Kako je Merkur uvedel virtualno pomočnico
Virtualna pomočnica M.A.I.A. temelji na podobni tehnologiji kot ChatGPT, za zdaj pa informira kupce v kategoriji vrt.
Gašper Meden
V Merkurju poudarjajo odličnost uporabniške izkušnje in sledenje trendom. Zato so se po besedah Maje Ambrož, vodje strateškega marketinga v Merkurju, podali tudi na pot vključevanja umetne inteligence (UI) v procese odnosov s kupci. Več kot tisoč članski Merkurjevi prodajni ekipi v centrih po Sloveniji se je tako pridružila M.AI.A, Merkurjeva virtualna pomočnica, ki bo skrbela za informiranost kupcev o izdelkih, najprej v kategoriji vrt.
»Storitev uporabnikom omogoča postavljanje vprašanj, povezanih z uporabo različnih Merkurjevih produktov. M.AI.A ima trenutno bogat nabor odgovorov na vprašanja, povezana z izdelki iz kategorije vrt. Do klepeta z virtualno svetovalko lahko uporabniki tako dostopajo ob skoraj 500 izdelkih v spletni trgovini merkur.si, ali pa v Merkurjevih centrih, kjer so izbrani artikli označeni s posebnimi QR kodami,« pojasnjuje Ambroževa.
Odzive uporabnikov opredeljuje kot odlične. »Po prvem dnevu in pol, ko smo zares dali samo eno objavo na Facebook, je M.AI.A dobila preko 1000 sporočil, od tega 99 odstotkov navezujočih na izdelke in uporabo le-teh. Kot kaže, kupci takšno asistenco pozdravljajo,« je zadovoljna sogovornica.
Nadgrajena tehnologija ChatGPT
Asistentko (M.AI.A) temelji na tehnologiji, na kateri temelji storitev ChatGPT, ki je v zadnjih mesecih najbolj »zaslužna« za množično uporabo umetne inteligence. Razvoja rešitve so se po besedah Ambroževe lotili s pomočjo nekaterih svetovalcev v trgovinah, kjer bo M.AI.A služila tudi kot pripomoček zaposlenim za svetovanje strankam. »Merkurjeva nova »sodelavka« bo tako še nadgradila Merkurjevo svetovalsko znanje. Razvijalci so jo prilagoditi tako, da je pripravljena na usmerjen pogovor o posameznih izdelkih. Rešitev preverja podatke v podatkovni bazi in jih sinhronizira s podatkovnimi bazami orodja ChatGPT. M.AI.A tako znanje orodja, ki je naredilo revolucijo na področju umetne inteligence, nadgrajuje z bogatim Merkurjevim znanjem o izdelkih,« pojasnjuje Ambroževa.
V praksi to pomeni, da bo uporabnik lahko dobil informacijo, o kateri bi lahko prej le sklepal. Na primer, če je orhideja, ki jo kupuje, primerna za domače živali, oziroma koliko svetlobe potrebuje. M.AI.A bo tako znala po besedah sogovornice zajeti tista drobna »človeška« znanja, ki jih zgolj teksti in opisi ne uspejo.
Dolgoročno bo M.A.I.A bdela na 60 tisoč izdelki
Za konec nas je zanimalo, ali nameravajo pomočnico in njene sposobnosti kakor koli razširiti. Ambroževa poudarja, da je projekt trenutno v BETA verziji, kar pomeni »začetni, testni« fazi, ki bo postregla uporabne uvide, da bo M.AI.A kmalu lahko zaživela v še nadgrajenih okvirih. »Dolgoročno računamo, da bo storitev na voljo pri več kot 60 tisoč izdelkih, ki jih ponujamo, jasno pa imamo začrtan tudi fazni razvoj rešitve nasploh, z namenov, da bo zares prispevala k odlični uporabniški izkušnji in pohitrila nakupno pot uporabnika,« sklene Ambroževa.