»Marketing zahteva večdimenzionalen pristop«
Pri 3D Art pravijo, da sprva niso imeli ambicij postati marketinška agencija. Toda sčasoma so jih njihovi naročniki zaradi »razumevanja njihovih potreb in odličnega dizajna«, kot so povedali za MM, začeli dojemati kot polnopravno marketinško agencijo.
Tina Guček
Agencija 3D Art deluje že več kot dvajset let. Njena ustanoviteljica Julija Maček pove, da so se v tem času iz majhne ekipe z velikimi sanjami razvili v uveljavljenega in zaupanja vrednega partnerja, ki ustvarja kreativne in učinkovite marketinške rešitve. »Naša dolgoletna prisotnost na trgu je dokaz vztrajnosti, inovativnosti in močne povezanosti z našimi naročniki,« pravi sogovornica.
Ob ustanovitvi podjetja je bila v svojih tridesetih letih in že globoko vpeta v svet promocijskih in trženjskih izdelkov. Takrat so se osredotočali predvsem na izdelke, kot so okvirji za plakate, stojala za brošure in promocijske plakate ter roll-up stojala. Njena vizija je bila že od samega začetka ustvariti nekaj več kot le ponudnika standardnih trženjskih materialov – želela je namreč postati partner podjetjem, ki želijo s svojimi promocijskimi izdelki izstopati.
Ime 3D Art izhaja iz njenega prepričanja, da marketing zahteva večdimenzionalen pristop – vizualno privlačen dizajn, ki presega pričakovanja in ustvarja posebno uporabniško izkušnjo. »Od samega začetka sem imela odličen občutek za to, kaj naročniki želijo povedati, tudi ko tega neposredno ne izrazijo. To občutljivo zaznavanje mi je omogočilo, da sem razvila personalizirane rešitve, ki ustrezajo njihovim specifičnim potrebam,« pravi. Sprva je bil njihov cilj delovati kot razvojni partner za proizvodna podjetja, ki proizvajajo trženjske materiale, sčasoma pa so jih začeli dojemati kot polnopravno marketinško agencijo. »Všeč jim je predvsem naš kreativen in strateški način razmišljanja, ki jim pomaga doseči njihove poslovne cilje,« izpostavi sogovornica.
Na pragu nove prelomnice
V času njihovega delovanja kot eno od večjih prelomnic omeni leto 2005, ko so prešli iz preproste prodaje izdelkov v ponudnika celovitih rešitev. »To se je zgodilo zahvaljujoč izjemnemu marketinškemu strategu Fedji Hvastiji, ki nas je poučil o globljem razumevanju potrošnikovih nakupnih navad in celotnega nakupnega procesa. Njegov pristop in marketinška paradigma sta vstopila v vse pore našega poslovanja in nam pomagala pridobiti bolj jasen vpogled v to, kaj dejansko počnemo in kako naš posel vpliva na uspeh naših naročnikov,« pravi Julija Maček.
Po njenih besedah ta transformacija ni bila zgolj strateška, ampak tudi kulturna – omogočila jim je namreč, da so postali bolj prilagodljivi in usmerjeni k rešitvam, ki neposredno naslavljajo potrebe in želje njihovih strank. »Od takrat dalje bolje razumemo svoj posel, kar nam je omogočilo, da smo lahko še bolj uspešno sodelovali s podjetji, ki cenijo inovativne in strateške rešitve. Danes smo na pragu nove prelomnice, kjer na novo določamo svojo vlogo v panogi in pripravljamo nove poti za nadaljnjo rast. Vsem podjetjem, ki kdaj izgubijo svojo usmeritev ali potrebujejo novo perspektivo, priporočam, da najdejo svojega 'Fedjo' – nekoga, ki prinese svežo energijo in usmeritev, ko je to najbolj potrebno,« svetuje.
