merkur
Aktualno

Merkurjeva prenovljena spletna stran še bolj prijazna uporabnikom

Septembra 2022 so v Merkurju predstavili prenovljeno spletno stran. Prenove so se lotili v sodelovanju z agencijo Creatim, pri tem pa so na prvo mesto postavili potrošnika, ki so mu želeli omogočiti kar najboljšo nakupno izkušnjo.

Kot pravi Blaž Potočnik, direktor spletne trgovine merkur.si, so o prenovi razmišljali že dlje časa. »V času epidemije koronavirusa smo morali našo pozornost preusmeriti drugam in čas posvetiti drugim stvarem, letos pa je končno prišel čas, da naredimo korak naprej. To je bil resnično dolgoročen projekt, pri snovanju katerega smo v podjetju morali najti sinergijo in uskladiti naše želje. Gre namreč za to, da v primeru naše spletne strani ne gre le za spletno trgovino in predstavitev izdelkov, ampak je spletna stran bolj celovita. Vanjo smo na primer vključili dva pomembna prodajna kanala v Merkurju – storitev Rečeno-storjeno in Merkur energijo, pa tudi nasvete za uporabnike in še marsikaj,« pravi.

Predvsem pa so imeli v mislih potrošnika in njegovo nakupno izkušnjo. »Vedeli smo, da je stara spletna stran nekoliko tehnološko zastarela oziroma ni šla v korak s časom. Želeli smo si, da bi prenovljena različica temeljila na novejši tehnologiji, ki bo omogočala nadaljnji razvoj in nadgradnjo, predvsem pa bo bolj prijazna uporabniku. Hoteli smo, da bi bila stran bolj čista, preglednejša in sodobnega videza, stara stran pa tudi ni bila povsem skladna z Merkurjevo celostno grafično podobo, ki smo jo prenovili pred tremi leti. To, da zdaj tudi na spletni strani prevladuje 'Merkurjeva' rumena barva, je na nek način sklepni korak prenove,« pripoveduje Blaž Potočnik.

Stran, prijazna pametnim telefonom

Pri prenovi je poleg ekipe spletne trgovine sodelovala tudi ekipa oddelka za marketing. Lidija Rakuša, direktorica marketinga, pove, da so pri uporabniški izkušnji upoštevali predvsem to, da bi bila stran čim bolj preprosta in da bil potrošnik v prvem trenutku, ko bo prišel v stik z izdelkom, soočen s čim manj odvečnimi elementi. »Še ena stvar, ki se nam je zdela zelo pomembna, je, da mora biti spletna stran prijazna pametnim telefonom. Torej, da je mobile friendly in da se na njej potrošnik lahko lepo znajde tudi, če po njej brska na telefonu in da lahko preko telefona tudi zaključi nakup,« pove.

»Tako je, to smo resnično postavili v ospredje. Ko po spletnih straneh brskamo na računalniku, se običajno potrošniki hitro znajdemo, ko pa pridemo na manjše zaslone, se lahko pojavi problem. Želeli smo torej dobro izhodišče na mobilnih napravah, od tam naprej pa bomo gradili naprej, tudi na podlagi tega, kaj nam bodo povedali potrošniki,« dodaja Blaž Potočnik.

bp

Blaž Potočnik, direktor spletne trgovine merkur.si, pravi, da so med najbolj klikanimi vsebinami na spletni strani sami izdelki, preverjanje zaloge v trgovskih centrih, dodatne storitve, ki jih ponujajo, in strokovni nasveti. S prodajnega vidika so zanimive tudi informacije, ki zadevajo nakupe na obroke; tudi zanje je na spletu namreč zelo dobro poskrbljeno. »Veseli nas, da so med našimi kupci predstavniki vseh segmentov in ne le mladi. Pravzaprav je vedno več starejših, ki vidijo prednost v tem, da jim ni treba od doma in da vse naročeno dobijo dostavljeno na dom,« pove. (Foto: Klemen Razinger)

