstavili v javnosti, me je Branko Čakarmiš vprašal, kako naj vemo, da gre za bodoči hit, jaz pa sem mu rekel, naj zaupa mojim občutkom. Predvajajmo pesem na radiu – vsakič, ko se bo zavrtela, boste pri poslušalcih dobili priklic blagovne znamke POP TV, sem mu dejal, in res se je zgodilo, kar sem napovedal. Hkrati sem bil prepričan, da bo pesem konec leta med petimi najbolj predvajanimi na slovenskih radijskih postajah. Na koncu je po podatkih Zavoda IPF postala najvišje uvrščena slovenska skladba na lestvici največkrat predvajanih radijskih skladb v letu 2012, tudi naslednje leto se je uvrstila na drugo ali tretje mesto,« se spominja Igor Ivanič. Dodaja, da je šlo za win-win projekt, pri katerem sta »zmagala« tako POP TV kot tudi skupina Muff, ki se je iz popolne anonimnosti prebila na vrh lestvic.
Kampanja za »poročanje, ki je vredno zaupanja«
Na POP TV skrbijo tudi za celostne komunikacijske akcije, ki v skladu z znamčno strategijo komunicirajo različne segmente njihove lastne produkcije. Eno od kampanj za njihovega »paradnega konja«, oddajo 24UR, so zasnovali v agenciji Luna \TBWA.
Kot se spominja izvršni kreativni direktor Janez Rakušček, je bila izkušnja snemanja televizijskega oglasa za informativni program oziroma oddajo 24UR s sloganom Dvomite v vse, razen v dejstva zelo zanimiva. »Tematika novic in novinarstva je namreč v spreminjajoči se, z 'alternativnimi resnicami' onesnaženi medijski krajini izjemno pomembna, zato smo s kampanjo želeli opozoriti na pomembnost preverjenih dejstev in poročanja, ki je vredno zaupanja. Hkrati smo v komunikaciji poudarili timsko delo informativnega programa skozi zgodbe novinarja, montažerke in snemalca,« pravi.
Snemanje je potekalo v času pandemije, zaradi česar je bilo še bolj pestro. »Seveda smo morali najprej prestaviti snemanje zaradi pozitivnega testa (na covid-19, op. ur.) enega od članov ekipe. Še bolj nerodne so bile snemalne ure, saj smo snemali v prostorih in studiih informativnega programa, ki je moral oddajati svoje ustaljene oddaje,« obuja spomine Rakušček.
Po usklajevanju terminov so ugotovili, da je edini časovni pas, v katerem lahko posnamejo oglase, med osmo zvečer in osmo zjutraj – z nekaj odmori, v katerih so potekala snemanja osrednjih in večernih informativnih oddaj. Snemalna ekipa se je tako »utaborila« med mizami redakcije informativnega programa in v času, ko niso bili v studiu, posnela kadre z znanimi obrazi, kot so Petra Kerčmar, Darja Zgonc, Jani Muhič in Uroš Slak.
»Včasih je bila za tišino zaprošena njihova ekipa – ko smo kamere pognali mi –, včasih pa naša, ko so nekaj metrov stran snemali 24UR zvečer. V resnici je bilo prav zabavno prisluškovati, kako Uroš Slak v živo na počasnem ognju praži svojega gosta v večerni oddaji, in opazovati, kako preznojen je gost prišel iz studia – iz obzirnosti seveda ne bom izdal njegovega imena. Tam nekje po tretji uri zjutraj smo morda začutili nekaj utrujenosti, a pri tovrstnih snemanjih tudi adrenalin naredi svoje, zato smo nadaljevali, dokler pač niso bili vsi predvideni kadri posneti za oglas, kakršnega smo si zamislili,« se še spominja Janez Rakušček.
Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu januar-februar 2025, #523-524. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.