Mastercard uvaja haptični logotip
Z vibriranjem do okrepitve zaupanja in varnosti ter večjega zadovoljstva strank med plačevanjem.
Kaja Kovič
Po zvoku, vonju in okusu sledi »razvajanje« dotika
Mastercard za približevanje strankam izkorišča njihove čute, s čimer si prizadeva za stalno izboljševanje njihove nakupne izkušnje. V preteklosti so ustvarili že precej inovativnih trenutkov, ki naj bi potrošnike spominjali na njihovo blagovno znamko, med njimi posebno Mastercardovo himno oziroma melodijo (sluh), edinstven parfum (vonj) in odprli nekaj pop-up restavracij, med drugim tudi v Ljubljani (okus). Letos pa predstavljajo še haptični logotip.
Kot je za MM že marca povedala Beatrice Cornaccia, je za podjetje marketing znanost, zato vse, kar počnejo, analizo, ozadje, vpogled, pomen in jasne podporne razloge. V tej luči je blagovna znamka Mastercard uvedla izkušnjo za »razvajanje« dotika; gre za niz vibracij, ki jih bodo stranke občutile preko telefona med spletnim nakupovanjem ali pri uporabi plačilnih terminalov. Raja Rajamannar, Mastercardov globalni direktor marketinga, je na konferenci Brandweek pojasnil, da ta inovacija krepi zaupanje, varnost in zadovoljstvo strank med plačevanjem. Vibracije ustvarjajo občutek zaključka transakcije in zmanjšujejo negotovost pri plačilu.
Rešitev so razvili v sodelovanju z agencijo McCann in je usklajena z zvočnim logotipom Mastercarda, ki je bil uveden leta 2019. Haptični logotip bo najprej predstavljen v Latinski Ameriki in Vzhodni Evropi, v roku enega leta pa se bo inovacija razširila na 50 milijonov prodajnih mest.
Rajamannar poudarja, da tovrstne inovacije krepijo zaupanje strank, kar podkrepi tudi s podatki: »Zvočni logotip je bil sprejet na vseh večjih trgih, podatki pa kažejo, da se bo 80 odstotkov strank bolj verjetno vrnilo k trgovcu, ki uporablja te zvoke.«
Kot še pojasnjuje, je za uspeh inovacij pomembno ustvariti prostor za eksperimentiranje: »Majhen del marketinškega proračuna namenjamo 'norim' inovacijam in s tem spodbujamo podjetje k preizkušanju novih idej.«
Zakaj? Ker je oglaševanje mrtvo
Pri družbi Mastercard se poslužujejo tovrstnih aktivacij, ker Rajamannar vztraja pri tem, da je oglaševanje mrtvo. Po njegovem cilj Mastercarda ni prodajati, temveč spoštovati družbo in potrošnikom ponujati neprecenljive izkušnje. Povprečen potrošnik je zasut z informacijami, oglaševalskimi sporočili, kampanjami, zato tega v Mastercardu ne želijo početi. »Z njimi se želimo le povezati, zato moramo biti avtentični, se ne vsiljevati in vsakič uporabiti malo brezčasnih elementov. Slednji namreč vplivajo na človeška čustva,« je za MM dejala Cornacchia. »Ko ustvarjamo izkušnje za potrošnike, se jim želimo približati na vseh točkah stika, torej se povezati z njimi preko vseh petih čutov, in tako po vidnem, slušnem in okusnem elementu nadgrajujemo še otip; tu pa se naša zgodba še ne konča (smeh).«