sketa
Aktualno

Kako dobro se »prodajate« na LinkedInu?

To ni omrežje, ki bi ga zasedale fotografije jedi, dopustniških destinacij, otrok in čivav. Prav tako ni merjenja moči levih in desnih ter negativizma in lažnih novic, ki onesnažujejo predvsem Facebook in Twitter.

LinkedIn je predvsem uporabno orodje za posel, odnose z mediji, podporo trženju, kadrovanju, osebnemu znamčenju, zelo uporabno je tudi za odkrivanje in negovanje stikov s strankami ter pridobivanje mehkih informacij o njih, kar zna dober tržnik pretvoriti v denar.

LinkedIn je družbeno omrežje, ki bo čez nekaj tednov polnoletno, je starejše od Facebooka, že nekaj let pa je v lasti Microsofta, ki zanj dokaj korektno skrbi. Za LinkedIn je večina že slišala, a v Sloveniji ga uporablja manj kot 200.000 ljudi. Facebook ima »v rokah« polovico prebivalcev Slovenije. Je to dokaz, da LinkedIn ni koristen? Številka naj ne zavede. Značilno za LinkedIn je, da ima specifično strukturo uporabnikov in med njimi je ogromno odločevalcev. Zanimalo me je, kako je z uporabo LinkedIna v podjetjih, med zaposlenimi, zato sem v večjem slovenskem podjetju preveril, kje se zadržujejo. Kar 40 odstotkov zaposlenih ima profil na LinkedInu, delež pa je krepko poskočil med vodstvom, saj jih LinkedIn uporablja 85 odstotkov. Kaj to lahko pomeni za posel, če ima podjetje program zagovorništva zaposlenih in ustrezno izobraževanje vseh deležnikov o učinkoviti rabi LinkedIna?

Kako vemo, da delamo dobro?

Smo v dobi, ko prodajamo, da rastemo in preživimo, ko komunikacija v naša življenja prihaja v obliki bitov in bajtov in v mesecih pred novo gospodarsko zaostritvijo mnogi njene zametke že konkretno opazijo. Že pred tem je bil LinkedIn koristen, če smo vedeli zanj in ga primerno uporabili. Predpogoj pa je urejenost profila in pravilna uporaba omrežja. Da smo uspešni, za začetek potrebujemo urejen profil, ki je naš digitalni življenjepis, s katerim smo na ogled vsem. Morda tudi podjetnikom, za katere niti pomislimo ne, da smo jim lahko zanimivi. Danes je prvi vtis pogosto digitalen, »od daleč«, vse manj je pogleda v oči in trdnega stiska rok. Zato velja paziti, da tudi na LinkedIn delujemo profesionalni, zaupanja vredni. A dajmo si odgovoriti na vprašanje: »Kako dobro se prodajamo na LinkedInu?« Najboljši rezultat so merljivi poslovni učinki. Kako jih opredelimo, je stvar vsakega posameznika in podjetja. Obstajajo pa tudi indikatorji, ki lahko ponudijo dodaten vpogled v kakovost našega delovanja na LinkedInu.

Indeks trženja preko družbenega omrežja (»social selling index«)

LinkedIn na podlagi lastne metodologije ovrednoti, kako dobro uporabljamo LinkedIn kot orodje za trženje. Podatek je za vaš profil na voljo brezplačno tukaj: https://bit.ly/MM-SSI

Podatek je strukturiran po kategorijah, prikaže pa tudi, kako uspešni ste pri trženju preko družbenega omrežja glede na preostale ljudi v vašem LinkedIn omrežju in v vaši panogi, kjer nastopate. LinkedIn pri izračunu, ki je dinamičen in se spreminja skozi čas in glede na aktivnosti posameznika, upošteva več meril, ki se lahko tudi spreminjajo. Uspel sem izluščiti nekaj pomembnejših.

Merila

  • urejenost in izpolnjenost našega profila na LinkedInu;
  • količina priporočil, ki jih prejmemo od drugih uporabnikov LinkedIna;
  • podatki o številu povezav in deležu sprejetja naših prošenj za povezave;
  • naše aktivno udejstvovanje na platformi – všečki, deljenja, komentarji pod objavami nas in drugih, uporaba sporočanja, v kolikšnem času se odzovemo na prejeta sporočila, če sploh, skupine, v katerih smo, in naša aktivnost v skupinah na LinkedInu;
  • uporaba iskalnika za odkrivanje potencialno zanimivih poslovnih stikov.

Kaj lahko naredimo takoj?

V zadnjem letu sem med usposabljanji več sto vodilnih in zaposlenih za poslovno rabo družbenih omrežij odkril zelo razširjeno priložnost. Mnogi nimajo urejenega profila. Tukaj se začne zgodba uspeha. Profil mora biti urejen in za to ne potrebujete več kot 30 minut vašega časa. Če tega ne uredite, svetujem, da LinkedIn zapustite. Zakaj? Ker vašemu poslu in podjetju ne koristi, če imate vi in vaši zaposleni LinkedIn profil, ki njih in s tem vašega podjetja ne prikazuje v pravi luči. V naslednjem koraku sebi ali nekomu v podjetju privoščimo kratko usposabljanje za LinkedIn. To je investicija v vrednosti kosila za dve do tri osebe v eni od slovenskih restavracij z mišelinko. Zatem vpeljite rutino, ki vodi do ustvarjanja navade. Delovanje na LinkedInu, ki naj bo prilagojeno funkciji posameznika, vnesite v svoj tedenski koledar. Vsak teden preverite obvestila, časovnico objav, všečkajte in komentirajte relevantne objave, poskrbite za komunikacijo s sledilci, preverite nove stike in stranke, ki ste jih ta teden spoznali in jih poiščite na LinkedInu. In tako dalje, napotke lahko z malce truda odkrijemo sami, ko najdemo motivacijo. Pri tej pa je izziv morda še največji. LinkedIn ni izjemno zanimivo omrežje in kot takšno pritegne šele, ko začutimo, da se nam splača. Pa saj tudi MS Office ne uporabljamo kar tako, za dolgčas, kajne? Ampak zato, ker ga moramo in ker nam koristi.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji