Leto 2024 kot vrtiljak izzivov, 4. del
Po oglaševalcih in predstavnikih medijev svoje mnenje o letu 2024 in pričakovanja za 2025 z nami delijo predstavniki agencij.
Tina Guček
Kljub tradiciji še vedno mladostni
»Kako lahko v svetu, ki se v zadnjih letih sooča s številnimi izzivi in spremembami, ostajamo igrivi, uživamo v delu, zmagujemo? V športno obarvanem letu smo stavili na ekipo. V skladu z letno platformo #playtowin smo veliko igrali, prinesli domov dosti kolajn in kovali taktike za prihodnje tekme. Z ekipo smo ponosno lansirali projekte, ki niso le dosegali komunikacijskih ciljev, temveč tudi ustvarjali dodano vrednost za družbo,« pove Jure Tovrljan, izvršni kreativni direktor v agenciji Pristop.
Med njimi izpostavi platformi »Uživajmo pametno« in »Navijajmo pametno« za Telekom Slovenije, pa tudi večkrat nagrajeno kampanjo »Najtežje besede«, ki so jo ustvarili skupaj z NIJZ. »S poudarkom na močni strategiji smo uspešno pospremili združeno OTP banko na novi poti in upravičili zaupanje naših največjih naročnikov. Poleg omenjenih projektov smo letos z okrepitvijo komunikacije na lastnih kanalih prispevali k dvigu ugleda agencijskega dela. Prisotnost na platformah, kot je TikTok, pa nam je omogočila uspešen nagovor mlajše generacije, kar se že lepo pozna pri prijavah na razpise za delovna mesta. Kljub naši korporativni naravi smo s pristnim pristopom pokazali svojo igrivo plat, ki potrjuje, da smo kljub tradiciji še vedno mladostni,« meni.
V letu 2025 nadaljujejo z resno igro, pozornost pa preusmerjajo na igralca: »Na vsakega od nas. Krepiti želimo interne vezi, se še bolj zbližati z zvestimi naročniki in postati še boljši partner za razvoj. V novem letu smo '100 % Human'. Že letos pa smo v duhu nove platforme lansirali pristoporiginals.com – projekt, kjer naši ljudje oblikujejo in razstavljajo unikatne kose, mi pa jim poiščemo lastnike,« pove Tovrljan in doda še svojo osebno željo. Želi si namreč pravičnega in transparentnega trga, kjer bodo kakovost, inovativnost in pristni odnosi v ospredju, ter projektov, ki presegajo meje tradicionalnega razmišljanja in ustvarjajo dolgoročne učinke. Verjame, da prihodnost marketinga temelji na sodelovanju, trajnostnih rešitvah in vsebinah, ki ne le sledijo trendom, ampak jih ustvarjajo.
Jure Tovrljan, izvršni kreativni direktor v agenciji Pristop (Foto: Žiga Intihar)
Na prvem mestu so ljudje
V letu, ki ga je zaznamovalo navdušenje nad umetno inteligenco, so na Luni \TBWA še utrdili svoje prepričanje v moč in pomembnost svojega vodila, da so ljudje na prvem mestu. »Trdna agencijska kultura svojo moč črpa iz odgovornosti in razumevanja soodvisnosti med sodelavci. Vemo, da se vedno lahko zanesemo drug na drugega, zato se tudi naši naročniki lahko vedno zanesejo na nas – na glede na to, v kakšnih okoliščinah se znajdemo,« je za MM povedala Dali Bungič, direktorica skupine agencije Luna \TBWA.
Kot pomemben dosežek v preteklem letu je izpostavila nagrado Euro Effie, ki potrjuje njihovo osredotočenost na kreativne in učinkovite rešitve ter jih motivira, da bodo tudi v prihajajočem letu gradili na inovativnosti, sodelovanju in nazorih, ki jih povezujejo. »Leto 2025 bomo tako na Luni \TBWA začeli z energijo in predanostjo, ki sta temelj našega uspeha. Lunine največje vrednote ostajajo nova znanja in neprestana rast – tako podjetja kot vsakega posameznika. 2025, mi smo pripravljeni!« pravi.