80 odstotkov nakupov se začne na spletni strani

V Merkurju se zavedajo, da spletna stran ni pomembna samo z vidika končne prodaje na spletu, saj veliko njihovih kupcev na spletu raziskuje, dejanski nakup pa nato opravijo v najbližjem trgovskem centru. Raziskave, ki so jih opravili med kupci, kažejo, da ti kar 80 odstotkov nakupov začnejo prav na spletni strani. »Stran ima dejansko ogromno ogledov in bi jo lahko upoštevajoč kriterije raziskave MOSS uvrstili med vodilnih deset najbolj obiskanih spletni strani v Sloveniji. Lahko trdim, da dejansko delujemo podobno kot velik medij in tako nas potrošniki tudi dojemajo. Radi pridejo na našo stran in pri nas iščejo nasvete, primerjajo izdelke in zbirajo ideje,« pove Lidija Rakuša.

Čeprav je po njenem mnenju ta del raziskovanja zelo pomemben, ni nič manj pomemben del same konverzije. »V času epidemije so se potrošniške nakupovalne navade povsem spremenile. Mi smo imeli srečo, da smo že prej imeli spletno trgovino, ki smo jo v tistem času zelo izkoristili in tudi nadgradili. Takrat smo med drugim uvedli 20 prevzemnih mest 'klikni in prevzemi', Merkurjev paketnik oz. osem prevzemnih mest, kjer lahko kupci prevzamejo pakete 24 ur na dan in še nekaj drugih poti. To se je v tistem času zares poznalo, obiski so se zelo povečali in zdaj je prišel čas, da uredimo še preostale stvari oz. da to podpremo tudi tehnološko. S ponosom povemo, da smo po raziskavi Mediane iz junija 2022 prva spletna trgovina za dom in vrt po izboru kupcev z našega področja in ta potencial smo želeli izkoristiti in ga peljati naprej,« poudari sogovornica.  

Eden od najboljših iskalnikov in možnost glasovnega iskanja

Če se vam ob pogledu na novo stran ta ne bo zdela bistveno drugačna od prejšnje, se ne motite. Blaž Potočnik pravi, da se niso odločili za radikalne spremembe, saj niso želeli preveč spreminjati rutine potrošnikov. Želeli so jim le olajšati določene stvari, na primer navigacijo z vidika iskanja po kategorijah, ki je zdaj lažja oz. omogoča boljšo izkušnjo. Že pred časom so uvedli tudi določene druge spremembe – zamenjali so iskalnik, za katerega pravijo, da je trenutno eden od najboljših v Sloveniji, so pa tudi eden od redkih, če ne edini iz trgovske panoge, ki imajo na svoji strani možnost glasovnega iskanja (ang. voice search).

Poleg tega so skozi celotno nakupno izkušnjo nekoliko bolj poudarili tudi Merkurjevo kartico zvestobe. Po besedah Lidije Rakuša se še kako zavedajo, da so podatki o njihovih kupcih »zlato«. »Imamo enega od najstarejših programov zvestobe v Sloveniji in zelo veliko število uporabnikov – teh je preko 450.000. Veseli smo, da nam ljudje zaupajo svoje podatke in kartico zaupanja tudi uporabljajo. Kot zanimivost pa lahko izpostavim, da so med tistimi, ki si danes naredijo novo kartico, predvsem mladi, ki začenjajo življenje na svojem in si ustvarjajo nov dom, kar nas zelo veseli.«

Prednosti ni malo

Med prednostmi Merkurjeve spletne trgovine Potočnik izpostavi kar nekaj stvari. »Če se primerjamo z »naredi sam« oz. tako imenovanim DIY-segmentom, smo med spletnimi trgovinami zagotovo najboljši v Sloveniji po širini ponudbe, dodatni vsebini in nasvetih, ki jih nudimo. Mislim pa, da se lahko primerjamo tudi s tujimi. DIY-segment na področju spletnih trgovin še ni toliko razvit ali pa jih še ne postavljajo toliko v ospredje, se pa vidi, da se potrošniki vedno bolj poslužujejo nakupov preko spleta. To se dogaja tudi na področjih, kjer si morda ne bi mislili, na primer pri nakupovanju gradbenega materiala. Na tem delu smo v Merkurju v preteklosti veliko delali, saj lahko do končnega potrošnika dostavimo katero koli blago, tudi logistično zahtevnejše izdelke. Tudi sama nakupna izkušnja je zelo enostavna, sistem na primer vse preračuna sam – koliko palet potrebujete, koliko kvadratnih metrov ali koliko kilogramov nečesa, ali koliko kilometrov je od najbližjega trgovskega centra do vašega doma,« pove.

