Ivan Stanković: Himalaja ali kako sem vzljubil morje
»Ko ti uspe, moraš paziti, da te ne odnese evforija in pomisliš, da si postal Bog. Ko padaš, moraš paziti, da te črne misli ne zadušijo in postaneš prepričan, da si nihče in nič ...«
Marjan Novak
To je samo ena od številnih misli iz nove knjige Ivana Stankovića Himalaja ali kako sem vzljubil morje. Stanković v svojem samoironičnem slogu opisuje enega od svojih večjih podvigov, vzpon na Island Peak, več kot šesttisoč metrov visoko goro v osrčju Himalaje. Podviga se je lotil v svojih poznih petdesetih letih. Slučajno, po partiji tenisa z novim znancem, brez načrta in predvsem brez kakršnih koli izkušenj s planinarjenjem ali hribi.
Seveda so hribi in vzpenjanje simbolično življenje, poslovna pot, dosežki, uspeh, nauki in izkušnje. Podobno kot v knjigi Kakologija, ki smo jo pri MM izdali leta 2014, se vsako poglavje zaključi z naukom ali nasvetom, tako sebi kot bralcem.
Himalaja ali kako sem vzljubil morje je zanimiva za nas »nehimalajce«, saj nam predstavi osvajanje na videz nevisoke gore na dovolj realen način, da lahko razumemo, kako visoki so ti »hribi« in kako naporno je vse skupaj. Še bolj pa, da si lahko za hipec predstavljamo, kako naporne so zares visoke gore, osemtisočaki, na katere se vzpenjajo vrhunski planinci.
Od začetka do konca nastanka knjige je minilo približno deset let. Stanković v uvodu prizna, da s prvimi osnutki ni bil zadovoljen in da je potreboval precej časa, da se je pozneje spet vrnil k pisanju in knjigo končal. Tako nekako, kot se je vzpenjal na zaključku poti na vrh Island Peaka, ko se je spraševal, zakaj že ...
Za vse, ki se sprašujete, zakaj MM piše o »gorskih« knjigah: avtor, Ivan Stanković, je eden od pionirjev oglaševanja na področju nekdanje Jugoslavije. Skupaj z Draganom Sakanom sta na začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja ustanovila balkansko izpostavo agencije Saatchi & Saatchi in močno zaznamovala oglaševalski prostor. Leta 2002 je ustanovil svojo agencijo Communis. Predava, vodi uspešni televizijski šov »Šta sam tebi, ko sam sebi?« in pogosto nastopa na regijskih komunikacijskih festivalih.
Priporočamo!