Dali Bungič, direktorica skupine agencije Luna \TBWA
V novo leto z okrepljeno kreativno in medijsko ekipo
»Znanstveno dokazano je, da je 95 odstotkov naših odločitev podzavestnih, čustvenih. Največkrat se odločimo s srcem in potem iščemo racionalne razloge za naše odločitve. In to na vseh področjih življenja. Za te ugotovitve je bila že leta 2002 podeljena Nobelova nagrada na področju ekonomije,« pravi Gregor Firbas, izvršni direktor Future DDB. V duhu tega so v leto 2024 vstopili z novim pozicioniranjem agencije »the power to move« z jasno ambicijo, da utrdijo svoje mesto kreativnega partnerja, ki pomaga naročnikom dosegati poslovne rezultate. V sklopu tega so naredili inventuro svojih strateških in kreativnih procesov ter močno okrepili kreativno ekipo. In to po celotni vertikali, od izkušenih posameznikov z večletnimi mednarodnimi izkušnjami do nadebudnih mladih talentov, ki jih ženejo tehnologija in novosti.
»Naših sedem kreativnih direktorjev s svojimi ekipami dnevno skrbi za rast največjih oglaševalcev. Na tej poti smo pobrali tudi številne lokalne in regijske nagrade, Sempler, SoMoBorac, Kaktus, Diggit, WEBSI, Outstanding, IdeaX, dobili dve rdeči piki, od tega prvo 'Best of the Best' v kategoriji Brand & Communication Design v Sloveniji. Ponovno smo postali agencija leta na SOF-u, in to že štirinajstič. Iskreno verjamem, da takšnega strateško kreativnega potenciala trenutno ne premore nobena druga agencija v regiji. Z veseljem to dokažemo vsakomur, ki nam bo dal to priložnost,« pravi.
Ponosni so na vsa svoja dela, predvsem pa na tista, ki so plod dolgoročnega partnerstva, med katerimi izpostavi Spar Slovenija, McDonald's, Perutnino Ptuj, Volkswagen, Lesnino, Honor, Studenac, Palomo, Pepco, Merkur, Ekosklad, Pekarno Pečjak in številne druge.
»Kljub temu, da ni bilo vedno vse enostavno, v našem poslu nikoli ni, lahko zaključim, da je bilo leto 2024 za nas uspešno. Tudi v leto 2025 zremo z optimizmom. Pa ne zato, ker mislim, da bo šlo vse gladko – trenutna politična in gospodarska dogajanja v okolici napovedujejo ravno obratno – ampak zato, ker vem, da imamo tako v Ljubljani kot v Zagrebu najboljšo možno ekipo. Poleg kreativne smo na vseh področjih močno okrepili tudi medijsko ekipo z jasnim ciljem, tudi na tem področju ne le ostati najboljši, ampak tudi postati največji,« je zadovoljen.
Gregor Firbas, izvršni direktor Future DDB
Zvesti poslanstvu shiftanja iz dobrega v boljše in iz boljšega v izjemno
Leto 2024 je bilo za agencijo SHIFT zelo intenzivno: »Dober štart v leto z naslovom najbolj učinkovite agencije Effie, spremembe v ekipi, odpiranje digitalne sestrske agencije Diginom, drugo mesto na SOF-u, nagrade na mednarodnih festivalih KIAF in ADCE, redno delo z našimi najljubšimi naročniki, vmes pa natečaji in posebni izjemni projekti, ki so nam krajšali in sladkali dneve in spanec,« pove direktorica Špela Žorž.
Med slednjimi izpostavi projekt z Unicefom »Stiske iz omaric«, s katerim so opozorili na naraščajoče duševne stiske mladostnikov in s predsednikom vlade dr. Robertom Golobom iskali rešitve za izboljšanje trenutnega stanja. »To je bil projekt, ki je terjal veliko napora in čustev, a na koncu prav nikogar ni pustil hladnega. Točno takšni projekti so naša hrana in nam dajejo zagon za naprej. Zato bomo tudi v 2025 ostali zvesti našemu poslanstvu shiftanja iz dobrega v boljše in iz boljšega v izjemno,« še doda.
Špela Žorž, direktorica agencije SHIFT
Nove tehnologije bodo korenito preoblikovale oglaševalsko panogo
V Agenciji 101 leto 2024 opišejo kot dinamično, navdihujoče in prelomno – še posebej na področju uvajanja novih tehnologij, kot je umetna inteligenca. »Fascinantno pri UI je, kako hitro lahko vpliva na naše delo in vsakdanje procese. Pri nas te spremembe sprejemamo odprto in pogumno, saj verjamemo, da prav tak pristop omogoča ključne prednosti za prihodnost. Čeprav smo šele na začetku odkrivanja njenega potenciala, že zdaj čutimo, da bodo te tehnologije korenito preoblikovale oglaševalsko panogo,« pravi Dino Zupančič, direktor in partner v agenciji.
