24-25
Aktualno

Leto 2024 kot vrtiljak izzivov, 2. del

Nadaljujemo s serijo člankov, v kateri so nam predstavniki oglaševalcev, medijev in agencij zaupali svoje misli o letu 2024 in pričakovanjih za leto 2025.

Največji izziv: prepričati kupce, da so prava izbira

Barbara Randić, vodja marketinga in odnosov z javnostmi v družbi GA Adriatic, pravi, da je bilo leto 2024 po pričakovanjih precej zahtevno. »Po eni strani smo predstavili številne nove modele, med katerimi so Dacia Duster, Renault Rafale, Captur ph2 in Symbioz, po drugi strani pa se nenehno soočamo z vstopom novih, konkurenčnih znamk, zaradi katerih je naš trg še bolj razgiban in zahteven,« pravi.

Predvsem pa je leto obeležila tema električnih vozil oz. evropska regulativa: »Po kar nekaj letih navideznega zatišja na tem področju se je boj za tržni delež električnih vozil znova razvnel. Tokrat je še bolj vznemirljivo, saj smo na trgu dobili veliko novih, konkurenčnih tekmecev, predvsem na področju cen. Še bolj intenzivno bo v letu 2025, pred nami pa je velik izziv: prepričati kupce, da smo prava izbira. Vendar smo odlično pripravljeni, saj bomo lansirali Renault 5 in Renault 4 – dva najbolj priljubljena modela z globoko čustveno konotacijo, še posebej v Sloveniji,« pove.

Letos so veliko pozornosti posvečali tudi podatkom in prehodu na »čas brez piškotkov«, ki se še ni zgodil do konca. Implementirali so kar nekaj rešitev na svoji spletni strani in migrirali na novo platformo za avtomatizacijo sistema za upravljanje odnosov s strankami in so dobro pripravljeni na spremembe. »Naslednje leto bo zagotovo v znamenju modelov Renault 5 in Renault 4, kjer se bomo potrudili pustiti vidno sled v slovenskem medijskem prostoru. Skupaj z ekipo in agencijami se že veselimo in komaj čakamo 2025,« pove Barbara Randić.

Barbara Randic

Inovacije, usmerjene na potrebe kupca

Leto 2024 je podjetju Hisense Europe prineslo dobre rezultate, saj so po celotni Evropi v veliki meri povečevali svoje tržne deleže. Po besedah Alenke Potočnik Anžič, direktorice marketinga v Hisense Europe, uspeh leži v jasno zastavljeni in odlično izvedeni marketinški strategiji, ki se je v letošnjem letu vrtela okoli njihovega partnerstva z UEFA EURO 2024. »Z večmesečno panevropsko kampanjo UEFA EURO 2024 smo z blagovno znamko Hisense dosegli 88-odstotno prepoznavnost in kar 38 odstotkov višjo prepoznavnost sponzorstva, kar je vodilo do 55-odstotnega povečanja namere za nakup. Skupna prodaja na evropskih trgih je zrasla za 21 odstotkov letno in presegla cilje za 6 odstotkov,« navede.

Kot drugi osrednji moment uspeha omenja predstavitev njihovih globalnih blagovnih znamk Hisense, Gorenje in ASKO na sejmu IFA 2024, s trendovskimi koncepti, inovativnimi produkti in privlačnimi aktivacijami: »Nenazadnje odličnega uspeha ne bi bilo brez izdelkov Hisensa in Gorenja, kjer so bile inovacije usmerjene na potrebe kupcev. Tako smo glede na njihove potrebe v Sloveniji razvili, oblikovali in proizvedli posebne pica pečice Gorenje. V letu 2025 bomo nadaljevali z zastavljeno marketinško strategijo, kjer pa v prihajajočem letu prihajajo v središče povečanje učinkovitosti v marketingu, hitrejša izvedba z uporabo umetne inteligence ter nenehna usmerjenost na potrošnika.«

alenka-hisense

(Foto: Žiga Intihar)

Slovence želijo predvsem zabavati

»Ko ti leto postreže z dolgočasnimi cenovnimi vojnami in visokimi popusti, veš, da moraš vse skupaj začiniti z zabavo. Zakaj? Ker verjamemo, da z zabavo vsak izziv postane lahkotnejši in zato smo si zadali cilj, da začnemo pri Slovencih prebujati zabavo,« pravi Jure Bohinc, direktor marketinga v A1.

