Kako se odzvati na družbo prihodnosti kot blagovna znamka?
Na dogodku SXSW v Teksasu so se poglobili v našo hitro spreminjajoče se družbo ter orisali premike v vedenju potrošnikov in kako se morajo na njih odzvati blagovne znamke.
Alexander Turtschan
Ključne spremembe
Globalne in lokalne migracije bodo drastično spremenile naša mesta in življenjske prostore ter in zahtevale nove načine razmišljanja o digitalizaciji osnovnih storitev, kot je zdravstvo ali avtomatizacija maloprodajnih prostorov. Na svet bo močno vplivalo tudi staranje družb in upad nuklearne družine kot prevladujoče družbene strukture v zahodnih družbah. To bo pripeljalo do različnih novih storitev za starejši, a aktivni del prebivalstva na področju prostega časa, dela in izobraževanja. Vendar se bo moral spremeniti tudi velik del infrastrukture, zasnovane okoli nuklearne družine, od prevoza do restavracij in nakupovanja.
Vse večji del družbe postaja vse bolj ekološko ozaveščen, kar dramatično vpliva na potrošnjo. Večji poudarek je na DIY (do it yourself) in zmanjšanju ogljičnega odtisa potovanj. Poseben izziv za blagovne znamke bo vse večje izogibanje nepotrebnim nakupom.
Pri tem niso pozabili na napredek umetne inteligence in robotike, s katerima raste želja po avtomatizaciji vsakodnevnih opravil s tehnologijo.
Potrošniki prihodnosti bodo prav tako drugače in več razmišljali o zdravju, na kar bo močno vplivala tehnologija, ki jim je na voljo – od nosljivih naprav za spremljanje telesne pripravljenosti do načinov in sredstev za izboljšanje zdravja, učinkovitosti. Na tem področju bo vse več novih poslovnih priložnosti.
Nenazadnje čustvena podpora in dobro počutje postajata ključni izziv za naše družbe, saj se osamljenost povečuje, skupni rituali in kraji skupnosti pa propadajo. Novi viri druženja in iskanje sreče v storitvah in dobrinah lahko igrajo ključno vlogo pri reševanju te problematike.
Oblikovanje strategije za jutrišnje potrošnike
Zaradi gospodarskih izzivov so številne blagovne znamke zvišale cene, zaradi česar so potrošniki izgubili ljubezen do svojih najljubših blagovnih znamk. Ponovno pridobivanje zaupanja potrošnikov in zagotavljanje vrednosti ob skrbnem uravnoteženju znižanja stroškov bo ključni izziv za trženje. Eno od možnih rešitev, ki so jo predlagali na SXSW je učinkovita raba umetne inteligence.
Blagovne znamke bodo morale najti načine, kako ohraniti identiteto svojih blagovnih znamk, pri tem pa se močno posvetiti hiperpersonalizaciji. Slednja dokazano povečuje zadovoljstvo potrošnikov.
Potrošniki vse bolj utrujeni od hitrega tehnološkega pompa, od metavesolja, umetne inteligence in virtualnega sveta do hitrosti tehnoloških dražljajev. Spremembe se zdijo prehitre in ljudje vse bolj trdijo, da tehnologija ni koristna za njihovo dobro počutje. Blagovne znamke bodo na prvo mesto postaviti potrošnike in kakšni komunikacijski kanali jim najbolj pašejo.
Misel na generacijo alfa
Razprava o bodočem potrošniku je obiskovalce dogodka SXSW pripeljala do generacije alfa, nastajajočega občinstva, rojenega med letoma 2013 in 2024. Na njihovo odraščanje je vplivalo (še vpliva) mnogo enkratnih, a zelo pomembnih dogodkov - gospodarska recesija, svetovna pandemija, vojna in digitalna revolucija.
Gen Alpha je že od malih nog zelo vključena v družbo in zgoraj razvija zvestobo blagovni znamki, zlasti pri živilih, prigrizkih in zabavnih programih; ta vpliv pa se celo širi na druge asptke, na primer na potovanja - družine obiskujejo destinacije, ki jih je otrok videl na primer na televiziji.
Generacijo alfa vzgajajo finančno previdni starši (ki s svojimi otroki pogosto odkrito razpravljajo o svojih gospodinjskih financah), zato se pri njih kaže poleg zgodnje digitalne tudi finančna spretnost ter zavedanje pomena blagovne znamke.
Alexander Turtschan, Director of Innovation at Mediaplus Group