bojana z
Aktualno

Iz revije SaMMozavestno: Sanjačka s poslovno vizijo

Bojana Kovačič Zemljič je oblikovalka avtorskega nakita blagovne znamke E2RD, ki letos praznuje 15. obletnico. Kolekciji Ginko in Venera je marca predstavila tudi na svetovni razstavi Expo 2020 v Dubaju, kjer je naletela na odličen sprejem.

Bojana Kovačič Zemljič samo sebe opiše kot žensko, ki je po naravi radovedna, energična in optimistična, navdušena nad novitetami in spremembami na boljše. »Sem tudi zaletava, zato si lahko predstavljate, da kar pogosto plavam proti toku. Svojo glavo hladim v naravi, svoj kreativni duh pa na dolgih poletnih počitnicah ob morju ali mrzlih rekah. Rada imam svoje delo, pri čemer še posebej cenim in obožujem čas kreativnih eksperimentov in stik s strankami. Nisem človek nastopov, čeprav sem zelo družabna, najraje pa v miru ustvarjam v svoji galeriji v centru Maribora, v kateri združujem tako atelje za oblikovanje, kakor tudi likovno razstavišče, v katerem se predstavljajo priznani likovni umetniki,« se predstavi.

Alergična na trende

Strast do ustvarjanja, natančneje do barv, jo je prevzela sredi študija slovenistike. Najprej se je preizkušala s postavljanjem slikovitega notranjega interierja, po diplomi pa se je začela izražati skozi oblikovanje nakita: »Nakit in ženstvenost sta tesno povezana, zato me privlačita. Če je bilo izdelovanje nakita na začetku neke vrste osebno izpraševanje, kod in kam, je danes oblikovanje kolekcij premišljena igra, pri čemer vsak detajl stoji na svojem mestu in ni nič prepuščeno naključju. Enako velja za personalizirano oblikovanje, ko z domiselno izbiro dizajna, materialov, barv in z osredotočenostjo na krašenje ženskega obraza poskušam poudariti njen značaj in lepoto. Moj navdih sta umetnost in življenje na vsakem koraku. Lovim trenutke. Lepoto. Dejansko sem najbrž sanjačka. S poslovno vizijo,« se nasmehne oblikovalka, ki je nekaj posebnega tudi zato, ker nikoli ne ustvarja glede na trende.

Še več, pravi, da je na besedo »trend« enostavno alergična. Trendi je ne zanimajo, ker postavljajo okvirje in nas omejujejo v izvirnosti. »Kadar koli brskate za novicami o modi, najdete bleščave naslove 'novo, novo, novo', 'trendi za poletje', 'trendi za jesen' ... in od vseh teh trendov se vam zvrti v glavi. Pred svojo polno omaro lahko samo še obupujete, ker niste v trendu. Seveda pa je vsake toliko časa lepo imeti kakšen nov kos, ki štrli iz povprečja bodisi z dizajnom bodisi z barvo,« meni.  

Nakit, ki je svež, drzen, »klasično ftrgan«

Sama se ni nikoli oblačila »po modi«, ampak so njen slog oblačenja v mladosti narekovale subkulture, pozneje pa je razvila svoj osebni slog. Enako je z nakitom, ki ga oblikuje. Pri delu izhaja iz sebe in svojega čutenja sveta, vodilo pri oblikovanju pa sta njeno srce in intuicija: »V dizajn zrcalim lasten način življenja, naravo, ki me obdaja. Ne bojim se lastne poti. Nakit E2RD je zato vedno refleksija mene, je zgodba zase – svež, drzen, 'klasično ftrgan', pravijo poznavalke,« se nasmeji Štajerka, ki mora pri snovanju kolekcije najprej predvsem sama začutiti idejo, pozneje pa še lepoto izdelka. Sezonskih kolekcij ne ustvarja tudi zato, ker včasih posamično idejo razvija več let.

