Ključ čezmejne spletne prodaje je priročnost za uporabnika
Svet se je v preteklem letu dramatično spremenil in številna (če že ne vsa) podjetja morajo premisliti o svojem poslovnem modelu, ga prilagoditi novi realnosti in zavzeti bolj drzen odnos.
Maxim Korseko
Za B2C-podjetja je največji izziv sodelovanje s strankami: kako se srečati s potrošniki tam, kjer so – na internetu.
Sledite najboljšim
Ali poznate podjetje Nuud, prodajni planet – okolju prijazni deodoranti, ki se je porodilo na Instagramu? Na začetku se je prodaja vršila zgolj na Nizozemskem. Nekega večera je solastnik in vodja širitve, Tom Baas, po pomoti za desetkrat povečal znesek denarja, namenjenega oglaševanju na Facebooku. Ko se je naslednjega dne zbudil, se je prodaja povečala prav tako za desetkrat. Od takrat naprej izdelke prodajajo mednarodno, podjetje pa je nedavno praznovalo svojo stotisočo prodajo.
Po podatkih globalne raziskave o podjetništvu Global Entrepreneurship Monitor 48 % Slovencev zase vidi dobre priložnosti za ustanovitev podjetja na območju, kjer živijo. Verjeti v podjetje je prvi korak, drugi korak je razumevanje potreb potrošnikov, tretji pa ukrepanje.
Potrošniku je všeč udobje
Današnje stranke so zaradi leta pandemije veliko bolj izkušene na področju e-poslovanja, posledično pa tudi bolj zahtevne in zavedajo se, kaj lahko pričakujejo od spletnih nakupov. Kot kaže Facebooka raziskava o ponovnem pojavu globalne maloprodaje Global Retail Re-emerged Study, ki sem jo omenil v svojem prispevku v prejšnji številki MM-a (#MM475-476), je pri sprejemanju odločitev o nakupu pomembno udobje potrošnika pri nakupu, razumljeno kot jasno sledenje dostavi, razumen čas pošiljanja ter preprosto vračilo denarja in kupnine. Na Facebooku so na voljo poslovne rešitve, ki bodo podjetjem olajšale upravljanje vsebin mednarodnega okolja. Družbena omrežja so vam na voljo.
In ... akcija!
Pri nakupovanju v tujini si stranke želijo, da je ta izkušnja enako brezskrbna, kot bi bila pri lokalnem nakupu. Prav zato je jezik izjemno pomemben, saj nihče ne želi biti razočaran nad spletno stranjo, ki je v jeziku, katerega ne govori. To pomeni, da potrošniki pričakujejo spletno mesto, ki jih bo nagovorilo v njihovem maternem jeziku.
Facebook ponuja veliko funkcij, ki pomagajo majhnim podjetjem doseči uspeh in povečuje učinkovitost njihovih kampanj. Eden od načinov oglaševanja vašega podjetja v drugih državah je uporaba t. i. orodja za dinamično optimizacijo jezika. Omogoča prikaz oglasa v številnih jezikih znotraj ene kampanje, brez potrebe po ustvarjanju novih oglasov za vsako državo posebej ali uporabo ločenega jezikovnega ciljanja.
Če ima vaše podjetje izdelčne kataloge in želite svoje izdelke prodajati v več državah, so večjezični, večdržavni dinamični oglasi dobra izbira. Več podjetij, ki želi prodajati na tujih trgih, uporablja zgolj kataloge v angleškem jeziku ali pa ustvarijo ločene kataloge za vsako posamezno državo oziroma glede na valuto, ki je tam v uporabi. Tak način je lahko neučinkovit ali pa lahko vodi k slabi uporabniški izkušnji. Zahvaljujoč večjezičnim, večdržavnim dinamičnim oglasom, bodo vaši izdelki prikazani z relevantnimi informacijami, kot so s strani določene osebe preferiran jezik, valuta in ciljna stran na lokalni domeni. Tako bodo vaši oglasi cenovno bolj učinkoviti in relevantni za lokalne uporabnike, kar lahko neposredno vodi k povečani prodaji. Med uporabo dinamičnih oglasov je potrebno konfigurirati Facebook Pixel, ki sem ga prav tako že omenil navedenem prispevku za MM.
Če povzamemo, je glavno pravilo pri načrtovanju mednarodne širitve preko spleta, ki si ga velja zapomniti, to, da so naše spletno mesto, naši oglasi in naša komunikacija prijazni do strank.