Luna \TAKE OFF
Aktualno

Luna \TAKE OFF: Ko delo v oglaševalski agenciji ni »eno samo garanje«

Luna \TAKE OFF je t. i. »agency life bootcamp«, ki mladim z enomesečnim intenzivnim programom omogoča pristno izkušnjo dela v oglaševalski agenciji.

Pred izvedbo so si zastavili dva pomembna cilja: želeli so razbiti mit, da je delo na oglaševalski agenciji »eno samo garanje«, in z izobraževanjem poskrbeti za prihodnost industrije, saj se čutijo odgovorne za razvoj bodočih ustvarjalcev v oglaševanju.

Na letošnji bootcamp, ki je potekal od sredine februarja do sredine marca, se je prijavilo 105 kandidatov, ki jih zanima oglaševalski svet, številni s področij, ki niso ravno povezana z oglaševanjem, kot so mikrobiologija, veterina in farmacija. Kreativna direktorica v agenciji Luna \TBWA Medeja Kraševec Žnidarec pravi: »Že v prvi sezoni smo bili nad odzivom zelo presenečeni – prijavilo se je 85 ljudi –, v drugi pa še toliko bolj, saj smo prejeli kar 105 prijav. Vedno znova nas navduši, iz koliko različnih študijskih smeri prihajajo kandidati – dobili smo prijave vse od primerjalnih književnikov in novinarjev pa do farmacevtov in biologov. In sploh ne govorim samo o študentih, tudi precej starejši ljudje, ki so morda izkušeni na drugih področjih, a jih oglaševanje vseeno zanima, se prijavijo.« Dodaja pa tudi: »Še eno od lepih presenečenj v letošnji sezoni je bilo večje število prijav za mesto medijskega načrtovalca kot lansko leto, kar je še posebej super, saj je to področje najtežje predstaviti ljudem, ki ne poznajo naše industrije.«

»Z dobro ekipo, ki si pomaga in sodeluje, lahko premagaš vse izzive«

Martin Stariha, direktor naročnikov ter področja razvoja zaposlenih in kulture v agenciji Luni \TBWA. pravi, da se je ideja o izvedbi #agencylife bootcampa rodila že pred nekaj leti, vendar je zaradi pandemije na izvedbo še morala malo počakati. »Mladi oziroma tisti, ki jih zanima oglaševalska industrija, običajno nimajo prave priložnosti, da bi na lastni koži izkusili delo na oglaševalski agenciji in si posledično ustvarijo sliko na podlagi govoric, ki pa velikokrat izhajajo iz izkušnje vsakega posameznika. Seveda jim nismo delali utvar – tako kot ima vsako delo svoje specifike in izzive, jih ima tudi naše. A kot so ugotovili tudi sami, lahko z dobro ekipo, ki si pomaga in sodeluje, premagaš vse izzive. Če pa pri tem spleteš še dobre partnerske in zaupanja polne odnose z naročniki, se vsak ponedeljek z veseljem odpraviš na delo. Glede na odziv in zanimanje za naš program lahko rečemo, da se trend že spreminja in priljubljenost spet raste,« razlaga Stariha.

»Udeležence v oglaševanju čaka svetla prihodnost«

Bootcamp Luna \TAKE OFF je zasnovan tako, da se nanj lahko prijavijo vsi študentje, starejši od 20 let, ki jih zanima oglaševanje ali delo v agenciji. Prijavijo pa se lahko na enega od razpisanih profilov: vodja projektov, teksopisec, oblikovalec, strateg in medijski načrtovalec. »Izmed vseh prispelih prijav nato za vsako področje izberemo samo enega kandidata. Znotraj tega enomesečnega programa tako pet izbranih kandidatov spoznava delo na oglaševalski agenciji preko razpisanih profilov,« razlaga Stariha. Bootcamp je že v osnovi zastavljen tako, da lahko najbolj vedoželjni, kreativni in motivirani udeleženci po zaključku podaljšajo svoje popotovanje na njihovi agenciji. Letos so k nadaljnjemu sodelovanju povabili Zalo Veselič. »Zala se je prijavila za vodjo projektov in v času poteka programa je za to mesto pokazala veliko mero radovednosti, kreativnosti, proaktivnosti in prilagodljivost. Prav tako je pokazala močno željo po učenju in odkrivanju novih področij znotraj oglaševanja in marketinga. Hkrati pa se je tudi na naši strani pokazala potreba, da potrebujemo okrepitve v vrstah vodij projektov. Tako smo zelo veseli, da se nam je Zala pridružila kot asistentka vodje projektov,« pravi Stariha. Dodaja še: »In tudi za vse ostale dosedanje udeležence lahko rečem, da so se izjemno izkazali in da jih čaka svetla prihodnost v oglaševanju, bodisi na Luni ali pa v kakšni drugi agenciji.«

Resničen brief, resničen naročnik, praktična znanja

Program je zasnovan tako, da udeleženci združujejo predavanja, delavnice, sprotno delo v skupini in pri resničnih projektih za njihove naročnike. »Od strokovnjakov iz naše hiše prejemejo vse osnovne (in tudi manj osnovne) informacije o vseh glavnih področjih (kreativa, strategija, oblikovanje, vodenje projektov in načrtovanje medijskega zakupa), poleg tega pa osvojijo tudi brainstorming tehnike, različne tehnike pisanja, predstavljanja idej in podobno,« pravi Medeja Kraševec Žnidarec. V času bootcampa se povežejo tudi s številnimi strokovnjaki iz njihove globalne mreže. »Ta nam omogoča tudi, da jim ponudimo vpogled v bogata znanja \TBWA, kot so Edges, Backslash in Trends, ki jih v drugih agencijah ni mogoče dobiti. Ker takeoffovci postanejo aktiven del naše agencije, se veliko naučijo skozi delo z izkušenimi sodelavci, največ pa jim zagotovo prinese delo za naše naročnike in pri resničnem briefu, ki jim omogoča, da svojo oglaševalsko kampanjo z osvojenim znanjem sami pripeljejo od začetka do konca,« dodaja kreativna direktorica.

»Začetek v svetu oglaševanja zaradi programa veliko lažji«

Zala Veselič, udeleženka bootcampa, ki je po njegovem zaključku v agenciji ostala v vlogi asistentke vodje projektov, pravi, da se je za prijavo odločila, ker se je že dlje časa želela preizkusiti pri delu v oglaševalski agenciji. »Luna \TAKE OFF je bila odlična priložnost, saj nisem spoznala samo delo vodje projekta, ampak tudi vse druge vloge v agencijskem okolju, poslušala predavanja slovenskih in globalnih strokovnjakov mreže \TBWA in postala del Lunine ekipe. Program je odlična ideja za mlade, ki jih privlači delo v oglaševalski agenciji, ampak zaradi pomanjkanja izkušenj še niso prepričani, katera vloga in naloge bi jim glede na njihove spretnosti in interese najbolj ustrezale. Udeleženci bootcampa smo prejeli praktična znanja, nasvete in podporo ljudi, najboljših na svojem področju, za kar sem hvaležna,« razlaga Veseličeva. Pred začetkom bootcampa je imela predstavo, da delo v oglaševalskih agencijah obsega zgolj strogo kreativne naloge, kot so teksopisje, grafično oblikovanje in razni brainstormingi. »Seveda to zajema velik del dejanskih nalog, vendar ima pomembno strateško in operativno vlogo tudi oddelek vodij projektov, ki organizira delo, koordinira komunikacijo ekipe med celotno kampanjo in poskrbi, da so vse ideje in koncepti realizirani učinkovito in pravočasno. Tudi to delo je na poseben način kreativno, saj zahteva prilagajanje pristopov in rešitev glede na dinamične okoliščine agencijskega vsakdana,« pravi Zala Veselič. Trenutno uživa v spoznavanju oglaševalskega sveta, nabiranju izkušenj z vodenjem projektov in ob delu z raznolikimi naročniki. »Od nekdaj me je zanimalo veliko različnih področij, ampak trenutno se želim še bolj poglobiti v oglaševalske kampanje in vse naloge, ki sodijo zraven. Tudi moja izkušnja z delom v agenciji je doslej predvsem pozitivna, saj se kljub pestremu urniku vedno najde čas za oddelčne kolegije, skupinska druženja, izobraževanja in delavnice, ki še dodatno popestrijo naš vsakdan,« je še dodala.

Zala Veselič

»Skupinski duh in sodelovanje med zaposlenimi sta pomembna«

Udeleženka prve sezone Luna \TAKE OFF Maša Tekavčič, ki je prevzela vlogo tekstopiske, je o svoji izkušnji povedala: »Na bootcampu sem se naučila, kako deluje agencija in kaj so zadolžitve različnih oddelkov: kaj je delo tekstopisca, oblikovalca, stratega, medijskega načrtovalca in vodje projektov. Naučila sem se, kako pomembna sta skupinski duh in sodelovanje med zaposlenimi. Nad pričakovanji pa je bil sprejem s strani zaposlenih na Luni in njihova pripravljenost za deljenje znanja ter odprtost.« Pravi, da ji je najbolj koristilo, da je videla, kako delujejo različne vloge znotraj agencije, saj zdaj bolje razume, kje se vidi v prihodnosti. »Pa tudi, kako pomembna je organizacija časa in optimizacija dela, kaj so zakonitosti dobrih oglaševalskih kampanj, kakšna komunikacija je učinkovita na določenih platformah. Dodana vrednost bootcampa je kombiniranje teorije in prakse, ko smo znanje s predavanj lahko takoj uporabili pri našem projektu – konkretnem briefu za naročnika,« dodaja Tekavčičeva.

Maša Tekavčič

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij-avgust 2024, #517-518 Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

Naši avtorji