Maska kot nov oglaševalski format
Maske, ki nas ščitijo pred koronavirusom so postale »obvezna oprema«, izkazale pa so se tudi kot odlično in domiselno promocijsko orodje. Prvi, ki je v Sloveniji predstavil oznamčeno masko pa je bil prav MM, ki je z njo 'vabil' na Diggit.
Tina Guček
Ko smo pripravljali marčevsko številko Marketing magazina, je bil koronavirus omejen na Kitajsko in zdel se je kot nekaj, kar na Evropo (in Slovenijo) ne more pretirano vplivati. Takrat smo na uredništvu še načrtovali naš letni dogodek Diggit, ki bi se moral zgoditi junija 2020 in zdelo se nam je zanimivo, da v revijo priložimo zaščitno masko z Diggitovim logotipom. »Maske smo na trgu iskali še preden se je nakupov lotila država, še preden je bila razglašena epidemija. Že takrat, v normalnih razmerah, jih praktično ni bilo. Po naključju smo našli dobavitelja, ki je zahteval plačilo takoj, v roku nekaj ur in če ne bi pohiteli s plačilom, jih ne bi dobili. Tik pred objavo materialov revije in 'oglasa-maske', smo se vprašali, če morda ne pretiravamo, če morda ne prehitevamo nove realnosti … Potem pa je praktično isti dan prišla novica o razmahu pandemije v Italiji in postalo nam je jasno, da nimamo kaj čakati,« pravi Marjan Novak. In če sprva nismo niti pomislili na to, da se bo situacija v nekaj dneh tednih tako spremenila, je ta maska kmalu prav prišla marsikateremu našemu bralcu, saj s(m)o v prvih dneh protikoronskih ukrepov maske imeli doma le redki.
Maska kot modni dodatek
Ko so maske postale obvezne, so se tistim za enkratno uporabo kmalu pridružile maske iz blaga, kar so hitro izkoristile modne navdušenke in modne znamke. Maske niso bile več le bele, ampak različnih barv in vzorcev, na njih pa smo lahko videli tudi logotipe prestižnejših modnih znamk, kakršne so Fendi, Gucci in Versace. Svileno Fendijevo masko so spomladi v trgovini SaksFifthAvenue v New Yorku prodajali za 220 evrov, v nekaterih spletnih trgovinah pa je dosegla ceno 270 evrov. Nekoliko cenejša je bila maska iz kolekcije Versace Versus, za katero so uporabnice odštele 'le' 140 evrov.
Dobrodelna Disney in NBA
Kot odlična tržna niša so se izkazali tudi otroci, ki so se razveselili mask z motivi svojih najljubših junakov, na primer mask z Anno in Elso iz risanke Ledeno kraljestvo ali z motivom Hello Kitty. Strokovnjaki so hitro opozorili na to, da bi prodajanje mask z licenčnimi motivi lahko zmotilo uporabnike (češ, da blagovne znamke v pandemiji vidijo priložnost za hiter zaslužek), zato so se mnoga podjetja odločila prodajo mask povezati z dobrodelnostjo. Disney je na primer milijon dolarjev dobička podaril humanitatni organizaciji Medshare, ki po vsem svetu dostavlja medicinske pripomočke in zdravstveno opremo. Za podoben pristop se je odločila tudi košarkarska liga NBA, kjer so dobiček od prodaje mask z logotipi in motivi športnih ekip podarili dobrodelnima organizacijama Feeding America in kanadski Second Harvest.
Pomaga tudi RK Celje
Za podobno dobrodelno potezo so se odločili tudi v Rokometnem klubu Celje, ki je eden prvih slovenskih športnih klubov, kjer so predstavili svoje brandirane maske. Celoten zaslužek od mask gre v sklad, ki ga bodo pred začetkom novega šolskega leta namenili za nakup računalniške opreme za otroke iz socialno ogroženih družin. »Ideja za maske se je porodila dokaj hitro po izbruhu koronakrize. Vedno smo pozorni na to, kaj se dogaja v svetu športa in kaj počno drugi, ob tem pa, če je le možno, želimo kdaj tudi orati ledino. Tako je bilo na primer s prodajo imen na sedežih dvorane Zlatorog,« je za MM povedal Miha Pantelič, vodja marketinga, sponzorstev in odnosov z javnostmi v RK Celje. Pravi, da so želeli razviti masko, ki bo odražala njihov klub in tisto, kar se trudijo početi. Roza barva tako predstavlja njihovo podporo Europa Donni, organizaciji, ki jo že nekaj let podpirajo z igranjem v roza dresih, na voljo pa so tudi maske v drugih barvah in v otroških velikostih. S prodajo mask preko nove spletne platforme, ki so jo prenovili prav v času koronakrize, so zadovoljni, pravijo pa, da se trend prodaje spreminja glede na same razmere.
Različna podjetja razmišljajo različno
O tem, ali razmišljajo, da bi oznamčene maske nosili tudi njihovi zaposleni, smo se pozanimali tudi pri nekaterih slovenskih podjetjih. »Maske postajajo nov oglaševalski format. V storitveni dejavnosti, kot je AMZS, bi lahko postale celo del uniforme za zaposlene, ki jo nosijo, na primer mehaniki, pregledniki, inštruktorji varne vožnje … Z mislijo uvedbe brandiranih se aktivno poigravamo, a želimo zaposlenim zagotoviti učinkovite maske, ki nudijo dovolj udobja, zato smo še v fazi poizvedovanj in testiranj,« nam je zaupala Maja Ambrož, vodja tržnega komuniciranja v AMZS.