Na področju projektov in naročnikov so ponosni na nova sodelovanja z Barcaffejem in Sparom Slovenija. Med uspehe šteje tudi naziv digitalne agencije leta na festivalu WEBSI ter dosežke na drugih slovenskih in regijskih festivalih. Prav tako so veseli, da so tudi letos snovali projekte s številnimi dolgoletnimi partnerji. »Takšna sodelovanja temeljijo na zaupanju in poglobljenem razumevanju, kar omogoča boljše izide, tako na strateški kot tudi na izvedbeni ravni. Za naprej pa bomo predvsem pripravljeni na digitalno obdobje. Ob tem si želimo posvetiti več časa gradnji pristnih odnosov. Verjamemo tudi, da je čas za večje spremembe na področju natečajev – zlasti za spodbujanje dolgoročnih sodelovanj in upoštevanje standardov ter dobrih praks. Leto 2025 vidimo kot priložnost za nove presežke in še tesnejša partnerstva z našimi naročniki,« pravi Zupančič.
Dino Zupančič, direktor in partner v Agenciji 101
Razvijajo novo identiteto agencije
Leto 2024 je bilo za agencijo Aritmija prelomno v več pogledih. S kampanjo za Mastercard in Nogometni klub Maribor so ustvarili neprecenljive kose oblačil iz avtentičnih dresov in pokazali, kako združiti zgodbo, čustva in trajnost v izjemen projekt. Med posebnimi projekti, ki so jim še posebej pri srcu, je Kovačnikova krona – darilno pakiranje v obliki knjige, ki iz dediščine ustvari sodoben presežek. Prav tako pravijo, da so letos postavili nove mejnike v digitalnih projektih – od inovativnih spletnih mest do digitalnih komunikacij.
»S serijo dogodkov Navdihovalnice smo začeli vračati vrhunsko znanje in navdih v Maribor, mesto izjemnih kreativcev. Prva dva dogodka sta dokazala, da ima ta platforma ogromen potencial, zato v letu 2025 načrtujemo vsaj štiri nove edicije. Ob tem razvijamo novo identiteto agencije, ki še močneje poudarja našo povezovalno in izobraževalno vlogo v regiji. Kreativnost ostaja naše srce, naša gonilna sila. Začetek leta 2025 prinaša novo, izjemno sodelovanje, s katerim bomo kreativno industrijo nagovorili doma in v tujini. Ker verjamemo, da je prihodnost zabavna, igriva in ustvarjalna – in naša naloga je, da jo soustvarjamo,« pravi Goran Radinović, kreativni direktor in ustanovitelj agencije Aritmija.
Goran Radinović, kreativni direktor in ustanovitelj agencije Aritmija
Za njimi je leto preobrazbe
Tjaša Lenardič, direktorica agencije ENKI, leto 2024 prepoznava kot leto preobrazbe. S prevzemom vodenja ENKI-ja se je odločila, da prevetrijo vizijo in temelje agencije ter se pravočasno pripravijo na prihajajoče trende. »Modificirali smo procese, v globino integrirali UI-orodja in opredelili ključna področja delovanja. Znotraj ENKIpe smo se resnično povezali v vrednotah in vzpostavili izjemne odnose, ki se odražajo v strateško nadgrajenih rešitvah, ki jih zagotavljamo partnerjem,« pravi.
Pove, da je vsake toliko let tudi čas za čiščenje portfelja partnerjev. Preko analize odnosov in prispevka so se poslovili od neključnih, da so ustvarili prostor novim, ki so ga hitro zapolnili z znamkami, kot so Sava Re, Hervis, Agencija Oskar in Kauch, in z njimi začeli ero novega ustvarjanja. »Povečujemo osredotočenost na celostne kampanje in družbena omrežja, ohranjamo pa znanje, ki ga imamo na področju spletnih strani in trgovin, le da te še bolj postavljamo v mozaik komunikacijskih aktivnosti. V srcu pa nosimo poslanstvo ENKIja, to je ustvarjanje zavestnih blagovnih znamk. Kar nekaj lastnikom smo z zelo inovativnim pristopom pomagali prepoznati njihovo osebno poslanstvo, nato pa ga preliti v poslovni model, ki v praksi prinaša radostno ustvarjanje v dobro vseh deležnikov. To me resnično osrečuje, saj verjamem, da je to prava pot novodobnega poslovanja in oglaševanja,« pravi Tjaša Lenardič.
Tjaša Lenardič, direktorica agencije ENKI
Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu januar-februar 2025, #523-524. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.