Pomemben mejnik, na katerega so izjemno ponosni, je odprtje njihovega showrooma, ki bo ponujal edinstveno »immersive« marketinško izkušnjo: »To pomeni, da bomo naše obiskovalce dobesedno 'potopili' v svet marketinga z uporabo naprednih tehnologij, kot so navidezna resničnost, obogatena resničnost in ostali interaktivni elementi. Ta prostor bo omogočil našim strankam, da izkusijo naše rešitve na povsem drugi ravni. Namen tega showrooma je ustvariti globoko čustveno povezavo in nepozabno izkušnjo, ki bo obiskovalcem omogočila, da na lastni koži doživijo, kako lahko naše rešitve oživijo in navdihnejo.«
Rešitve, ki izstopajo in aktivno spreminjajo uporabniško izkušnjo
Nabor storitev, ki jih nudijo, je širok, saj so temelj njihovega poslovanja tako sejemske postavitve kot tudi POS-stojala ter prostorske in marketinške rešitve. Hkrati se prilagajajo sodobnim trendom, saj sejemske in POS-rešitve, ki so fizične narave, izkoriščajo kot platforme za nadgradnjo – bodisi za podajanje vsebin bodisi za ustvarjanje »immersive« oziroma izkustvenih rešitev. Prepričani so, da so digitalne nadgradnje danes neizogibne, saj so že pred časom spoznali, da je v letu 2024 skoraj nemogoče izstopati brez njih. »Čeprav so naše analogne rešitve estetsko dovršene in sodobne, same po sebi v današnjem marketingu ne zadoščajo za preboj. Da bi vplivali na nakupne navade, moramo biti izvirni. Naše vodilo je: 'To WIN the customers, you have to WOW them' – da bi torej pridobili naročnike, jih moramo navdušiti,« povejo.
Pri projektih se trudijo razumeti, kaj pritegne naročnikovega kupca, kaj opazi in kaj ga prepriča, da naredi prvi korak – da se ustavi, pogleda in pomisli: »Je tu kaj zame?« Njihova moč je v združevanju kreativnosti, premišljenega načrtovanja in tehnične podkovanosti ekipe, kar jim omogoča uresničitev tudi najbolj kompleksnih predstavitev. »Takšne rešitve ne samo da izstopajo, ampak tudi aktivno spreminjajo uporabniško izkušnjo. Naša dodana vrednost je v tem, da znamo kreativno izkoristiti in nadgraditi obstoječe vsebine in oblikovne rešitve naročnikov. To pomeni, da ne 'odkrivamo tople vode' tam, kjer ni treba, kar naročniki cenijo. Ni jim treba skrbeti, da bi prejeli preveč 'out-of-the-box' rešitev, s katerimi se ne bi mogli poistovetiti. V B2B-sektorju je to ključnega pomena,« ugotavljajo.
Inovativne marketinške rešitve, ki presežejo zgolj oblikovalsko odličnost
Njihovi največji naročniki prihajajo iz različnih panog, kjer cenijo strateški in kreativen pristop agencije. Sodelujejo z vodilnimi podjetji, ki iščejo inovativne marketinške rešitve, takšne, ki presežejo zgolj oblikovalsko odličnost in aktivno vplivajo na vedenje njihovih strank. Največ naročnikov pridobijo preko priporočil, takoj zatem pa pomembno vlogo igra njihovo jasno strukturirano spletno mesto. Potencialni naročniki lahko preko podrobno opisanih študij primerov pridobijo jasen vpogled v njihovo delo, oblikovalski proces in rešitve, ki so jih razvili v okviru različnih marketinških projektov. S tem jim omogočajo, da že na začetku vedo, kaj lahko pričakujejo od sodelovanja z njimi.
»Verjamemo, da je danes eden od največjih izzivov za B2B-podjetja, da potencialnim strankam olajšajo nakupni proces. Po podatkih Gartnerja kar dve tretjini B2B-nakupne poti kupci porabijo za razumevanje ponudbe in zbiranje informacij. Stranke najbolj cenijo ponudnike, ki jim na jasen in strukturiran način zagotovijo prave informacije preko pravih kanalov, kar jim omogoča lažji nakupni proces. Če to storimo pravilno, lahko po raziskavah to vodi do dvakrat večje vrednosti posla in manj težav po nakupu,« pove Julija Maček.
Dobra pripoved je strateško orodje
Če odklikate na njihovo spletno stran, boste tam našli zapis: »Sestavljamo zgodbe za spremembe. Dobra pripoved je strateško orodje. V bitki za pozornost zmaga tisti, ki informacije pretvori v zgodbe.« V agenciji pozornost pritegnejo s tem, da neposredno naslavljajo bolečine in težave svojih kupcev, za kar pravijo, da je v marketingu pogosto spregledano. »Čeprav se zdi osnovno in samoumevno, je to eno od najtežjih področij za večino podjetij. Pogosto se premalo poglabljajo v to, kdo so njihovi kupci, kaj mislijo in kakšni so njihovi pravi, iracionalni vzvodi za nakup. Ne gre zgolj za objektivne dejavnike, kot so kakovost, zanesljivost ali tradicija. Gre za globlje, bolj čustvene razloge, kot so strahovi, pomisleki, vpliv mnenj drugih in nezaupanje v obljube. Ključno je, da kupcem olajšamo razumevanje, kako jim lahko dodamo vrednost in jim pomagamo premagati izzive,« pravijo.
