bla
Aktualno

Marketinški jin in jang ali kako sodelujeta marketing in poslovna informatika?

V uredništvu MM-a pogostokrat zasledimo, da je sodelovanje med tema dvema oddelkoma lahko (milo rečeno) pestro. To bomo med slovenskimi podjetji raziskovali v naslednji seriji člankov.

Marketing in IT (pa tudi analitika) ne moreta drug brez drugega. Podatki so seveda nova nafta in marketing še nikoli ni potreboval in uporabljal toliko »nafte«. V zadnjih letih smo objavili le malo intervjujev, v katerih vodilni marketingarji ne bi poudarjali pomena uporabe (dobrih) podatkov. Smo pa pri tem izhajali iz dejstva, da so v oddelkih marketinga in IT-ja lahko precej različni ljudje. Zato smo se bolj kot na rezultat osredotočili na odnose in način sodelovanja. Predstavljali bomo podjetja iz različnih panog, kot prvi Lidl Slovenija in Novo KBM.

Nekonfliktno, a izzivov polno sodelovanje

V Lidlu Slovenija je poslovna analitika »doma« v področju kontrolinga. Sodelovanje med kontrolingom ter področji prodaje in nabave (v katero spada tudi področje marketinga) je po besedah ekipe za korporativno komuniciranje tekoče in brez morebitnih konfliktov. »Vsi vključeni interni deležniki se zavedamo, da gre za pomembne in za razvoj ter upravljanje poslovanja pomembne podatke.  Izzive vidimo predvsem pri standardizaciji procesov, omejitvi resursov ter pri delovanju v okviru zagotavljanja spletne varnosti.«

Stranke kot najpomembnejši skupni imenovalec

»Za vsako podjetje in organizacijo je pomembno, da ima jasno postavljene cilje in ti morajo biti predstavljeni ključnim enotam in njihovim zaposlenim. Nobeno področje dolgoročno ne more dobro delovati brez sodelovanja drugega,« poudarja Jure Bračko, direktor marketinga in komuniciranja v banki Nova KBM. Ob tem dodaja, da imajo v NKBM jasno zastavljene cilje. »Zgradili smo tudi močno zavedanje med zaposlenimi, da te lahko dosežemo le s skupnim sodelovanjem. V času hitrega razvoja in uvajanja vedno pogostejših sodobnih rešitev je pomembno, da naši strokovnjaki iz posameznih področij prepoznajo trende, novosti, želje in potrebe strank, se znajo hitro medsebojno povezati in pristopiti k implementaciji rešitev za dosego končnega cilja, ki je zadovoljstvo strank,« je povedal. Prav stranke navaja kot najpomembnejši skupni imenovalec njihovega dela.

»Torej, če marketing banke potrebuje podatke za komunikacijo oziroma kampanjo, jih analitiki zagotovijo. Če analitika za svoje naloge potrebuje sodelovanje marketinga, so ti prav tako odzivni. Ponosno lahko rečem, da smo v banki zgradili korporativno kulturo, ki zagotavlja deljenje informacij, in procese dela, v katerih uvajanje medsektorskih novosti, tudi z IT, poteka proaktivno, zavzeto in s strokovno komunikacijo. Kar pomeni, da se morebitni nesporazumi hitro in učinkovito razrešijo,« sklene.

Intervju

blaz
06. 11. 2024

Priljubljenost TikToka ne pojenja, o čemer smo se pogovarjali z Blažem Vižintinom,…

zz
02. 11. 2024

S Klemnom Selakovičem, enim od najbolj priljubljenih podkasterjev v Sloveniji, smo se…

Kako ustvarjati za nekoga? Mar ne pomeni ustvarjati »za nekoga« ustvarjati z namenom ugajanja? Če ustvarjalec ustvarja za urednika, šefa ali ciljno…

Nataša Pavlović Bujas
26. 10. 2024

Nataša Pavlović Bujas, predsednica Mednarodnega združenja za odnose z javnostmi (IPRA),…

»Največji zalogaj za komunikatorje je izjemno velik padec zaupanja. Ljudje ne zaupajo več nikomur, ne medijem ne vladi, niti organizacijam civilne…

Naši avtorji