Pri Mercatorju so nam povedali, da o njih ne razmišljajo, saj pravijo, da na obrazne maske gledajo predvsem kot na zaščito za zaposlene v prizadevanjih za preprečevanje širjenja okužbe. »Ker so zaposleni v trgovinah in nosijo uniforme, ni posebne potrebe še za dodatno identifikacijo z logotipom na maskah,« pravijo.
Koraka v smeri opremljanja higienskih mask za zaposlene ali mask, ki bi jih namenili v promocijske namene, do sedaj niso naredili niti v Zavarovalnici Triglav, kjer sicer pravijo, da v sklopu marketinških aktivnosti pogosto uporabljajo kreativne marketinške poteze, med katere se uvršča tudi inovativna izbira oz. uporaba prostora, ki ga blagovne znamke lahko namenijo promociji.
So pa pred kratkim oznamčene pralne maske z grafiko in logotipom dobili vsi zaposleni v A1. »Z brandiranimi maskami znamka dobi priložnost za pojavljanje na nov in zelo viden način, zaposleni pa možnost, da tudi skozi zaščitno opremo izkažejo pripadnost podjetju. Verjamemo, da bodo zaposleni v A1 brandirane maske nosili ne samo v službi, ampak tudi izven nje. Seveda pa varnost še vedno ostaja na prvem mestu. Zato zaposlenim na najbolj izpostavljenih delovnih mestih za uporabo med delovnim časom še naprej zagotavljamo tudi certificirane medicinske maske najvišje kakovosti,« pravijo v A1.
Ne le maske za zaposlene, ampak tudi za stranke
Zanimivo področje, kjer lahko oznamčene maske podjetja ponudijo tudi svojim strankam, je področje lepotnih storitev, med njimi smo opazili podjetje Manikira Urban Spa. Andreja Merhar, lastnica in direktorica MUS, pravi, da v podjetju stremijo k dobremu počutju zaposlenih. Zato so jim želeli olajšati delo in ponuditi 100-odstotno bombažno pralno masko, ki bo bolj prijetna kot maske za enkratno uporabo. »Kozmetičarka dela v neposrednem stiku s strankami vsaj 6 do 8 ur dnevno in se mora počutiti udobno. Poleg tega je bil za nas to tudi neke vrste izziv, kako iz neprijetne situacije, ko trg in stanje v državi zahtevata nujno zaščito in nujno 'dodatno opremo' za zaposlene, nošenje maske obrniti v svoj prid in masko spremeniti v modni dodatek,« je povedala Andreja Merhar. Najprej so naročili vzorce in jih predstavili zaposlenim, ki so bili navdušeni, maske pa so nato opremili z logotipi. »Zanimanje in povpraševanje strank je privedlo do novega MUS izdelka – pralnih mask, ki so že na voljo v naši spletni trgovini. Na trg smo poslali klasične maske za odrasle in otroke, pa tudi bolj prefinjene maske za posebne priložnosti, na primer maske s čipko, tilom in svilo,« pravi sogovornica.
Vsaka promocija je dobrodošla
Maske z logotipom svojega salona si je omislila tudi Vesna Kodrič, lastnica salona za podaljševanje las Vesna. »Idejo za maske z logotipom našega salona sem dobila, ker so stranke pogosto pozabile s seboj prinesti svojo masko. Zato sem pomislila, da bi dala zašiti svoje maske, na katere bi natisnila tudi naš logotip. Maske so pralne in za večkratno uporabo, stranke pa povejo, da so jim všeč, ker nudijo zaščito in so hkrati lepe. S ponosom jih nosijo tudi zaposleni, sama pa nanje gledam kot na možnost dodatne izpostavljenosti. Saj veste – vsaka promocija je dobrodošla,« pravi Kodričeva. V njihovem salonu so bili med prvimi, ki so uvedli oznamčene maske in opaža, da so hitro dobili kar nekaj 'posnemovalcev'.
Povpraševanje je veliko
V izdelovanju bombažnih pralnih mask so poslovno priložnost videli tudi v Zoofi – zadrugi oblikovalcev in ustvarjalcev, kjer pravijo, da je povpraševanje kar veliko. »Največ zanimanja je bilo maja, ko so se ljudje začeli vračati v službe. Na voljo imamo maske vseh desetih oblikovalk Zoofe. Vsaka je pustila svoj pečat s svojim slogom, ki je prepoznaven tudi v kolekcijah oblikovalk. Tako lahko obiskovalke kombinirajo masko k oblačilu. Priljubljene so cvetlične, še bolj pa uporniške. Najbrž zaradi situacije, ki jo imamo trenutno v Sloveniji,« je za MM povedala Simona Kogovšek. Pravi, da se je na posamezne oblikovalke iz Zoofe obrnilo tudi nekaj podjetij, s katerimi so se dogovorili za izdelavo mask z njihovimi logotipi, ki so jih oblikovali posebej za njih.