Iz novega MM: Zapiski iz karantene, 1. del
Prvi val novega koronavirusa smo prestali in že nam grozi drugi. Sogovornike iz sveta marketinga in medijev smo zato prosili, naj zapišejo »sporočilo samemu sebi«; za vsak primer, če bi se ponovila situacija, ki smo jo doživeli spomladi.
Tina Guček
Dreamstime, arhiv sogovornikov
Seznam opravil: odkljukano!
Urban Korenjak, direktor trženja v Europlakatu, je prepričan, da je njihov seznam opravil v času krize preverjeno pravi. »Prvič, poskrbimo za zdravje in varnost zaposlenih; drugič, kako lahko s tem, kar imamo in znamo, pomagamo pri reševanju krize ter lajšanju posledic; in tretjič, biti moramo vitki in prilagodljivi, da bomo čim dlje lahko poslovali tudi v kriznih razmerah in da bomo ohranili čim več delovnih mest,« je naštel potrebne ukrepe. Kot dodaja, je oglaševanje vezano na potrošnjo in jasno je, da se v krizi komercialne oglaševalske akcije umaknejo zdravstvenim in socialnim temam. »Če oglaševalci in mediji stopimo skupaj, verjamem, da lahko pospešimo okrevanje in ponoven zagon posla po koncu epidemije. Ker posel pomeni tudi delovna mesta. Kaže, da smo na dobri poti, ni pa še čas za odpiranje šampanjcev. Če pride drugi val covida-19, bomo sledili enakemu zaporedju korakov,« zatrjuje Korenjak.
Prvega ne pozabiš nikoli
Alenka Rozman, vodja komuniciranja v Pivovarni Laško Union, sebi sporoča naslednje: »Alenka, naj te ne skrbi – v situaciji, ko je ves svet v karanteni in se pomembnost komunikacije tako med zaposlenimi kot tudi navzven izjemno poveča, gre tvoja produktivnost nenadoma v razsežnosti, ki jih običajni časi niti ne omogočajo. In to je v redu. Kljub utrujenosti in pomanjkanju spanja ti idej in energije ne bo zmanjkalo. Obrestovalo se bo preteklo sodelovanje s številnimi kolegi tako v podjetju kot zunaj njega. Mogoče bodo digitalne povezave delovale malo bolj počasi, ampak boš pa zato vmesni čas lahko namenila tisti tebi ljubi osebi, ki v tem trenutku sedi poleg tebe in prav tako čaka, da se bajti podatkov zložijo in naložijo. Prehitri smo postali tudi za najnovejšo podporo telekomunikacijskega ponudnika ali pa je to le namenski pristop k umirjanju ponorelega tempa.
Prav je, da so tvoja zgodnja jutra namenjena samorefleksiji – na kavču s kavo in telefonom v roki, na blazini, ko preizkušaš doslej nepoznane položaje joge, med hojo na bližnji hrib zavita v sloje oblačil, ki te varujejo pred vetrom in dežjem. Ko se začne dnevni ritem klicev, sporočil in tekstov in obvestil, veš, da si danes že naredila nekaj prijetnega in dobrega zase. Kajti dan bo dolg in zvečer prav gotovo ne boš več imela energije za več kot kakšen krog sprehoda po soseski.
Končno se bo obrestovalo, da tvoji domači obvladajo vrtenje kuhalnice in okusno polnjenje ponev, kajti z veseljem bodo poskrbeli za tvoj glavni obrok in obenem ekspresno praznjenje hladilnika, ki pa ga boš vseeno morala sama polniti enkrat tedensko. Med kosilom izklopi zvok na obvestilih, naj se takrat tvoj telefon polni, ti pa izkoristi čas za pogovor z dnevnim kuharjem.
Velika verjetnost je, da se bo pomnilnik tvojega telefona zaradi vseh novih aplikacij za videoklice in videov ter slik in drugih datotek, ki jih boš potrebovala za delo od doma, hitro zapolnil. Najbolje, da že v začetku krize zbrišeš vse modne aplikacije, ker zasedajo prepotreben prostor; v naslednjih tednih niti ne bo časa za njihovo uporabo. Niti čutila ne boš pomanjkanja teh vsebin – vsaj nekaj prvih tednov ne.
Za konec pa, prav je, da dneve, ki jih boš preživela v svoji dnevni sobi z računalnikom v naročju, in neštete vsebine, ki jih boš pripravila skupaj s tvojimi kolegi in kolegicami, ceniš in čim bolje arhiviraš. Preživljaš namreč edinstveno obdobje. Četudi se lahko ponovi. Kajti, prvega ne pozabiš nikoli.«
Upam, da bodo delodajalci začeli bolj ceniti delo od doma
Denis Oštir, direktor globalnega poslovnega razvoja za Hisense, je vse »poslovne lekcije«, ki se jih je naučil v času epidemije, zbral kar na svojem profilu na LinkedInu. Zapisal je naslednje:
- Vsa potovanja niso nujno potrebna in okolje nam bo hvaležno za tista potovanja, za katera se nismo odločili.
- Tudi vsi sestanki na osebni ravni niso nujno potrebni.
- Za sestanke potrebujemo časovne razporede, dnevne rede in načrte.
- Večina sistemov za konference na daljavo je v redu, a le nekaj je resnično dobrih.
- Delo od doma je za mnoge enako (ali še bolj) učinkovito kot delo v pisarni. A le, če imate dovolj velik zaslon in udoben (oblazinjen) stol.
- Če nimate vzpostavljenih smernic za komunikacijo, je e-pošta neuporabna in pretirana.
- Premalo cenimo orodja za sodelovanje v realnem času (kot sta GSuite ali Office365).
- Svet spletnega klepeta je razpršen, zato si na telefon naložite WhatsApp, WeChat, Viber (Eastern Europe) in Slack.
- Če delate na globalni ravni, pomislite na kumulativne ure, ki jih porabite za delo – ne mislite na delo od-do. Če veste, da boste ob devetih zvečer imeli službeni klic, pojdite na sprehod ob enajstih dopoldne. To si lahko privoščite in bi si tudi morali privoščiti.
»In še najpomembnejše – upam, da bodo delodajalci začeli bolj ceniti delo od doma. In upam, da bodo ta način dela povzeli tudi v javnem sektorju. Je namreč boljši tako za gospodarstvo kot za okolje,« še spoznava Oštir.