Mediji so v kriznih situacijah glavni vir (kredibilnih) informacij
O tematiki poplav smo že govorili s komunikacijskimi strokovnjaki in zavarovalnicami, tokrat pa smo o tem, kako so se lotili komuniciranja te naravne katastrofe, vprašali medije.
Tina Guček
V medijski hiši Pro Plus pravijo, da 24UR ni samo naslov njihove oddaje, ampak je to zlasti v času kriznih situacij njihov službeni urnik. »Ni pretiravanje, če rečemo, da je naše poslanstvo, da ljudem prinesemo aktualne novice s terena, da zato vstajamo sredi noči in tri dni stojimo v vodi. V takšnih trenutkih se še bolj pokaže naše timsko delo, v službo pridejo tudi ljudje, ki naj bi bili takrat prosti, s skupnimi močmi prispevamo k temu, da imamo na spletnem portalu 24ur.com in v informativnih oddajah 24UR in Svet najnovejše informacije in osebne zgodbe, pri tem pa ne le poročamo, ampak na terenu tudi sami pomagamo,« pravijo.
Ko zgodbe in informacije prerastejo okvire njihovih rednih oddaj, dodajo v programsko shemo še izredne novice. Tako je bilo tudi v času izrednih razmer, ki so jih povzročile nedavne poplave. Prvo izredno informativno oddajo so imeli na POP TV, Kanalu A in 24ur.com že dan po poplavah, torej v petek, v soboto so na POP TV in 24ur.com večkrat dnevno poročali v živo s terena. Prav tako so v nedeljo obširno poročali o stanju v Sloveniji v vseh svojih informativnih oddajah, njihovi novinarji pa so se s terena oglašali na 24ur.com, kjer so imeli čez dan tudi v živo prenose najpomembnejših dogodkov.
Žana Vrtačnik, novinarka 24UR, ki je o poplavah poročala s Koroške.
Ne le poročanje, tudi pomoč
»Kot smo poročali o vsem aktualnem dogajanju, smo seveda objavljali tudi informacije o tem, kako pomagati prizadetim v poplavah. Med drugim se je naša medijska hiša že prvi dan poplav povezala z Zvezo prijateljev mladine Moste-Polje Ljubljana. Kot medijski partner projekta Verige dobrih ljudi smo nemudoma aktivirali SMS-donacije in poseben sklic za nakazila na TRR. Še naprej uspešno zbiramo sredstva, saj želimo družinam pomagati celostno, kar ni le fizična donacija. Pomagali bomo plačevati račune, skupaj poiskati pravno in psihološko pomoč, kar seveda traja dlje časa in resnično pomaga družini, da se postavi na noge,« so nam povedali na Pro Plusu in dodali, da so ob tem redno objavljali tudi informacije o podjetjih in posameznikih, ki so priskočili na pomoč in pri tem sledili svojemu poslanstvu, kar je vredno vsake pohvale.
»Zanesljive in aktualne informacije v kriznih časih ljudje iščejo pri nas«
Polonca Komar, vodja službe za komuniciranje RTV Slovenija, pravi, da se pomen in poslanstvo javnega medija RTV Slovenija še posebej pokaže v težkih, resnih družbenih situacijah in izrednih razmerah. »Ob katastrofi takšnih razsežnosti, kot so bile nedavne poplave, je najpomembneje, da je javnost celovito obveščena o dogajanju po državi in prav javni mediji, kakršen je RTV Slovenija, so tisti, ki v takšnih trenutkih v domove prinašajo zanesljive in aktualne informacije, zato jih v kriznih časih ljudje iščejo pri nas,« pove.
Ekipe RTV Slovenija so se tudi v nedavnih izrednih vremenskih razmerah na terenu prebijale na najbolj prizadeta območja, da so lahko prikazale razsežnosti te katastrofe in ganljive zgodbe ljudi, ki jih je ujma najbolj prizadela. V težkih zgodbah so sočutni in jih ne izkoriščajo za to, da bi dvigali branost, poslušanost ali gledanost, je zatrdila predstavnica RTV Slovenija.
