Leto 2024 kot vrtiljak izzivov
Predstavnike oglaševalcev, medijev in agencij smo povprašali po njihovih najuspešnejših projektih iztekajočega se leta in pričakovanjih za leto 2025. Predstavili vam jih bomo v seriji člankov v prihodnjih dneh.
Tina Guček
Z inovativnimi idejami krepijo svoje blagovne znamke
»Vsako leto začnemo visoko motivirani, z jasnimi cilji in z zavihanimi rokavi. In vsako leto nam pripravi vrtiljak izzivov, sprememb, presenečenj, ovir …, da ja lahko pokažemo vse svoje sposobnosti, iznajdljivost in pogum,« pravi Enzo Smrekar, podpredsednik Atlantic Grupe za delikatesne namaze, Donat in internacionalizacijo.
Letos so na primer podivjale cene surove kave in kakava, cene drugih surovin, embalaže in energentov pa se nikakor nočejo približati stanju pred nedavnim visokim skokom. »Spet smo se lahko naslonili na svoje zavzete zaposlene in dosegli rast vseh kazalcev uspešnosti poslovanja. Naše blagovne znamke, kot so Argeta, Barcaffè, Cockta in Donat, ostajajo drzne, inovativne in velike. Na tujih in domačih trgih regije pridobivajo tržne deleže in številne nagrade, tako strokovne kot tudi tiste, ki jih izglasujejo potrošniki. Postali smo ESG-prvak Slovenije, pa tudi Srbije, Hrvaške ter Bosne in Hercegovine,« ponosno pove.
Kljub bistvenim podražitvam ključnih surovin in njihovim pomembnim strateškim naložbam ostaja tudi v letu 2025 pri njihovem poslovanju poudarek na krepitvi konkurenčnosti, inovativnosti, dobičkonosni rasti in trajnostnem razvoju. S svežimi in inovativnimi idejami bodo razvijali in bogatili svoje uspešne blagovne znamke in jih povezovali s potrošniki in zaposlenimi.
Ustvarjali projekte, ki so pustili pečat
Leto 2024 je bilo za ekipo marketinga v Lidlu Slovenija izjemno dinamično in polno novih priložnosti za ustvarjanje projektov, ki so pustili pečat. Preplet nacionalnih in mednarodnih športnih sponzorstev, uspešnih sodelovanj z Lidlovimi ambasadorji in drugih zanimivih projektov jim omogoča, da združijo kreativnost z vrednotami in poslovno strategijo Lidla Slovenija. »Prizadevna ekipa marketinga je z navdušenjem izvedla številne aktivacije Lidlove blagovne znamke. Med njimi velja izpostaviti kampanjo 'Sveže. Za vsakega gosta.', ki je naša glavna kampanja v sezoni piknikov, ter športno sponzorstvo z UEFA EURO 2024, v zvezi s katerim je name največji vtis naredila kampanja 'Lidlova otroška ekipa', s katero smo tudi številnim otrokom iz Slovenije omogočili nepozabno doživetje,« pravi Anita Srac, vodja marketinga v Lidlu Slovenija.
Mejnik letošnjega leta, ki si ga bodo še posebej zapomnili, je bilo tudi snemanje praznične kampanje za vse države v okviru Skupine Lidl, ki je med drugim potekalo na treh lokacijah v Sloveniji, pri snemanju pa je pomagala tudi njihova ekipa. »Konec leta pa je bil tudi v znamenju dogodka Popolni par, na katerem smo Lidlovim ambasadorjem in medijem predstavili preplet Lidlove vinoteke in gurmanskih izdelkov naše premium blagovne znamke Deluxe,« pravi sogovornica.
