človeški pridih
Aktualno

Kako ohraniti človeški pridih v svetu avtomatizacije

»V zadnjih letih smo priča bliskoviti rasti umetne inteligence (UI) in njenemu vse večjemu vplivu na različna področja našega življenja. Marketing ni izjema,« piše MM-ov avtor Simon Šketa.

UI nam omogoča avtomatizacijo številnih nalog, od personalizacije vsebin do ustvarjanja oglasov in celo komunikacije s strankami. Vendar pa se ob tem poraja pomembno vprašanje: kako lahko blagovne znamke ohranijo pristnost in človeški pridih v svetu, kjer vse več vsebin generira UI?

Izzivi UI v marketingu

Čeprav UI prinaša številne prednosti, kot so večja učinkovitost in prihranek časa, obstajajo tudi izzivi, povezani z njeno uporabo v marketingu. Eden od glavnih izzivov je tveganje, da komunikacija postane preveč robotska in neosebna. Če se preveč zanašamo na UI za ustvarjanje vsebin in interakcijo s strankami, lahko izgubimo tisto, zaradi česar smo edinstveni – svojo človečnost.

Poleg tega lahko pretirana uporaba UI privede do homogenizacije vsebin. Če vsi uporabljamo iste UI-algoritme, obstaja nevarnost, da bodo naše marketinške kampanje postale podobne in ne bodo več izstopale iz množice. To lahko oteži gradnjo prepoznavnosti blagovne znamke in vzpostavljanje pristnih povezav s ciljnim občinstvom. Ljudje včasih potrebujemo človeški genius, tiste kreativne iskre, ki jih še tako napreden UI procesor Nvidie (še) ne zna ustvariti.

Še en izziv, ki ga prinaša UI, je možnost manipulacije in zlorabe. UI se vse bolj uporablja za ustvarjanje lažnih novic, deepfake videoposnetkov in drugih oblik dezinformacij, ki lahko škodujejo ugledu blagovnih znamk in zavajajo potrošnike. Zato je ključnega pomena, da blagovne znamke uporabljajo UI odgovorno in etično. Poleg tega del komuniciranja poteka v medijih, digitalnih kanalih, kjer so tudi sicer primarno prisotni globoki ponaredki, zato moramo računati na ozaveščenost trga.

Velik problem je tudi pomanjkanje uveljavljene avtoritete, ki bi potrjevala, da je določena vsebina pristna. To se bo sčasoma uredilo, ker se preprosto mora, ampak za zdaj je to težava. Kako potrošniku jamčiti, da si je ogledal resnično vsebino oglaševalca in ne nekaj, kar je videti podobno, verodostojno, a je lažno? Recimo, ali ste prepričani, da zlikovci ne znajo izdelati kopije vašega chatbota ali pa UI-ustvarjenih oglasov, le da bodo cene izdelkov v njih lažne in vam bodo ustvarjale zmedo na trgu? Kaj pa lažne objave mikrovplivnežev, s katerimi morda sodelujete in jim ljudje zaupajo? Ne nazadnje so oni še manj zavarovani pred naprednimi zlorabami kot velika podjetja in blagovne znamke.

Pomen pristnosti v marketingu

V današnjem prenasičenem trgu, kjer se potrošniki soočajo z nešteto marketinškimi sporočili, je pristnost postala ključna za uspeh blagovnih znamk. Potrošniki si želijo interakcije z blagovnimi znamkami, ki so jim blizu, ki jih razumejo in ki jim ponujajo vrednost. Pristnost je tisto, kar omogoča vzpostavitev zaupanja in dolgoročnih odnosov s strankami.

Raziskave kažejo, da so potrošniki bolj naklonjeni blagovnim znamkam, ki so pristne in transparentne. Bolj verjetno je, da bodo kupili njihove izdelke ali storitve ter jih priporočili drugim. Poleg tega pristnost pomaga blagovnim znamkam pri diferenciaciji na trgu in gradnji močne identitete, ki jih loči od konkurence.

Pristnost je še posebej pomembna za mlajše generacije, kot so milenijci in generacija Z. Te generacije so odrasle v digitalnem svetu in so zato bolj skeptične do tradicionalnih marketinških pristopov. Cenijo pristnost, transparentnost in družbeno odgovornost. Blagovne znamke, ki želijo pritegniti te generacije, morajo biti pripravljene pokazati svojo človeško plat in se povezati z njimi na globlji ravni.

Kako torej ohraniti pristnost? To lahko preberete v nadaljevanju članka v MM 520. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji