»Marketing smo iz organizacijske enote premaknili v samo srčiko podjetja«
Predstavljamo še enega od projektov, ki so si prislužili nagrado za marketinško odličnost, ki jo podeljuje Društvo za marketing Slovenije. V kategoriji odličnost marketinške strategije jo je prejel Petrol.
Tina Guček
Kot pravi Mojca Avšič, direktorica marketinga in upravljanja uporabniške izkušnje v Petrolu, je imel marketing v Petrolu v letu 2022 še posebej težko nalogo. Zaradi sprememb na trgu – predvsem regulacije glavnih področij, na katerih delujejo – so morali namreč na novo določiti strategijo in aktivnosti za doseganje poslovnih in strateških ciljev podjetja. »V marketingu smo se že pred časom začeli postavljati v strateško funkcijo znotraj podjetja, zato smo bili na dogajanje v lanskem letu pripravljeni in smo lažje prevzeli ključno povezovalno vlogo v podjetju, podkrepljeno z vzpostavitvijo sodobnih marketinških procesov in orodij, ki so pomembno prispevali k doseganju poslovnih ciljev. Seveda z mislijo na uporabniško izkušnjo in osredotočanjem na kupca na prvem mestu,« pravi.
»Smo na pravi poti«
Projekt je bil po njenem mnenju marketiško odličen, ker so uspeli narediti pomembne premike in se pravočasno in uspešno odzvati na novo realnost trga. »Samo tako nam je uspelo, da smo marketing iz organizacijske enote, ki je bila odgovorna za izvajanje podpornih komunikacijskih in prodajnih dejavnosti, premaknili v samo srčiko podjetja – v oddelek z strateško funkcijo in jasno določeno vlogo v organizaciji, z natančno postavljenimi KPI-ji in močnimi kompetencami,« pojasnjuje.
V kontekstu novih razmer so se morali v Petrolu osredotočiti na prilagajanje poslovne strategije in učinkovito upravljanje tveganj ter hkrati ohranjati pogled na prihodnost, ki je zavezan razvoju trajnostnega poslovanja in ga simbolizira tudi njihova vizija: postati integriran partner v energetski tranziciji z odlično uporabniško izkušnjo. »Pa ne samo v Sloveniji. Funkcijsko smo vodili in usmerjali marketinške dejavnosti povsod v regiji, kjer delujemo: na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Črni gori. Veseli smo, da smo pri tem v oddelku za marketing lahko odigrali tako pomembno vlogo, ki jo je prepoznala tudi stroka,« dodaja Avšičeva.
Da so na pravi poti, potrjujejo tudi rezultati: rast preference prvič v zadnjih petih letih in izboljšanje podobe znamke na ključnih dimenzijah potrošne izkušnje in emocionalnega odtisa, ki sta najpomembnejša za gradnjo arhetipa skrbnika in uporabniške izkušnje. »Vse to nam ne bi uspelo, če ne bi bili močna in kompetentna marketinška ekipa, ki ne samo, da zna delati, temveč tudi želi premikati meje in pustiti pečat na trgu,« je prepričana Mojca Avšič.
»Razumevanje marketinga v najširšem smislu«
V Petrolu si sicer pod pojmom marketinška odličnost predstavljajo razumevanje marketinga v najširšem smislu. »Ker smo v storitveni dejavnosti in ker pokrivamo toliko različnih področij, je ta slika za Petrol resnično široka in zajema vseh sedem 'P-jev'. Pomembno je tudi, da pri vsem, kar počnemo, ne razmišljamo le o kreativnem procesu, temveč tudi o tem, da je ta v službi rezultata in tega, kako bomo izpolnili naše poslovne in prodajne cilje. Vzor na tem področju nam v tujini predstavljajo dobitniki nagrad Effie Europe, od katerih se vedno radi učimo, pa seveda tudi vsi letošnji finalisti za nagrado marketinška odličnost, ki pišejo izjemne zgodbe v širši regiji,« sklene sogovornica.