Najprej so sklenili strateško partnerstvo z Netflixom in ga kot edini slovenski operater vključili v svoje pakete. Za vse, ki se šele na dopustu spomnijo na turistično zavarovanje, so razvili Pametno zavarovanje, ki ga ne moreš pozabiti doma, saj se vklopi samodejno ob prehodu meje. Nato so začeli boj proti visokim računom. Pomagal jim je Gurij, jogijski zen guru, s katerim so začeli razpolavljati račune, da bi pomagali najti notranji mir vsem, ki so jih doletele podražitve. »Gurij se je izvrstno izkazal tudi pri nasvetih za razdražene otroke. Posnel je pravljico Lahkonočnico, v kateri je predstavil kung-ful sproščujoče položaje. Z Gurijem so padli vsi dosedanji rekordi komunikacijske učinkovitosti, verjamemo pa tudi, da obe kampanji lahko štejemo med tiste najbolj zabavne v letošnjem letu. Kaj nas čaka prihodnje leto? Obljubimo lahko le še več zabave,« še izvemo.

Jure Bohinc

Projekti, ki povezujejo trajnost, inovacije in dobrobit skupnosti

Po besedah Sare Bogomolec, direktorice sektorja za marketing družbe BTC, je bilo leto 2024 za družbo BTC izjemno. »Praznovanje 70. obletnice družbe smo zaznamovali z velikimi koraki, ki potrjujejo naš jubilejni slogan 'Narekujemo tempo že 70 let'. Z različnimi marketinškimi projekti smo obiskovalcem, partnerjem in širši javnosti približali trajnostne zgodbe, ki so se odražale tudi v okviru novih vsebin Festivala nakupov in zabave. Prenovljeni wellness v Vodnem mestu Atlantis je postal nova zvezda našega središča, saj združuje sprostitev in sodobne trende, medtem ko je Športni center Millenium ob svoji 25. obletnici več kot navdušil z osveženimi prostori za rekreacijo,« pravi.

Ponosni so tudi na družbeno odgovornost – s podporo več kot 130 posameznikom, organizacijam in projektom so znova dokazali, da jih povezuje skrb za skupnost. Konec leta pa prihaja tudi njihova največja novost, nova spletna stran btc-city.com, ki predstavlja strateški premik in pooseblja novo digitalno smer družbe in bo še nadgradila celotno izkušnjo njihovih obiskovalcev. »Celovit splet komunikacijskih aktivnosti smo namenili darilnima karticama BTC City in Vodno mesto Atlantis ter spletni trgovini BTC City Shop, ki sledi digitalnim trendom in pričakovanjem kupcev ter ponuja priročnost sodobnega nakupovanja. V letu 2025 z navdušenjem pričakujemo dve pomembni obletnici, 20 let Vodnega mesta Atlantis in 25 let SiTi Teatra, ter v začetku leta popolnoma novo spletno stran Vodnega mesta Atlantis, ki bo pravo digitalno popotovanje zabave in sprostitve na najvišji ravni. Naše aktivnosti bomo še naprej usmerjali v projekte, ki povezujejo trajnost, inovacije in dobrobit skupnosti, ter krepili BTC City kot edinstveno središče za vse generacije,« pravi Sara Bogomolec.

Sara Bogomolec

(Foto: Kal Gornik)

Še naprej si želijo ustvarjati pristne zgodbe

Leto 2024 je za komunikacijo blagovne znamke Zelene Doline minilo v znamenju pestrega dogajanja, upoštevajoč dejstvo, da vse od koncepta do izvedbe ustvarjajo v majhnem internem timu. Osredotočali so se na posamezne skupine izdelkov in z različnimi aktivnostmi spodbujali prodajo ter hkrati krepili prepoznavnost blagovne znamke. S kampanjo »Paša za oči« so izvedli številne aktivnosti, namenjene dobrobiti živali, in s tem še dodatno poudarili svojo zavezanost trajnostnemu in odgovornemu delovanju.