Z ženskami, ki kupujejo oz. nosijo njen nakit, je prerasla odnos oblikovalec-kupec, saj se je okrog galerije E2RD v vseh teh letih spletlo ogromno vezi. »Med nami je kemija, ki običajna poznanstva gradi v prijateljske in poslovne odnose. Enostavno uživam v komunikaciji s posameznicami in sem zanjo hvaležna. Žal mi je le, da nimamo še več časa za druženja. Menim, da so naša skupne točke individualnost, samostojnost in človečnost. Precej presenetljivo in fascinantno je dejstvo, da ženske z dobrim okusom vedno bolj iščejo butično oblikovanje in kose nakita, ki jih nima skoraj nihče drug. Nekaj, kar je težko poguglati. Original. Unikat. Majhnost in anonimnost tako postajata novo razkošje,« je prepričana.

»Ženske v Dubaju se spoznajo na diamante kot me na vrsto solate«

Marca je preživela nekaj dni na svetovni razstavi Expo 2020 v Dubaju, na samo predstavitev na Expu pa se je pripravljala skoraj leto dni. »Kljub raziskavi trga, marketinškim prijemom in ambasadorkam, ki so v Dubaju preverjale teren tako pri domačinkah kot poslovnih ženskah, se je hitro pokazalo, da bomo pravi marketing doživeli v živo. To je bila edinstvena izkušnja, ki mi je odprla oči. Znašla sem se v svetu posla, kjer te vsak pocuka za rokav in se zanima za količino, za ceno ... Posel se tam odvija bliskovito. Napake, ki sem jih naredila med razvojem projekta, sem tam takoj začutila in jih v hipu tudi sproti popravljala. Tako sem si rešila hrbet in prodajo, kajti dostopnost do materialov je tam ogromna in trg zelo konkurenčen. Ženske pa se spoznajo na diamante kot me na vrsto solate. To me je kar šokiralo in postavilo na realna tla,« pove.

Njen nakit je bil opažen in dobro sprejet, vzpostavila je veliko novih stikov, spletla so se celo prijateljstva. Navdušena je nad prijaznostjo, odprtostjo ljudi in njihovo pripravljenostjo pomagati pri povezovanju, iskanju pravih stikov. »Vzpostavljeno komunikacijo razvijam in zdaj naprej gradim od doma. Predvsem si moram tudi sama razjasniti, kako naprej. Če bo to nov poslovni podvig, pa je za zdaj še prerano govoriti. Delamo na tem,« se nasmehne.

ginko1

 

Za dizajn ginka iz akrilnega stekla v rumeni in črni barvi je prejela unikatno značko odličnost Made in Slovenia (CZK) in uvrstitev v izbor slovenske oblikovalske odličnosti. »To je bil obliž na rano v času zaprtja galerije E2RD zaradi epidemije in motivacija za korak naprej. Potrebovala sem nov izziv in ga izpeljala. Ustvarila sem linijo E2RD GOLD, elegantno in estetsko dovršeno omejeno serijo prestižnih uhanov z ročno vstavljenimi diamanti,« pravi oblikovalka (Foto: Mimi Antolovič).

 

 ginko2

Ginko je milijone let star list, ujet v ušesni okrasek. Motiv za oblikovanje kolekcije je fascinacija nad veličino drevesa in njegovimi pahljačastimi listi. Lepota in čarobnost ginkovega lista sta z uporabo 3-D tehnologije uspešno preneseni v nakit, zapisan večnosti. Rahlo valovita organska oblika je mojstrsko zaključena z linijo diamantov in z značilno zaponko E2RD – kvadratom, posutim z diamanti. (Foto: Vojko Stiplovšek)

venera 

»Oblika uhana Venera že na prvi pogled presune z oblikovalsko močjo, zasnovano na stoletja starem izročilu klekljanja idrijske čipke – slovenske kulturne dediščine. Rokodelska perfekcija prvotne izvedbe iz idrijske čipke je nadgrajena z elegantnim, prečiščenim dizajnom, vrhunsko tehnologijo in žlahtnimi materiali,« svoj nakit opisuje oblikovalka. (Foto: Tibor Golob)

Članek je bil objavljen v spomladanski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu. 

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji