bastua
Aktualno

IKEA x Marimekko: S kolekcijo BASTUA slavita skrb zase

Aprila lani so v IKEI naznanili sklenitev sodelovanja s finsko blagovno znamko Marimekko, zdaj pa je prišel čas za razkritje vseh podrobnosti o kolekciji BASTUA.

MM je zanje izvedel med prvimi, saj so nas med izbranimi mediji z vsega sveta povabili na ekskluzivni pogovor s snovalci kolekcije.

Ime BASTUA izhaja iz nordijske kulture savnanja, temelji pa na ideji, da si moramo ljudje doma po napornem dnevu vzeti čas za sprostev in zabavo. »Čeprav je savna močan del skandinavske kulture, je prisotna tudi drugod po svetu. Že stari Grki in Rimljani so poznali pozitivne plati savnanja, savne so priljubljene v Turčiji, na Japonskem ... Skrb zase in za dobro počutje postaja povsod po svetu vedno bolj pomembna. Čas, ko si v savni, ni le čas, ko se fizično spotiš in očistiš, ampak tudi čas, ko se sprostiš, si sam s sabo, se umiriš ... Predvsem pa se nam zdi, da lahko z našo kolekcijo tudi tisti, ki doma nimajo lastne savne, v svoj dom vnesejo nekaj nordijskega občutka sreče in miru,« pravijo snovalci kolekcije.

Izvirni vzorci, med katerimi izstopajo listi rabarbare

V Marimekku, finskem podjetju za oblikovanje, ki slovi po izvirnih tiskih in barvah, so v okviru sodelovanja oblikovali ekskluzivne vzorce za IKEO, med katerimi kot najbolj zanimivega izpostavljajo vzorec listov rabarbare. »Ko smo se predstavniki obeh blagovnih znamk prvič srečali, smo se strinjali, da je tema savne zelo zanimiva. Ker je Marimekko finska blagovna znamka, na Finskem pa je kultura savnanja izjemno pomembna – mislim, da imajo tam okoli pet milijonov savn in prav toliko prebivalcev –, je bila to naša izhodiščna točka, iz katere se je vse razvijalo zelo organsko,« pravi Henrik Most, kreativni direktor v IKEI.

»Eden od članov ekipe je omenil, da na finskem podeželju, za lopami, v katerih so domače savne, zelo pogosto raste rabarbara. To je rastlina, ki je pritegnila našo pozornost oz. je postala ena od posebnih točk tega sodelovanja. Želeli smo namreč nekaj, kar bo pritegnilo pozornost, morda celo radovednost. Nekaj, kar bo prineslo nasmehe na obraze kupcev,« pripoveduje Rebekka Bay, kreativna direktorica v Marimekku. »To je bil resnično eden od tistih primerov, ko se ideja utrne skorajda po naključju, ampak je tako dobra, da okoli nje potem nastane celoten koncept. Kar nam je bilo še posebno všeč, je to, da ne gre za realistično podobo teh listov, ampak je podoba abstraktna, kar je posebnost Marimekka,« jo dopolni Henrik Most.

rabarbara

»Vzorec listov rabarbare je bil eden od primerov, ko se ideja utrne skorajda po naključju, ampak je tako dobra, da okoli nje potem nastane celoten koncept kolekcije. Pri tem moram poudariti, da ne gre za realistično podobo teh listov, ampak je podoba abstraktna, kar mi je pri Marimekku še posebno všeč,« pravi Henrik Most.

Izdelki, ki so brezčasni in univerzalni

Kolekcijo omejene izdaje tako sestavlja 27 izdelkov z živahnimi potiski, med njimi pa je vse od pohištva do steklenih izdelkov, dodatkov in tekstila. »Čeprav smo vse izdelke zasnovali z mislijo na to, kaj vse potrebujemo pred, med in po savnanju, gre za izdelke, ki jih dejansko lahko uporabimo kadar koli, ko se želimo sprostiti, družiti ... Ne le v savni, ampak tudi v dnevni sobi, v domači kopalnici, na terasi. Izdelki so brezčasni in univerzalni, hkrati pa imajo visoko estetsko vrednost. Ne gre za hitro modo, ampak smo ustvarili nekaj, kar bodo cenile še generacije, ki prihajajo,« je poudaril Mikael Axelsson, oblikovalec v podjetju IKEA.

Rebekka Bay ga dopolni z mislijo, da lahko izkušnjo razvajanja in dobrega počutja doma dosežeš praktično kjer koli. »To je lahko tako v domači savni na Finskem kot v stanovanju v 20. nadstropju v Tokiu ali pa v garsonjeri sredi Londona. Ni pomembno, kje si, ampak da si pričaraš prijetno izkušnjo. Niti ni nujno, da je to nek dolg ritual, lahko je le nekaj minut, ki si jih utrgaš zase po napornem dnevu. In z našimi izdelki bo ta ritual še prijetnejši,« je prepričana.

savna

Čeprav so domače savne značilne za Skandinavijo, snovalci kolekcije poudarjajo, da so izdelki namenjeni vsem, ki se radi razvajajo in poskrbijo zase.