»Posebej ponosni smo na organizacijo družinskega dogodka in 1. Trail teka na Golteh, ki smo ga v začetku poletja pripravili za širšo javnost. Za nameček smo to sezono sklenili sponzorsko sodelovanje z vrhunsko smučarko Ilko Štuhec, s čimer podpiramo njeno športno pot in utrjujemo povezavo z vrhunskimi dosežki. Vrhunec leta pa predstavlja posebna kampanja ob 25. obletnici našega božičnega jogurta. Ob tej priložnosti smo zvestim kupcem podarjali knjigo z izjemno zgodbo, ki je nastala v naši mlekarni,« pravi Tjaša Kobal Anžur, vodja strateškega marketinga v Mlekarni Celeia. Doda, da v leto 2025 vstopajo z optimizmom 2025 in da želijo še naprej ustvarjati pristne zgodbe, ki jih zbližujejo s kupci. »Najlepše je namreč takrat, ko smo si blizu,« je prepričana.

Tjaša Kobal Anžur

(Foto: Rok Deželak)

Med vrhunci leta tudi dobrodelni piškotek

Hoferjevo marketinško leto je enega od vrhuncev doživelo ob koncu leta z nadgradnjo oglaševalske akcije za Nasmeškotek. »Ker z našim dobrodelnim piškotkom v zadnjih dveh letih nismo bili prisotni v televizijskem etru, smo se odločili za novo zgodbo – in to v pravem pomenu besede. Slikanica z naslovom Pravljica o čarobnem piškotku, ki je rdeča nit novega televizijskega oglasa, je namreč avtorsko delo. Zgodbo je napisala Nina Kokelj, slikanico pa je ilustrirala Vida Igličar in skupaj sta več kot odlično predstavili čarobno moč Nasmeškotka,« pravijo v Hoferju.

Z Nasmeškotki so do zdaj zbrali že več kot 120.000 evrov za dijake Botrstva, tu pa se njegovo poslanstvo še ne konča. Zgodba iz slikanice je decembra zaživela na lutkovnih odrih, ilustracije iz slikanice pa so ponudili na licitaciji. Izkupiček bodo prav tako v celoti prišteli donaciji za Dijaški sklad Botrstva.

»Med letošnjimi oglaševalskimi kampanjami želimo izpostaviti še 10. obletnico trajnostne pobude Danes za jutri, izvedli pa smo tudi uspešno serijo kampanj za HOFER Telekom – HoT. Z velikim ponosom izpostavljamo še kampanjo Svežina, ki je že drugo leto ena najbolj opaženih v zunanjem oglaševanju in je letos prejela srebrno nagrado na SOF-u v skupini dolgoročnega upravljanja znamk. Z veseljem pa se spomnimo, da smo na  začetku leta prejeli glavno nagrado Outstanding za zunanje oglaševanje HOFER cene,« naštejejo.

Dodajajo, da so njihovi oglasi za slovenski prostor včasih morda res nekoliko neobičajni, a se trudijo, da so sporočilni in zabavni ter da jih kupci lepo sprejmejo in ponotranjijo, kar sporočajo z njimi. V letu 2025 se bodo še bolj osredotočili na oblikovanje kreativnih in udarnih kampanj, ki bodo še jasneje komunicirale njihovo glavno sporočilo, da njihovim kupcem ni treba izbirati med kakovostjo in ugodno ceno, saj pri njih dobijo oboje. »Naše poslanstvo je namreč ponujati izdelke visoke kakovosti po najboljši HOFER ceni, vsakomur v vsakem trenutku – brez programov zvestobe in izrezovanja kupončkov. Naši kupci so različnih starosti, interesov, življenjskega sloga in z oglasi bomo, tako kot v naših trgovinah, tudi v prihodnje ponudili za vsakogar nekaj. Napovemo lahko, da že na začetku novega leta pripravljamo nekaj simpatičnega in udarnega. Kaj, pa naj ostane presenečenje, tako kot vsi oglasi do zdaj,« so skrivnostni.

Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu januar-februar 2025, #523-524. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Naši avtorji