Na vseh televizijskih in radijskih programih ter na spletnem portalu rtvslo.si so v najtežjih dneh letošnjega poletja nemudoma prilagodili program (izredne informativne oddaje, podaljšani Odmevi, Odmevi Plus, prilagoditve radijskega programa, ki je v realnem času obveščal o razmerah po državi …) in tako gledalce, poslušalce in bralce pravočasno obveščali o dogajanju po državi, vseh preventivnih varnostnih ukrepih in napotkih pristojnih oblasti, hkrati pa tistim, ki so se znašli pred eno najtežjih preizkušenj v življenju, dali vedeti, da jim vsa Slovenija stoji ob strani.
Zbrali več kot 1.200.000 evrov
»Naši novinarji so bili ves čas na terenu. Radijska novinarka Metka Pirc je bila, denimo, prva novinarka, ki se ji je uspelo z ekipo prebiti do takrat povsem odrezane Črne na Koroške in poročati o tamkajšnjih razmerah. Vseh šest radijskih postaj Radia Slovenija je ves dan in vso noč spremljalo dogajanje in objavljalo aktualne alarme in informacije,« pove Komarjeva, ki doda, da se predanost zaposlenih poslanstvu javnega medija najbolj izkaže prav v težkih časih. »In na RTV Slovenija vedno znamo stopiti skupaj za dobro ljudi. Prav slednje je potrdil tudi poseben dobrodelni dan Skupaj za Slovenijo, na katerega smo na vseh programih RTV Slovenija in na spletnem portalu ves četrtek, 10. avgusta, in tudi dneve pozneje zbirali sredstva za prizadete v poplavah. Dobrodelni dan je zaključila oddaja na Televiziji Slovenija Skupaj za Slovenijo, ki sta jo vodila voditelja Igor E. Bergant in Ksenija Horvat. V sodelovanju med RTV Slovenija, Rdečim križem in Karitasom je bilo zbranih več kot 1.200.000 evrov,« navede Polonca Komar.
V sodelovanju med RTV Slovenija, Rdečim križem in Karitasom je bilo v akciji Skupaj za Slovenijo zbranih več kot 1.200.000 evrov.
Bistveno večja gledanost
Po njenih besedah izredne razmere vedno znova kažejo, da so, ko gre zares, javni mediji še vedno glavni vir kredibilnih informacij, kamor se gledalci množično zatečejo. »Tudi tokrat, v dneh, ko so narasli vodotoki dolbli nove struge, so programi RTV Slovenija beležili bistveno večjo gledanost, poslušanost in branost. Odziv gledalcev, poslušalcev in bralcev je bil izjemen. Pošiljali so pretresljive fotografije in videoposnetke naraslih voda in opustošenja, ki so ga vode puščale za sabo. Poročali so o stanju v njihovi krajih, opozarjali na izredne zgodbe požrtvovalnih posameznikov, ki so se znašli v stiski, tudi potem, ko so sami pomagali drugim. Posredovali so vprašanja, namenjena pristojnim službam, in kmalu tudi samo spodbujali in iskali načine, kako priskočiti na pomoč prizadetim v poplavah,« sklene Komarjeva.
Tako pri Pro Plus kot RTV Slovenija smo se pozanimali tudi, ali bodo nedavne poplave na kakršen koli način vplivale tudi na njihovo poslovanje, saj so se številna podjetja odločila za donacije in zato zategnila pas na drugih področjih, tudi pri oglaševanju. Na Pro Plusu pravijo, da ne pričakujejo, da bi to vplivalo na njihovo poslovanje, na RTV Slovenija pa so odgovorili takole: »Veseli smo, da se je slovensko gospodarstvo tako požrtvovalno odzvalo na stiske ljudi, ki so se znašli v resnično nezavidljivih razmerah. Kot javni medij smo in tudi bomo spodbujali solidarnost in srčnost. V prvi vrsti je zdaj pomoč tistim, ki jo najbolj potrebujejo.«