zz
Aktualno

Kako je digitalni marketing postal »resen posel«

Na okrogli mizi na festivalu Weekend.17, ki so jo naslovili »Big Bang digitala v regiji« in jo je vodil Marjan Novak iz Marketing magazina, so udeleženci razpravljali o preboju in trendih v tej dinamični panogi.

Digitalni marketing se je v zadnjih letih hitro razvijal in postal ena od ključnih tematik na festivalu Weekend.17. Kot poklon 25-letnici obstoja agencije Renderspace, prve digitalne agencije v regiji, so obiskovalci lahko prisluhnili spominom na preboj digitalnega marketinga v regiji. V pogovoru, ki ga je vodil Marjan Novak iz Marketing magazina, so sedelovali strokovnjaki Sašo Dimitrievski iz Pristop Skupine, Nikola Vrdoljak iz agencije 404 in Petar Pavić iz skupine S.T.A.R. digital.

»Ustanoviti specializirano digitalno agencijo na začetku leta 1999 je kar blizu temu, da odpreš specializirano UI-agencijo v letu 2024. Zgodba agencije Renderspace ni samo zgodba o razvoju digitalnega marketinga v Sloveniji in na Hrvaškem, ampak tudi zgodba o izjemnih posameznikih, ki so meje svojega dela razširili na ves svet,« je komentiral Novak. Tudi Dimitrievski je izpostavil pomen kreativne agencije Renderspace kot pionirja digitalnega markeringa. »Agencijo smo odprli ob naraščajočih potrebah, ampak v resnici smo šli mnogo dlje od njih. Osredotočali smo se na digitalne rešitve in interaktivne medije; postali pa smo znani tudi zaradi prvega virtualnega muzeja na Ljubljanskem gradu leta 2000, leto dni pozneje smo vzpostavili prvi oddelek za vsebinski marketing, kmalu za tem pa za ljubitelje kuhanja in prehrane predstavili Podravnikin portal Coolinarika, ki je nastal za krepitev povezave med Podravnikimi blagovnimi znamkami in potrošniki. Leto 2002 smo 2002 postavili prvi UX oddelek. Ekipa je prikipevala od energije, nagrad in navdušenosti.«

Vrdoljak je poudaril, da je bilo leto 2009 prav tako prelomno, ker se je takrat začel vzpon družbenih omrežij in tako je digitalni marketing postal resen posel. »Bili smo nadobudni mladi fantje – delali, učili in mrežili smo se, dokler nismo uspeli.« Pavić je dodal, kako dobro se spominja časov, ko so hodili v fotokopirnice kopirat knjige: »Učili smo se iz tujih virov, saj so knjige iz ZDA predstavljale naš ključni vir znanja.«

Njihova razprava se ni osredotočila le na preteklost digitalnega marketinga, temveč tudi na sedanjost in prihodnost. Pavić trdi, da je umetna inteligenca orodje, ki ni tako novo, kot se zdi. »Umetna inteligenca služi kot orodje za pomoč pri mnogih procesih v agenciji, zdaj pa je postala boljša in bolj dostopna, zato je okoli nje toliko pompa,« je dejal Pavić, Vrdoljak pa nadaljeval: »Marketinška industrija živi od pompa, ampak če s tem pompom rešujete realne težave, je to posel.« Novak se je strinjal in povedal, da so pri Sparu Slovenija porabili kar štirikrat manj denarja za oglas, ki so ga ustvarili z UI in ne na star, produkcijski način.

Sogovorniki so se strinjali, da je njihov uspeh temeljil na relevantnosti in inovativnosti: »Orodja in kanali se na tem podorčju spreminjajo bliskovito in vse, kar danes ostaja enako kot včeraj, je ime agencije.« Ocenili so, da ima regija Adriatik še vedno velik potencial: »Z osredotočenostjo na reševanje konkretnih problemov in uporabo novih tehnologij, kot je umetna inteligenca, se zdi, da ima digitalni marketing v regiji še svetlo prihodnost.«

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji