Iz novega MM: Zapiski iz karantene, 2. del
Tokrat so »sporočilo samemu sebi« v primeru drugega vala korone z nami delili Peter Vidmar, direktor in partner v Agenciji 101, Timotej Gala, namestnik direktorja Httpoola in Janja Božič Marolt, predsednica uprave Mediane.
Tina Guček
Pixabay, arhiv sogovornikov
Krizne situacije te prisilijo, da si še boljši, odločnejši in učinkovitejši
Peter Vidmar, direktor in partner v Agenciji 101, pravi, da se v kreativni industriji vsi zavedajo, da je edina prava stalnica sprememba. »Ko se znajdemo v krizni situaciji, je še toliko bolj pomembno, da se znotraj poslovnega okolja, na katerega lahko vplivamo, odzovemo zbrano in premišljeno. Takrat, verjetno bolj kot kadar koli, je priložnost za razvoj novih poslovnih modelov, »spin of« projektov in poglobljeni razvoj segmentov, ki bodo krepili poslovno stabilnost. Nesmiselno se je prekomerno obremenjevati z zunanjimi informacijami, ki nam bodo zgolj jemale čas in osredotočenost, hkrati pa vzročno-posledično povzročale neodločnost in neosredotočenost,« je prepričan.
Po njegovih besedah je covid-19 udaril kot strela z jasnega, z rušilno močjo za gospodarstvo. »V agenciji smo bili na to pripravljeni, seveda kolikor je bilo v nepredvidljivih razmerah to sploh mogoče. Že zelo zgodaj smo pripravili večstopenjski 'evakuacijski načrt', ki smo ga s stopnjevanjem situacije tudi do potankosti udejanili. Poslovno smo več poudarka dali razvoju vsebinskega marketinga, korporativnim strategijam in spletni trgovini, kar je tudi omogočilo 100-odstotno ohranitev delovnih mest. Pozabili nismo niti na korporativno kulturo, ki je bila pri delu od doma na zahtevni preizkušnji. Krizne situacije vplivajo na izrazit dvig stresnih ravni, a te hkrati prisilijo, da si še boljši, odločnejši in učinkovitejši, če si le dovolj motiviran. Z dobrim delom in pravo ekipo, iz koronasituacije prihajamo še močnejši. Bi ob morebitni ponovljeni situaciji storili kaj drugače? Ne! Smo pa že zdaj za (pre)izkušnjo bogatejši,« pravi.
»Če je tole samo polčas v naši tekmi s korono, ga bomo čim bolje izkoristili«
Timotej Gala, namestnik direktorja Httpoola, je svoje misli strnil kar v »dnevnik«:
Timotejev dnevnik, 1. junij 2020
»Pravijo, da lahko lažje zadihamo, da se ukrepi sproščajo in da vstopamo v novo realnost. Pandemija na svetovni ravni po eni strani. Ekstremna digitalizacija na drugi strani, kot nek protistrup za mentalno zdravje ljudi in buffer za gospodarstvo. Trenutna situacija s covid-19 je samo še okrepila in potrdila naše poslanstvo. Dokazali smo, da uspešno pomagamo podjetjem pri internacionalizaciji, osvajanju novih trgov in razvoju poslovanja. Našo dodano vrednost potrjujejo uspešni primeri na trgu tudi v tem nestabilnem času. Številni naročniki rastejo in s tem tudi naši prodajni rezultati.
Govori se o drugem valu. Naj bo ali ne, mi smo se iz celotne situacije ogromno naučili. Sistematično smo identificirali panoge, ki rastejo in potrebujejo našo dodatno pozornost. Naročnike iz tistih drugih panog, ki so imele manj »sreče« (potovanja, luksuz, avtomobilska industrija itd.), pa že zdaj podpiramo pri ponovnem zagonu. Naučili smo se spremljati situacijo po svetu iz minute v minuto, prilagajati dejavnosti ter usmerjati ekipe na naših več kot tridesetih trgih. Zelo so nam v pomoč globalni partnerji, saj od njih dobimo zelo podrobne študije, analize na makro in mikro ravni. To nam omogoča, da hitro sprejemamo odločitve in se prilagajamo.