Dodaja, da z vznemirjenjem pričakuje, kaj vse bodo dosegli v prihodnjem letu, saj z ekipo že načrtujejo navdihujoče projekte za novo sezono. Med drugim si bodo prizadevali za še večjo preferenco blagovne znamke Lidl Slovenija, še v večji meri se bodo posvetili komunikaciji trajnosti in še večji poudarek namenili digitalnemu oglaševanju, predvsem pa bo z marketinškega vidika tudi naslednje leto v središču promocija kakovostne ponudbe po vedno ugodni Lidlovi ceni. »Verjamem, da bo leto 2025 prineslo še več priložnosti za rast v poslovnem smislu in preseganje meja z novimi projekti. Hvaležna sem za podporo sodelavcev in partnerjev, ki nam pomagajo soustvarjati uspešne in vidne marketinške zgodbe,« sklene Anita Srac. (Foto: Marko Debello Ocepek)
Veseli jih rast segmenta pijač brez ali z nižjo vsebnostjo alkohola
O poslovanju Pivovarne Laško Union smo se pogovarjali s Tjašo Šubelj, višjo vodjo blagovne znamke Union, Katjo Sabadin, višjo vodjo blagovne znamke Heineken, in Urbanom Krambergerjem, višjim vodjo blagovne znamke Laško. Pravijo, da je bilo leto 2024 odlično tako za Pivovarno Laško Union kot za njihove sodelavce in blagovne znamke. Našteli so tudi nekaj največjih projektov: spletni portal LADbible je Laško Zlatorog razglasil za najboljše pivo letošnjega evropskega prvenstva v nogometu, za projekt podpore OI Pariz 2024, v okviru katerega so v francosko prestolnico pripeljali slovensko olimpijsko baklo in pivo Laško, so prejeli nagrado SPORTO za najboljšo sponzorsko aktivacijo, poleg tega pa so obeležili 160-letnico Pivovarne Union in 10. obletnico Pivnice Union.
Njihov portfelj je obogatil novi Union Radler 0.0 Isotonic z okusom pomaranče in melise, katerega obraz je postal svetovni kolesarski prvak Matej Mohorič. »Kot odgovoren pivovar smo veseli rasti segmenta pijač brez ali z nižjo vsebnostjo alkohola in ponosni, da je Heineken 0,0 najbolj priljubljeno brezalkoholno pivo v Sloveniji. Z drzno kampanjo Player 0.0 smo ozaveščali o vožnji brez alkohola in iskali najboljšega voznika 0,0, ki se je pomeril s trikratnim svetovnim prvakom Formule 1 Maxom Verstappnom,« pove Katja Sabadin, vsi trije pa sklenejo z mislijo, da v leto 2025 vstopajo polni zagona. Svojo dolgoletno zgodbo o pivovarski odličnosti bodo nadgradili z otvoritvijo mestne pivovarne Union, obeleževanjem 200-letnice varjenja piva v Laškem in 60. festivalom Pivo in cvetje.
V marketingu dnevno rešujejo tudi strateške izzive
Manja Gradišek, vodja tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi v NLB, pravi, da številke dovolj zgovorno kažejo, da je bilo (tudi) leto 2024 za NLB Skupino zelo uspešno. Po čem si ga bodo zapomnili v marketingu? »Po tem, da je naše področje dela vse bolj dinamično, raznoliko, zanimivo, pa tudi zahtevno, in da se bančništvo vzpenja na lestvici privlačnih panog z vidika marketinga. Ker ne izvajamo 'samo' kampanj, ki podpirajo prodajo, ampak dnevno rešujemo strateške izzive, ki jih prinašajo naša rast in spremembe na trgu. Nakup Summit Leasinga, vstop na hrvaški trg, širitev NLB Skladov na trge Srbije in Severne Makedonije, vzpostavitev novih blagovnih znamk, nenazadnje tudi konsolidacija trga z združitvijo OTP banke so izzivi, ki te 'spravijo na obrate' in zaradi katerih naši možgani začnejo delati na višjih frekvencah,« pravi.
Ob tem omenja tudi projekte, ki pomembno vplivajo na družbo kot tako, v Sloveniji in celotni regiji. S projektom »Okvir pomoči« so znova podprli podjetnike, v sklopu NLB Muze so z natečajem prepoznali in nagradili regijske umetnike, mlade športnike pa že tradicionalno podpirajo s projektom »Šport mladim«. Poleg tega so izjemno pozornost namenjali finančnemu opismenjevanju in še posebej digitalni varnosti. »V vsem, kar počnemo, imamo stranko vedno v središču pozornosti, in tako smo se na primer lotili tudi prenove spletnih strani vseh članic NLB Skupine ter nekatere letos tudi že uspešno lansirali. Najpomembneje pa je, da se naše delo odraža v poslovni uspešnosti, v poziciji NLB in rasti NPS, pa vendarle godi tudi, da smo prejeli več nagrad za odličnost v marketingu in komunikaciji, v Sloveniji in na Hrvaškem, vključno z meni še posebej dragoceno nagrado za odličnost marketinške strategije,« pravi.
