Izstopajoče prakse, ki (po)kažejo globoko in široko razumevanje marketinškega ekosistema
Vsak dan v tem tednu vam bomo predstavili projekt, ki si je prislužil nagrado za marketinško odličnost, ki jo podeljuje Društvo za marketing Slovenije. Za odličnost trajnega delovanja sta jo prejela Mercator in Zavarovalnica Triglav.
Tina Guček
Projekt s posebno težo
V Mercatorju so nagrado prejeli za projekt »Bele embalaže«, ki je združil podjetja Mercator, Atlantic Grupa, Medex, Fructal in Koncern Bambi. Vsa so s poslovnim sodelovanjem z belimi embalažami priljubljenih izdelkov za otroke ustvarila dodano vrednost v spodbujanju otroške ustvarjalnosti in v trajnostnem premisleku. »Bela embalaža otroke spodbuja k ustvarjanju nečesa novega, hkrati pa k premisleku o tem, da embalaže ni treba takoj zavreči, ampak da lahko zanjo poiščemo nove namene in jo znova uporabimo. Mercator kot trgovec in pobudnik projekta ter proizvodna podjetja, ki dodelujejo v projektu, so tako z dobro prakso pokazala pot pri iskanju rešitev v korist vseh deležnikov,« pravi Majda Vodopivec, direktorica marketinga lastnih blagovnih znamk v Poslovnem sistemu Mercator.
Po njenih besedah ima projekt za Mercator kot trgovca, ki želi čim bolj trajnostno delovati v zelo konkurenčnem okolju, še posebno težo. Gre za konceptualno idejo in korak k spreminjanju vedenja ljudi z dolgoročnim vplivom na spremembo navad. »Z aktivacijo otrok, ki lahko bele embalaže barvajo, po svoje preoblikujejo in jih ponovno uporabijo, spodbujamo tako kreativnost kot trajnostno ravnanje. Ob tem pa dosežemo še več ciljev: manj barv pri tisku embalaže, spremenjeno percepcijo ljudi in trajnostni premik. Marketinška odličnost je tudi v tem, da smo poiskali, prepričali in povezali prave partnerje, naj se odpovedo eni od redkih prednosti na prodajnih policah, to je barvi embalaže. V tem primeru je marketing vodil celoten projekt, od ideje, povezovanja z dobavitelji in izvedbe ter komunikacije s kupci,« je Majda Vodopivec povedala za MM.
Po njenem mnenju se mora marketinška odličnost sicer odražati v celotnem projektu, od izvirne ideje, preko sinergij in povezovanja z dobavitelji do izvedbe in komunikacije z jasno opredeljeno ciljno skupino. »Predvsem pa mora projekt imeti jasno konceptualno idejo od začetka do konca in odlično podlago za nadaljnji razvoj, če želi doseči trajne premike. Ker je marketing postal tako kompleksna panoga, so vzori in navdihi od vsepovsod, tako iz lastne panoge kot drugih, torej ni le enega. Dodatni čar je prav v tem, da se vplivi prepletajo in dopolnjujejo,« je še dejala, ko smo jo vprašali, ali imajo v Mercatorju kakšnega vzornika v mednarodnem prostoru, ki jim predstavlja pojem marketinške odličnosti.
Da vožnja ne bo stres
V Zavarovalnici Triglav so nagrado prejeli za projekt »Osvežitvena vožnja za starejše«, ki so ga razvili skupaj z AMZS. Njegov namen je starejšim voznikom ponuditi brezplačne osvežitvene vožnje z inštruktorjem v njihovem domačem kraju. »Gre za dolgoročen program, ki ga odlikujeta predvsem odgovornost in trajnostna naravnanost do družbe. Dodatno težo daje projektu dejstvo, da gre za zahtevno ciljno skupino, ki jo je težje pritegniti k tovrstnim aktivnostim, hkrati pa smo vanj uspeli vključiti tudi mlade. Ti so k udeležbi spodbujali svoje babice in dedke, torej je šlo tudi za medgeneracijsko sodelovanje. Na vožnje so sicer prihajali vozniki, ki še redno vozijo – večinoma nekajkrat na teden – vendar jim vožnja že predstavlja stres. Stres povečujejo predvsem situacije v prometu, ki jih ne obvladajo, in te dejavnike smo želeli zmanjšati. Torej več znanja, več samozavesti, manj stresa. Projekt tako zelo jasno sporoča, da je trajnost tudi odgovornost do družbe,« pravijo.
Poskrbeli so za obnovitev vozniškega znanja in veščin
Za osvežitev znanja CPP in bontona so v Zavarovalnici Triglav vzpostavili tudi spletni portal vozimse.si, na katerem so vsebine, ki preko člankov, videa in testov naslavljajo najpogostejše težave starejših voznikov. Skoraj tretjina voznikov v Sloveniji je namreč starejših od 60 let, večina pa jih svojega vozniškega znanja ne obnavlja.
Pod okriljem projekta se je na obnovitev svojega vozniškega znanja in veščin doslej podalo že 700 starejših voznikov (prijav je bilo več kot 2000). Njihovi strokovni sopotniki so bili izkušeni učitelji vožnje in inštruktorji varne vožnje AMZS, ki so s starejšimi vozniki v zadnjem letu po Sloveniji prevozili več kot 15 tisoč kilometrov. Akcijo nadaljujejo tudi v letošnjem letu, ko bodo vozili v Krškem, Postojni in Novi Gorici.
V Zavarovalnici Triglav so povedali, da marketinška odličnost zanje predstavlja izstopajoče prakse, ki (po)kažejo globoko in široko razumevanje marketinškega ekosistema – od razumevanja potreb trga, potrošnikov, izdelka oziroma storitve do dolgoročne konsistentne strateške usmerjenosti in inovativnosti. »Poleg vsega naštetega pa je seveda pomembna tudi odličnost ekipe – tako strokovna kot tudi povsem medčloveška, ki temelji na konstruktivnem sodelovanju in povezovanju. Primerov dobrih praks na tem področju je v tujini kar nekaj, izstopajo predvsem nekateri najbolj znani oglaševalski giganti oziroma multinacionalke, kot sta Apple in Coca-Cola,« pravijo.