Delali smo od doma in dokazali, da je globalno poslovanje le en klik stran. Ekipe so se fenomenalno znašle. Pred nekaj dnevi smo izvedli interno anketo, ki je pokazala, da si večina zaposlenih tudi v prihodnje želi nekakšne kombinacije dela od doma in pisarne. Delo na daljavo pa je pokazalo tudi, da lahko naredimo še ogromno na področju preglednosti in jasnosti komuniciranja ter sodelovanja na daljavo z naročniki. Če pride drugi »koronaval«, pa bomo zagotovo okrepili tudi družabne aktivnosti na daljavo, da nadomestimo tiste kavice med službo in piva po njej.
Če je tole trenutno samo polčas v naši tekmi s korono, potem ga bomo izkoristili kar se da dobro, da se pripravimo na drugi del in da za končno zmago ne bomo potrebovali podaljškov.«
Veliko lažje je plavati s tokom kot proti njemu
»Sporočilo samemu sebi je vrhunska ideja! Zame, ki mi po žilah tečejo merske enote in pravila, je sestopiti se iz svojih okvirov in zasanjati se v – upam, nikoli realizirano prihodnost –, kot pogledati se v ogledalo in se soočiti sama s sabo.
Torej, draga Janja, kar pogumno. Z družino ste ostali skupaj, se ponovno spoznali in preizkusili vsak svoje meje tolerance in tudi meje drug drugega. Sobivanje ste izpeljali odlično, le ti si bila prevečkrat napeta in tesnobna, ker nikakor nisi dojela, da bi se lahko vsaj ob večerih pogosteje odklopila od poslovnih izzivov in da je veliko lažje plavati s tokom kot proti njemu. Če bi se zgodil drugi val, si že zdaj obljubi, da se boš raje večkrat prepuščala pogovorom in objemom svojih dragih kot pritiskom naročnikov.
Odlično pa ste krmarili tudi z vsemi Medianami v regiji. Sama s sabo si uspela biti točna pri vsakodnevnih sklicevanjih internih jutranjih pogovorov. Uživala si v idejah Mediank in Mediancev, prisluhnila si njihovim dogodivščinam, ponovno si dobila potrditev, da so odgovorni, kolegialni, pripadni, zazrti v prihodnost, ki jo hočejo tudi pomembno sooblikovati.
Potem, ko si v zadnjih letih iskala možnosti za delo telefonskih anketarjev od doma, ste zdaj enako hitro kot delo na daljavo vseh ostalih vzpostavili tudi anketarnico na daljavo preko noči in s tem prenekaterim osamljenim dušam z anketiranjem delali družbo, ko so je bili najbolj potrebni. Z investiranjem v raziskave na teme javnega mnenja in obnašanja potrošnikov v času covida-19, so bili mediji polni Medianinih podatkov in analiz.
Janja, draga, če pogledaš nazaj, lahko svojim ekipam in sebi samo čestitaš. Sebi in drugim ste dokazali, da ste tudi tehnološko napredni, iznajdljivi in inovativni. Padli pa ste na sledenju prvemu kapitalističnemu pravilu, povečevanju prihodkov in dobička. Z vsemi novimi znanji, predavanji in webinarji, na katerih si sodelovala, še zlasti, če se zgodi drugi val, bo v preostanku leta to težko dosegljivo. Če bi se zgodil drugi val in četudi se nikoli ne bo, si že zdaj obljubi, da boš še naprej znala poslušati svoje ekipe in si vzeti čas zanje, ne samo za naročnike. Pazi nase, rada se imej. Objem, Janja,« je v sporočilu sama sebi zapisala Janja Božič Marolt, predsednica uprave Inštituta za raziskovanje trga in medijev, Mediana.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij/avgust 2020, #469-470. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.