Družijo jih skupne vrednote

Tudi bogate barve in živahni vzorci so namenjeni temu, da kupcem polepšajo dan in jih  razvedrijo. To je tudi prvič, da so v Marimekku za kakšno sodelovanje oblikovali povsem nove vzorce in niso le uporabili že obstoječih.

Seveda sodelovanja ne morejo potekati med partnerji, ki nimajo podobnih vrednot. Tudi v tem primeru je tako. »Obe podjetji oz. blagovni znamki si delita ljubezen do skandinavske tradicije oblikovanja, pri čemer izjemno cenimo tudi funkcionalno vrednost oblikovanja. Ta je res pomembna. Pomembna je tudi že omenjena dolgotrajnost izdelkov oz. oblikovanja. Delimo pa si tudi željo, da bi naši izdelki v ljudeh zbudili neko iskrico, nasmeh. Pred samim sodelovanjem o tem nisem veliko razmišljala, med procesom pa se mi je utrdilo spoznanje, da je to ena od vrednot, ki si jih delimo. Torej ta optimistični moment,« pravi Rebekka Bay.

Henrik Most doda še eno skupno vrednoto – to je skrb za planet in tudi za ljudi oz. za njihovo dobro počutje: »Živimo v času, ko se ljudje vedno bolj zavedamo, kako pomembno je, da skrbimo zase in za svoje telo. Da si vzamemo čas za sprostitev. V današnjih časih smo ves čas povezani, nenehno so v našem življenju prisotne elektronske naprave, s katerimi smo v stiku z drugimi, po drugi strani pa se čedalje bolj zavedamo, da smo del narave. Da smo oziroma moramo biti povezani z njo. Kako pomembno je to, želimo poudariti tudi mi.«  

Sogovorniki so pogovor sklenili z željo, da kolekcija BASTUA ne bi bila enkraten projekt, ampak bi ga v prihodnosti nadaljevali, saj pravijo, da so izdelki res nekaj posebnega. »Poleg tega je bilo sodelovanje resnično zanimiva izkušnja. Ekipa Marimekka je krasna in z vidika oblikovalca je res lepo delati z različnimi ljudmi, ki imajo ogromno zanimivih idej in znanja. Tudi kolekcija je tako posledično bolj zanimiva in 'močna',« sklene Mikael Axelsson.

vreča ikea

Ikeina slavna vreča FRAKTA tokrat ni značilno modre barve, ampak je na njej vzorec listov rabarbare. Mikael Axelsson je prepričan, da bomo letošnjo pomlad in poletje to vrečo videli marsikje, ljudje bodo z njo na primer hodili na plažo in podobno. 

henrik

Henrik Most je kreativni direktor v IKEI, ki vodi razvoj oblikovanja in sodelovanje z Marimekkom. Navdihujeta ga sodobna umetnost in oblikovanje ter povezovanje z ljudmi preko novih medijev. Njegov najljubši izdelek iz kolekcije BASTUA je zavesa za prho z vzorcem listov rabarbare, za katero pravi, da mu polepša in »obarva« še tako temne skandinavske dni.

mikael

Mikael Axelsson je oblikovalec v podjetju IKEA. Za IKEO je v zadnjem desetletju zasnoval več izdelkov, ena od njegovih najnovejših oblikovalskih inovacij, mešalna pipa za umivalnik SALJEN, pa je prejela tudi nagrado Red Dot. Med njegovimi izdelki so tudi mizica BURVIK, vaza/zalivalka CHILIFRUKT in stol KYRRE, ki so priznani kot ključne ikone demokratičnega Ikeinega oblikovanja. Ker obožuje naravo, so njegovi najljubši izdelki BASTUA tisti, ki prikazujejo naraven vzorec lesa.

rebekka

Rebekka Bay je od septembra 2020 kreativna direktorica v Marimekku. Vodi oblikovalsko ekipo in je odgovorna za oblikovalsko strategijo podjetja. Njen najljubši izdelek iz kolekcije je Ikeina vreča v vzorcih kolecije BASTUA. »Ikeina vreča je bila že prej eden od mojih najljubših izdelkov te blagovne znamke. Prepričana sem, da jo bom uporabljala prav vsak dan, saj vedno »prenašam« naokrog ogromno stvari in v tej vreči, ki je zares velika, lahko nosim veliko stvari, hkrati pa mi je resnično všeč. Je popolna kombinacija lepote in funkcionalnosti,« pravi.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji