bla
Aktualno

»Ikoničnih stvari se ne spreminja«

Uveljavljena slovenska oblikovalca Grego Žakelj in Tomato Košir sta za MM komentirala spremembo enega od najbolj ikoničnih sloganov in logotipov na svetu I ❤NY.

Včeraj smo poročali, da je po 46 letih slogan v avtorstvu oblikovalca Miltona Glaserja »I ♥ NY« postal »We ♥ NYC«, s čimer želi New York City poudariti kolektivno identiteto mesta. Za zdaj sprememba ni naletela na veliko navdušenje, tudi med meščani ne. Prav tako kritična sta večkrat nagrajena slovenska oblikovalca Gregor Žakelj in Tomato Košir.

Po zgrešenem konceptu ne more nastati nič dobrega

»Zelo preprosto: ikoničnih stvari se ne spreminja. Ne gre več zato, kdo jih je ustvaril, postale so del njih, zapisane na vsakem koraku. Ne bom se spuščal v izvedbo nove rešitve, ker po zgrešenem konceptu ne more nastati nič dobrega,« je povedal Gregor Žakelj iz oblikovalskega studia VBG.

»Razpočil se bo nad vzhodno obalo ZDA«

Tomato Košir poudarja, da sta dve od osnovnih nalog oblikovanja vidnih sporočil komunikacija in razlikovanje. »Ko uporabljamo obstoječe in često uporabljane simbole za namene blagovne znamke, je še toliko več poudarka na razlikovanju. Glaserjev I♡NY je distinktiven. Slednje omogoča enostavne izpeljave, ob vedno jasni navezavi na originalno znamko,« pojasnjuje.

Osnovni gradnik Cliffordove (gllavni oblikovalec pri prenovi logotipa je Graham Clifford, op. p.)  podobe pa je za Koširja  generičen, zato ponuja nizko distinktivnost. »Sistemska oblikotvornost znaka bo posledično nizka. Tipografsko in grafično je banalen, zatakne se mu celo pri nedvoumnosti zaporedja odčitavanja znakov. Medtem ko je smer branja pri ležeči različici jasna, pa ta postane precej bolj meglena pri kompaktni, dvovrstični izvedbi.
3D-izvedba simbola, namensko ali ne, asociira na balon. Ne dvomim v to, da se bo kmalu razpočil nekje nad vzhodno obalo ZDA,« ironično sklene Košir.

Intervju

zz
29. 03. 2025

Daniel Fazlić, direktor digitalnega razvoja v medijskem podjetju Bloomberg Adria, velja…

Uvedba umetne inteligence je bila moj osebni projekt, s katerim sem želel dokazati več stvari. Prvič, da UI ni samo ChatGPT in da jo je možno…

bonšek
29. 03. 2025

Žal tudi na področju odnosov z javnostmi (tako kot tudi v marketingu) velja, da je »…

Zaradi umetne inteligence bomo imeli več časa za strategije, pisna komunikacija bo morda hitrejša, a prav slog, ton in vsebinska raznolikost bodo še…

zz
28. 03. 2025

Od lanskega svetovnega pokala v smučarskih skokih v Planici sta Mastercard in agencija…

Naši avtorji