Pričakuje, da bo leto 2025 podobno ali še bolj dinamično kot letošnje. Na obzorju njihove nove poslovne strategije do leta 2030 so ambiciozni cilji, tako z vidika nadaljnje rasti, krepitve tržnih deležev in fokusa na strateške segmente kot tudi z vidika digitalne preobrazbe vsakodnevnega bančništva. »V marketingu, kjer nosimo veliko odgovornost za doseganje strateške ambicije, pa smo že priča radikalni spremembi procesov. Kreativnost bo, ob podpori umetne inteligence, dobila nov zagon, razvoj podatkovnih modelov pa bo okrepil strateški pristop naših marketinških prizadevanj. Skratka, pred nami so vznemirljivi časi, ki se jih zelo veselim,« še pove. (Foto: Iztok Lazar)
Nad izzive z agilnostjo in premišljenim pristopom
V Zavarovalnici Triglav so tudi v letošnjem letu želeli narediti še nekaj korakov bliže strankam. Tako so nosilno oglaševalsko kampanjo letošnjega leta (z)gradili okoli orodja »kalkulator tveganj,« s katerim lahko stranke v digitalni poslovalnici i.triglav preverijo, katerim nevarnostim je izpostavljen njihov dom. Med drugim so strankam ponudili tudi storitev Zdravnik 360, ki omogoča pogovor z izbranimi zdravniki na daljavo.
Na področju prizadevanj za varnejšo mobilnost so organizirali številne dogodke in aktivacije ozaveščevalne narave, ki so nagovarjale udeležence v prometu po vsej Sloveniji. Ob naštetem so poglobili tudi nekatera športna partnerstva. Tako so na primer z Nogometno zvezo Slovenije širši javnosti predstavili pobudo #zVamiSmo, s katero ozaveščajo o pomenu skrbi za duševno zdravje; v sodelovanju s Košarkarsko zvezo Slovenije pa so oblikovali oglaševalsko kampanjo »Več nas je, bolje je«, ki simbolizira moč ekipnega sodelovanja in z njo prednosti lojalnostnega programa Triglav Komplet.
»Ne dvomim, da bo podobno razgibano tudi prihajajoče leto. Moja pričakovanja zanj so osnovana predvsem na želji po zmanjševanju izzivov, s katerimi se soočamo v marketinški stroki: biti strateški in konsistenten, usmerjen na stranke, ki si želijo vse bolj personaliziranih storitev in vsebin, ter pri tem močno učinkovit še zdaleč ni majhen zalogaj. A verjamem, da ga bomo z agilnostjo in premišljenim pristopom lahko dobro naslovili,« je za MM dejala Tjaša Kolenc Filipčič, direktorica službe za marketing v Zavarovalnici Triglav.
Prispevali k odgovorni uporabi tehnologije
V Telekomu Slovenije pravijo, da je za njimi izjemno dinamično in uspehov polno leto. Še posebej ponosni so na kampanje, ki gradijo trajnostno pozicijo Telekoma Slovenije, kot so »Uživajmo pametno«, »Navijajmo pametno« in »Odmrznimo Slovenijo«. »S temi akcijami nismo le krepili blagovne znamke, ampak tudi prispevali k odgovorni uporabi tehnologije in zmanjševanju digitalnega razkoraka v družbi. Poleg tega smo dosegli odlične rezultate na področju digitalnega marketinga. Z optimizacijo SEM- in SEO-aktivnosti smo povečali organski promet na spletno stran za več kot 35 odstotkov in izboljšali stopnjo klikov na oglase. Prenova strukture oglaševalskih računov in uvedba novih oglasnih formatov sta nam prinesla najvišji delež prikazov med konkurenco,« pravi direktorica marketinga Andreja Lenart.
Veseli jo, da so njihova prizadevanja prepoznali tudi strokovnjaki, kar potrjujeta nagradi marketinška odličnost za projekt »Kibernetska varnost« in sempler za inovativno uporabo podatkov. V letu 2025 bodo nadaljevali z zastavljeno strategijo. Platforma »Uživajmo pametno« bo dobila nove izpeljanke kampanje, s katerimi bodo še naprej ozaveščali o odgovorni uporabi tehnologije. Okrepili bodo svojo pozicijo partnerja varnosti podjetij in posameznikov ter nadaljevali z zasledovanjem trajnostnih ciljev.