Poleg vsega naštetega pa uporabniki cenijo tudi dodatne vsebine, ki so jim na voljo na spletni strani. Zelo jih zanimajo nasveti in video nasveti (na primer, kako se znebiti plesni, ali kako »zafugirati« ploščice), vedno več ljudi se ukvarja s samooskrbo in zato z veseljem gleda in bere vrtnarske nasvete, ena od njihovih zaposlenih pa na spletni strani tudi odgovarja na vprašanja potrošnikov. Veliko vsebin so prepletli tudi z družbenimi omrežji, kjer poskušajo biti zelo ažurni, središče vsega dogajanja pa ostaja njihovo spletno mesto.

lr

Zakaj v Merkurjevo spletno trgovino? »Ker imamo največ izdelkov, najboljšo uporabniško izkušnjo in odlične cene, poleg tega pa ponujamo tudi svetovanje. In ne nazadnje, ker smo slovensko podjetje in lepo je, da podpiramo slovensko,« pravi Lidija Rakuša, direktorica marketinga v Merkurju.

Prvi rezultati so že vidni

Prenovo spletne strani so zaupali agenciji Creatim, s katero sodelujejo že dlje časa. »Dobro se poznamo in komunikacija med nami je tudi zato bistveno lažja. Ker poznamo njihovo delo, smo tudi vedeli, da bomo dobili dober produkt. Da bodo 'dostavili' tisto, kar si želimo ali celo malo več,« pravi Potočnik. V Creatimu pa dodajo, da v okviru partnerskega duha, ki ga z Merkurjem gojijo že vrsto let, stalno stremijo k optimizaciji učinkovitosti in doseganju ter preseganju ciljev. »V tej luči smo sodelovali tudi pri projektu prenove strani merkur.si. Dobra uporabniška izkušnja se začne s hitro naloženo stranjo, kar je bil razlog za posodobitev platforme in izbiro sodobnejše tehnologije razvoja. Rezultati se že kažejo v orodju Google Page Speed, kjer so se izboljšali za tretjino, predvsem na straneh produktnih kategorij in naslovnici. Ker trgovino na mobilnih napravah obiščeta kar dve tretjini vseh uporabnikov, smo posebno pozornost ob preoblikovanju spletne trgovine namenili tudi izboljšani vidnosti ključnih informacij, ki olajšajo nakupni proces. Na mobilnih napravah tako beležimo precejšnjo rast naročil v primerjavi z lanskim letom,« sklenejo.

kreativa

Komunikacija brez odvečnih elementov in kančkom humorja

Kreativno rešitev za promocijo prenovljene spletne trgovine so zaupali Agenciji 101, ki jih je na natečaju najbolj prepričala. »Lepo so vpeljali humorno noto in prenesli spletno okolje v televizijski oglas in na družbena omrežja. Brez odvečnih elementov je takoj jasno, da gre za spletno trgovino in da je prenovljena. V ospredje smo postavili izdelke, ki smo jih z animacijo 'oživili' in oglasom dodali malce humorja. Upamo, da bo potrošnikom oglaševalska akcija všeč in jih bo spodbudila k obisku prenovljene strani,« jo opiše Lidija Rakuša.

Sašo Petek, kreativni direktor v Agenciji 101, pa dodaja, da je bil eden od njihovih ključnih ciljev, da potencialni potrošniki takoj vedo, da je govora o Merkurjevi spletni trgovini: »Temu smo prilagodili konceptualno in vizualno zasnovo vseh komunikacijskih gradiv. Komunikacija ključnih prednosti je prav tako zelo neposredna in jasna, smo jih pa za večjo opaznost in zapomnljivost oblikovali v sproščene, zabavne izjave izdelkov.«

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, oktober 2022, #496. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

 

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji