Kako sta se mladi kreativki odrezali na Kanskih levih?
Tekmovanje Mladi levi je v Cannes privabilo 400 mladih kreativcev, ki so strokovni žiriji dokazali, kako neverjetno kreativne ideje lahko imajo. Med njimi sta bili dve Slovenki.
Kaja Kovič
Sara Grmek in Lara Oset sta spomladi s kreativno idejo »Vsak korak odšteje« prepričali žirijo in osvojili zmago na natečaju Mladi kreativci 2023, ki ga vsako leto organizira Slovenska oglaševalska zbornica skupaj z generalnim partnerjem Zavarovalnico Triglav. Za nagrado sta odpotovali na mednarodni festival kreativnosti v Cannes na tekmovanje Mladi levi in dobili žepnino v vrednosti tisoč evrov.
Na francosko obalo sta pripotovali že v nedeljo in izkoristili dan za počitek na plaži, saj sta vedeli, da ju čaka zelo zahtevna naloga. »Priprave, delo in končne predstavitve so bili intenzivni, veliko sva delali, do četrtka pa sva večino časa prebili zaprti med štiri stene in nisva ujeli niti enega predavanja na festivalu. Ves čas in energijo sva posvečali nalogi,« sta za MM povedali po uradni podelitvi nagrad Mladi levi, ki pa je žal nista osvojili.
Postaviti se v vlogo indijske mame brez izobrazbe
V ponedeljek sta se spoznali in povezali z sotekmovalci na tekmovanju Mladi levi, ki jih je bilo več kot 400. Razdeljeni so bili na sedem različnih kategorij, sami pa sta bili del kategorije digitalnih rešitev, ki je bila tudi največja. V njej je namreč sodelovalo 48 ekip oziroma 96 tekmovalcev. Prvi dan je organizacijski odbor tekmovanja ponudil nekaj motivacijskih predavanj in primerov dobre prakse. »Predstavnica blagovne znamke EOS, ki proizvaja balzame za ustnice, nam je povedala, da v podjetju neprestano sledijo mladim na TikToku in iz njihovih objav o balzamu pobirajo dobre ideje in slengovske izraze za promocijo izdelka EOS. Zdi se nama fantastično, da so začeli sleng uporabljati tako na družbenih omrežjih ali oglasih kot tudi na embalaži. S tem so se močno približali mlajši populaciji, ki se je še bolj poistvetila z znamko,« sta nam povedali.
Po končanih predavanjih in mreženju so mladi kreativci dobili brief, se dobili z naročnikom in se lotili dela. V njunem primeru sta bili soočeni z nalogo spremeniti percepcijo staršev, da začnejo dojemati vrtce kot izobraževalne ustanove in ne več samo kot dnevno varstvo, ki otrokom zagotavlja redno prehrano. Njun naročnik je bila nevladna organizacija Rocket Learning. »Zelo težko se nama je bilo postaviti v kožo neizobražene indijske mame v ruralnem okolju. Ko sva to dosegli, sva morali še dobro premisliti, kako bi spreminjali njihovo percepcijo o vrtcih preko kanalov WhatsApp in YouTube.«
Do kreativne rešitve sta prišli v danem roku, ob tem pa dodajata, da sta nanjo zelo ponosni. »Moti naju le, da ne bova dobili povratnih informacij o najinem projektu, saj so nama organizatorji sporočili, da ne moremo pričakovati njihovih ocen zaradi nepredvidenih logističnih težav,« pove Sara.
Za konec sta za bralce MM-a še zaupali, da se bosta do odhoda v Slovenijo udeležili čim več predavanj in okroglih miz, si v živo ogledali podelitev kanskih levov in se v roku dveh let vrniti v srčiko ustvarjalnosti, na Cannes Lions.