Na vprašanje, kaj vedno pritegne pozornost, ne poznajo univerzalnega odgovora ali enega pravila. »Tudi mi ne moremo z gotovostjo trditi, kaj bo zagotovo delovalo, dokler ne dobimo povratne informacije od naročnikov. A na podlagi bogatih izkušenj – skozi leta smo zbrali dovolj povratnih informacij – imamo boljši občutek kot morda naši naročniki. Na sestankih jim ne obljubljamo, kaj bomo storili zanje, saj tega takrat še ne vemo zagotovo. Namesto tega jim predstavimo različne primere, kjer so naši pristopi že uspešno pritegnili pozornost in dosegli želene rezultate,« pove Mačkova in navede primer: »To je podobno, kot če se odločiš za šiviljo, ki bo izdelala tvojo poročno obleko. Morda še ne veš natančno, kakšno obleko ti bo sešila, ampak vidiš, da je naredila že veliko izjemnih oblek, nad katerimi so bile neveste navdušene. Zato verjameš, da bo tudi zate ustvarila nekaj posebnega, kar ti bo popolnoma pristajalo. Enako velja za nas – naročniki nam zaupajo, ker vidijo, da smo že mnogokrat uspešno rešili podobne izzive, in verjamejo, da bomo tudi zanje našli najboljšo rešitev.«
»Povezuje nas jasna vizija in predanost odličnosti«
Ekipa 3D Art skupaj z rednimi zunanjimi sodelavci šteje petnajst ljudi. V tako majhni ekipi je ključno, da vsak član svoje delo opravi čim boljše, saj so njihovi procesi zelo medsebojno povezani. Ponosni so na nizko stopnjo fluktuacije, kar izpostavijo kot odraz tega, da se sodelavci počutijo cenjene, videne in slišane. »Tudi kadar delo posamezniku morda ni povsem po meri, vsi zasledujemo skupni, višji cilj – uspešno izveden projekt in zadovoljnega naročnika, ki se bo z veseljem še vrnil k nam. Naša moč je v tem, da vsak prispeva svoj del v skupno zgodbo. Ključni člani ekipe pokrivajo različna področja – od kreativnih oblikovalcev in strateških vodij do projektnih menedžerjev in tehničnih strokovnjakov. Vsi delujemo usklajeno, saj nas povezujeta jasna vizija in predanost odličnosti v vsem, kar počnemo,« pove Mačkova in pogovor sklene z razmišljanjem, kaj jih čaka v prihodnje.
Julija Maček, direktorica in svetovalka za marketing, projekt »Unior, posodobitev celostne grafične podobe in marketinške pojavnosti«.
Matej Peternelj, vodja kreative, projekt »SIQ, korporativna 3D-animacija«.
Matej Puklavec, arhitekt, projekt »Petrolov sejemski nastop«.
Miloš Mihajlovič, vodja prodaje, projekt »Rio mare, prenova POS-maloprodajnih rešitev«.
»Naše meje določajo zgolj naše ambicije«
»Na spletni strani je objavljena moja izjava, ki se glasi: 'Dokler bom jaz v tej firmi, kreative ne bo nihče omejeval.' Naše meje določajo zgolj naše ambicije in sposobnosti uresničevanja inovativnih rešitev, ki presegajo pričakovanja naročnikov. Z leti smo spoznali, da je največji izziv najti prave ljudi, ki bodo naše drzne ideje uspešno realizirali. Zelo skrbno izbiramo, koga zaposlimo, in ko nekdo prestane naše kadrovsko sito, postane del tesno povezane ekipe, ki deluje kot družina. Ta močna povezanost se odraža v naši nizki stopnji fluktuacije in v visoki stopnji zaupanja, ki ga gojimo med seboj,« še izpostavlja Julija Maček.
Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu oktober 2024, #520. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si